Sista veckan.,


Fredag,
Idag har Fredrik och Rakel varit ute och fikat med Erik, och jag låg hemma och läste tidningen, helt själv underbart. Efter det begav sig hela familjen Ahlin hem till Erik och Niki för att hjälpa dom med att bära upp deras gigantiska kylskåp upp för en smal krokig trapp. Det tog typ 2 timmar men det gick till slut. Man har ju flyttat saker och ting förut. Nu ska vi äta lite middag, och softa lite.

 Torsdag
Fredrik åt nog något illa på julbordet i går så idag har han legat hemma och kräkts. Jag och Rakel därimot hittade hela vägen in till stan och mellandagsrean. Rakel var på ett strålande humör och satt och sjöng i vagnen, sammtidigt som hon tuggade på filtar och leksaker. Vi var på Selfridges, JohnLewis, Mothercare, Libertys och Laura Ashely. På Laura Ashley stod jag länge och dreglade över alla fina tyger som var på rea. Men man kan bara ha ett visst antal kuddar. Jag vet inte riktigt vad man mera kan sy av deras tyg? Överkast kanske. Gardiner det har vi inga. Köpte en fin julgrans kula på Libertys som jag ska ha i granen nästa år. Jag samlar från och med nu på vackra och speciella kulor. Även idag vände det lilla spektaklet på sig. Till middag åt vi Nyponsoppa med fattigariddare (Rakel gillade nyponsoppan). Till Sverige kommer vi den 12 Januari. Längtar.

Onsdag

Igår åkte farmor och farfar hem, så det känns lite tomt. Idag har vi städat och tvättat och tagit det lungt. Rakel levde loppan i morse och vände sig flera gånger. Det känns som hon snart har vuxit ur sitt gym.  Hon har även börjat greppa om fötterna. Hon ser för söt u vår lilla akrobat.
I dag fick hon smaka på lite mosad avokado till middag. Jag har läst i min bok att det skulle små barn gilla. Rakel kräktes upp alltihoppa.
Hon sover fortfarande hela nätterna och vaknar vanligtvis kl 9 på morgonen. Men hur resten av dagarna ser ut det har vi ingen riktig rutin på. Försöker lägga henne runt 22. Men som i kväll är hon fortfarande uppe 23.30. Men vi har kollat på trollkaren av OZ hela familjen, och det var mysigt.
Har även sytt en super fin filt till Angel och Nadias lilla Nikolai. Fredrik tycker jag ska börja sälja dom för att dom är så himmla fina. Vi får väl se.


Så här såg det ut i morse från vårt fönster
Tisdag

Så här fin är jag i min julklappströja och mössa som jag fick ända från Singapore. Tack, Cissi. Den har dessutom en massa roliga tryck som man kan slicka och bita på. Kul.
Igår var vi hemma hos Angel och Nadia med farmor och farfar och åt ännu mera julmat och kollade på deras lilla bebis, Nicholai.
Just nu är pappa ute på REA med farmor och jag är hemma med farfar och mamma och tar det lungt. Det är så himmla mycket folk ute på stan så man blir helt trött. I morse var det 1 + grad, och snöblandat regn. Det var första gången jag fick se lite snö.
Jag gillar fortfarande att äta, och igår köpte mamma en kokbok så hon kan nu laga en massa smaskiga pureer till mig. Och efter att jag har börjat lite med napp på kvällarna, (bara när jag ska sova). Så har jag fattat det här med nappflaskan lite bättre faktiskt, men inte helt.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej på er! Nu har jag kopplat upp mig med Kristofers jobb dator, har gått lite väl lång tid nu utan bloggande... Vi börjar få ordning på hemmet nu så snart får ni komma och spela spel med oss! Ni verkar ha haft en toppen jul, kan tänka mig att det känns lite tomt nu när farmor och farfar åkt... Vi får besök av min bror på torsdag, ska bli kul att få träffa lite folk hemifrån. Hoppas vi ses snart. Kramar, Jenny och Leia.

2005-12-27 @ 22:34:34
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Elin

Hej pa er!! Har kommer en halsning fran snoiga Stockholm. Allt bra, ses snart nar jag ar tillbaks i London efter nyar. Kram pa er!!!

2005-12-28 @ 14:27:35
Postat av: Rakel

Åh vi saknar dig elin, när kommer du hem? då måste vi ses. Kram Malin Fredrik och Rakel

2005-12-28 @ 21:49:17
URL: http://mamma.blogg.se
Postat av: Nina P

Hej på er söta små tomtar! Ja, nu snöar det för fullt här i Sthlm och jag har firat jul med alla tänkbara familjer i alla möjliga och omöjliga kombinationer -ja, du förstår säkert vad jag menar. Hmm, när var det nu ni kommer till Stockholm...? Puss å kram Nina

2005-12-29 @ 11:57:58
Postat av: Nina W

GOTT NYTT ÅR mina vänner!!!!! Nu beger vi oss till Götet och ser fram emot en härlig eftermiddag i relaxen och sen att få njuta av en härlig middag! Massor av kramar över det stora havet, Nina

2005-12-31 @ 10:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0