Föräldrarutbildning

Var på kurs i går på Danderyds BB, vi fick lära oss allt om amning. Innan barn kom in i mitt liv hade jag bara ångest över förlossningen. Nu har jag inte bara ångest för själv födseln utan ALLT annat okså. Men det hör väll till när man blir mamma. Trodde inte att amning var så komplicerat. Men det är det tydligen. Oj oj vad mycket det var som tydligen kan gå fel.  Och när barnet väl är fött då blir livet aldrig det samma, man får inte sova, knappt borsta tänderna man orkar ingenting. Och man ska inte planera för mycket. Ja herregud, varför skaffar folk barn?

Nej jag fattar, men på nått sätt tycker jag att det är lite synd med all den här uppskrämmningstaktiken.Klart man fattar att det blir jobbigt.

Men dom kunde ju prata lite om hur underbart det är. Att man faktiskt får någonting tillbaka.

 Sen var det väldigt mycket "mamman ska" , "mamman och barnet". Pappan verkade inte vara så vikitg i början. Hans uppgift var att efter att barnet var fött att klä på den lille, shysst. Visst jag fattar det okså att dom kan inte amma. Men endå.  Knepigt. Man är väl två som blivit föräldrar? Jag tycker det verkar super att amma. Och självklart om jag tillhör dom 97 % som kan amma så vill jag göra det. Men jag tycker det känns lite som en häxjakt på dom stackare som inte kan eller väljer bort att amma. Ja det blir väl intressant.

Fredrik har blivit E-bay addictive, när ska man börja oroa sig... Hör hört om många som gått i den fällan.


Kommentarer
Postat av: carina958

var lugn.. det är ju ditt barn så du kan ju inte göra fel, inga barn är ju lika, jag hade aldrig hållt i en bebis innan hon kom för 15 år sedan, men det gick skitbra, det var babyboom då så det fanns inga kurser och det var nog lika bra låter det som.

2005-07-06 @ 14:39:23
URL: http://carina958.blogg.se
Postat av: Elin

Det kommer ga sa bra det dar Malin. Du ar bast och klarar alltid allt. Inte oroa dig, se bara fram emot det fantastiska!!!
Har ocksa insett att Fredrik ar e-bay addicted.... men inte oroa dig for det heller! Det gor honom glad for tillfallet men sa fort ni ar tillsammans igen sa kommer det sakert lagga sig, for da ar han ju alldeles lycklig utan e-bayandet och har en hel underbar familj att agna sig at istallet ;)

2005-07-06 @ 15:48:40
Postat av: Malin

Jo visst, jag är inte så orolig igentligen faktiskt..

2005-07-06 @ 15:50:00
URL: http://mamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0