18/10- Varför har killar så svårt att dra upp gardinen

14509-52

I dag har v i varit ute och gått nästan hela dagen känns det som. Softade lite på morgonen och sen åkte vi ner till Barnes. Där har jag varit tre dagar i rad nu. Jag hamnade ju där i går av misstag för jag åkte buss åt fel håll. Gick en promenad med Malin och Ruben. Och sen träffade vi delar av hennes mamma grupp och åt lunch tillsammans. Jätte trevligt. 

Sen åkte jag hem gick förbi Mothercare i Hammersmith för jag tänkte köpa en ny pyjamas till Rakel men dom var slut. Här i England så sover nämligen barnen som i en sovpåse(grobag) över pyjamasen. Väldigt praktiskt, det blir liksom lite svårt att  sparka av sig täcket när man har en sån. Rakel gillar den och jag behöver inte oroa mig för om  hon är för varm eller för kall. Man har grobagen ist för täcke, men hon har bara en och snart måste jag tvätta den och då kommer det bli kris....För när hon inte har den vaknar hon hela tiden för hon sparkar av sig täcket.

Saker vi diskuterade på vår lunch var: varför killar aldrig bäddar sängen, och varför dom har så svårt för att dra upp persiennerna eller gardinerna.
Det kändes skönt att veta att det inte bara var jag som hade sådana funderingar ; ) . 
Hemma hos oss så förhyvlar Fredrik osten och lägger i burk för att det inte ska bli skidbacke. Men jag ska inte klaga. När man hör andra prata om sin män/ killar om hur dom aldrig städar, plockar, lagar mat eller handlar så känner jag mig lyckligt lottad och då kan man leva med förhyvlad ost och nerdragna persienner ( Fredrik tycker att persiennerna ska vara neddragna i Rakels rum så hans Starwars leksaker inte ska bli solblekta) Men efter lite disskusion har jag även fått upp persiennerna.

Men man ska väl alltid ha något att störa sig på...

Puss och Kram



Kommentarer
Postat av: Robert

Varför har kvinnor/tjejer så svårt att förstå sej på män/killar. Dessutom är det ju tur att det finns något att diskutera.

2005-10-19 @ 16:55:17
Postat av: Malin

Jag det är väl det som är meningen med livet. Kram

2005-10-19 @ 20:00:17
URL: http://mamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0