19-20/10-05

mobil

Här ligger Rakel och kollar in sin fina mobil.

I dag har vi varit ute och shoppat med Jenny och Leia. Vi mötte dom i Hammersmith och tog bussen in till stan. Rakel fick en ny sov påse så nu kunde jag äntligen tvätta hennes gammla. Och det behövdes. Tittade efter mössor till henne i passande stl men hon sov så sött så jag kunde inte riktigt prova. Vi kan nog alla sköt och ammningsrum längst hela oxfordst vid det här laget. Nu har jag även visat Jenny mina favoriter. Fredrik köpte jätte snygga mysbyxor till mig i dag  på Primark,(tack söta du) en super billig affär med massor av shyssta grejer. Det är tydligen Jennys favorit. Själv har jag inte fått bekanta mig med den ännu. Men det kanske blir en tur i morgon.
Elin skulle kommit över i kväll och ätit middag men hon har fått ett nytt jobb och var tvungen att kolla på lgh för hon måste flytta lite närmare jobbet. Men hon kommer i morgon ist.
Ja det var väl allt i morgon ska jag försöka framakalla lite kort så jag kan få i väg alla tackkort.. Dom kommer jag har inte glömmt bort er.

Bush push i Richmondpark

Oj oj i dag har jag fått motion. I morse så tryckte Jag Malin Rakel och Ruben in oss i deras  lilla alfa romeo. 2 barnvagnar 2 bilbarnstolar men det gick. Dom andra mammorna var mäkta imponerade över att vi fick plats alla 4. Syftet med detta var att ta oss till Richmondpark och gick på "Bush push" himmla trevligt. (Nu har jag nog snart träffat hela Malins mamma grupp.) Vi var nog 10 mammor som var ute och promenerade med våra barnvagnar och en hurtig instruktör. Efter promenaden togs det ut en stor pressening med filtar på och där låg vi och gjorde våra övningar och bebisarna  låg i mitten och kollade in himmlen. Den enda ungen som låg stilla hela tiden och inte började gallskrika var lilla Rakel. I bland undrar jag vad vi har gjort som fått en så lung unge. Men å andra sidan var hon riktigt kingik nu i kväll och ville inte alls sova.

Efter vår bush push och fika så gick jag Malin och en annan tjej Lucy vidare i parken. Helt otroligt fint och stort och vi såg en massa hjortar. Nästan lite läskigt när dom var så nära. Det är ju ganska stora djur. efter det så åt jag och Malin Lunch hemma hos henne, micro pizza helt underbart. Men jag fattar inte det är helt otroligt så fort man själv ska äta kan man ge sig tusan på att bebbarna okså ska ha mat varför är det så?

Jag har verkligen haft en toppen dag i dag. I morgon ska jag träffa Jenny, Alla deras grejer har kommit  hit Så det betyder att våran symaskin och grejer okså har kommit jag ska försöka hämta det snarast. Fredrik vill att jag ska sy en gardin till vårt dragiga sovrum.  Vi får väll se. Jag gillar det ju när det är lite kallt.

När jag kom hem i dag hade Fredik varit och shoppat på svenska affären så nu har vi både ostbågar och fil hemma helt underbart.. Avslutatde kvällen med att se världens sämsta Wallander film på DVD "mörkret". Skit dålig. Nu ska jag in och väcka lill tjejen för hennes kvällsmål.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0