6-8 Oktober

Lördag
Rakel; I dag var vi på stan hela dagen. Vi var inne på Libertys och kollade in deras christmas shop. Jag tyckte det var jätte fint att kolla på alla lampor som blinkade i taket. Och all julgranskulor. Helt sjukt mycket grejer. Mamma tyckte okså att det  fanns jättefina saker. Men det är lite dyrt att köpa jul kulor för 100 kr st. 

På vägen hem så slogs vi med några feta tyska tanter på bussen. London är toppen förutom kollektivtrafiken. Folk tränger sig bufflar och flyttar inte på sig. Typ som när vi åkte hem, så stod det två feta tanter presis i gången och hängde på vagnen så jag sa till den ena att flytta lite på sig och då blev hon skit sur. 
Det var jätte mycket folk på bussen. Men snart blev det två säten lediga presis brevid vagnen och jag och Fredrik tänkte att där kan vi sitta, men nej. Då slängde sig den feta tanten ner, och stackars Fredrik som hade lyckats norpa platsen längst in kom ingenstans. Efter ett tag så började Rakel skrika i vagnen. Fredrik tog upp henne hade henne i knät. Men hon slutade inte att gråta. Vi förstod snart att mat det var det hon ville ha. Men det var som sagt vääldigt mycket folk på bussen. Och man hade kanske tyckt att den feta tanten som satt brevid Fredrik skulle ha rest sig upp så vi kunde sitta brevid varandra eller flyttat på sig så jag och Fredrik kunde bytt plats. Men hon  vägrade. Tillslut var det några andra som flyttade på sig. För det är lite svårt att stå upp och amma på en buss. Till slut var det någr andra som reste sig så jag fick sitta med Rakel. Folk är konstiga. När dom gick av så fräste Christina några väl valda ord på tyska till damerna.
 
Lördag 7 Oktober

Rakel:
I dag har vi varit ute och promenerat i Nottinghill och köpt mina första jeans på Baby GAP. Jag lyckades vara vaken i vagnen i en hel timme. Pappa fotograferade mig konstant  med sin mobiltelefon. Och jag försökte se glad ut. 
Jag har hållit mig till schemat riktigt bra men det var lite jobbigt att vara vaken efter den stora luren mellan 12-2. Pappa och mamma matade mig med mineral vatten, det tyckte jag smakade lite konstigt men gott. farmor och farfar tycker nog att mamma och pappa är lite väl hårda mot mig.
Sen gick vi hem badade i badkaret, jag pratade mycket med farmor, och tittade på min fina mobil. Och sen somnade jag sött. Vi hoppas att det var för kvällen...

Malin:Badkaret är nu fixat, vi har fått lite special emaljfärg i från Sverige. Av det lilla hålet syns nu inte ett spår. Så det är toppen. Fredrik står i köket och förbereder peking ankan som vi ska äta till middag.
I går kom Jenny och lilla Leia och Stoffe. Det ska bli jätte roligt att träffa dom. 
Det var nog allt. Sov gott

Fredag
Nu har jag äntligen fått min nya dator så nu kan jag skriva långa mejl och skicka många kort. Åh vad glad jag är. Idag har vi inte gjort så mycket förutom att vänta på UPS som skulle komma någon gång mellan kl 8-17. Dom kom kl 14.30. Helt sjukt att dom inte kan vara mera exakt en så.
 Nu ska Rakel snart bada och vi ska akut städa lite inför Senior Ahlins ankomst.

Torsdag
Rakel, här ligger jag i mitt fina baby gym jag kanske inte ser så glad ut här men jag älskar det.
Idag så var mamma och hämtade min fina mobil på Argos. Den har hon nu tejpat upp med gaffa tejp ovanför skötbordet den är jätte fin och jag skulle nog kunna ligga och titta på den i flera timmar.Det är en massa saker som rör sig och så spelar den klassisk musik. Jag ska tydligen bli intelligent av det..
I morgon kommer farmor och farfar och hälsar på det ska bli jätte kul. Jag sov nästan hela natten vaknade vid 5 och var uppe och tramsade ett tag. 

Malin Ja i dag har det nog inte hänt så himmla mycket var ute och promenerade lite som vanligt har hittat ett jätte mysigt litet fik där vi bor. Mest softat kollat på dåliga såpor på TV handlat mat och lekt. Försökte mig på att göra hand och fot avtryck med lilla spektaklet i dag. Fot avtrycken var ju hyfsat lätta men jag vet inte riktigt hur man får en 6 veckors bäbis att öppna handen på kommando. Hon griper ju bara om allt. Så hand atrycken får vänta. Om inte pappa kanske kan göra en insats i kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0