Helgen med Mormor och Mats

Hej

Nu har Mats och Ina varit här hela helgen super mysigt. Det är verkligen synd att vi bor så långt bort från varandra. Dom kom hit i Fredags kväll ochFredrik hade som vanligt lagat jätte god Pekinganka. Natten mellan Fredag/ Lördag sov hon hela natten. Om jag bara visste vad man gjorde rätt dom där nätterna..

I Lördags så steg vi upp i ottan och gick på Portobello. Det är alltid lika roligt att shoppa med mamma vi gillar verkligen samma saker. Lunch åt vi på Lucky Seven. Sen bar det ner på stan Fredrik och Mats besökte självklart Appel butiken (templet). Mats köpte sig den nya video Ipoden. Rakel hon sov hela dagen. Så man kan säga att vår lilla rutin flög ut genom fönstret. När vi skulle hem tog vi bussen. Det var självklart mycket folk ute, och det var en kvinna som klev på med sin son. Men hon hade inget som bevisade att sonen var under 15 (då åker dom gratis) så hon och chuffören tjafsade i säkert 30 minuter. Chaffisen vägrade att åka. Och vi försökte byta bussar, men dom var fulla och sen tror man ju hela tiden att det ska lösa sig. Men det gjorde det inte så till slut fick vi ta en annan buss hem. Men efter den upplevelsen var vi alla väldigt trötta.

På söndagen tog vi det lite lungnare, promenerade ner till Hammersmith gick på Habitat och spanade in det lokala shopping centret. Sen åkte vi ner till Knightsbridge. gick på Harvey Nichols köpte the i stora lass.  Släkten Lundquist är ju som välkänt en stor the konsument. Vi han även med en tripp in i Laura Ashley butiken där det var SALE men tyvärr bestämmde sig lillan då jag satte mig i en av deras provhytter himmla bekvämt.  Men mamma sa att dom hade shyssta grejer. Sen åkte vi hemmåt. Mats och Ina packade om sina grejer och tog metron till Heatrow. Några kort från helgen har jag inte då det var mest Moromor och Patten som höll i kameran. Men man kanske kan få några på mejlen.

I morgon ska jag träffa Jenny och vi ska promenera lite på tisdag ska vi gå på mamma träff, och så kanske det hinns med en liten lunch med Elin okså. Malin och Ruben är i Sverige och äter lösgodis. Hoppas att resan  gick bra. Det var nog allt för den här gången.. Kram och gonatt



Kommentarer
Postat av: Malin Rentner

Hejsan! Här kommer en solig hälsning från Skåne. Jag och Ruben har blivit så ompysslade och vi njuter i fulla drag. Var ute och tog en promenad i morse och det är bara såååå tyst i det här landet. Man hör bara vinden och löven som vajar i träden. Var finns alla människorna!? Har redan ätit flera kilo smågodis och massa varmkorv. Mamma ska göra bruna bönor till mig när jag kommer dit på onsdag, det ska bli mums! Spenderar ytterligare några dagar hos svärmor och svärfar så de får gulla lite med lillkillen och sedan beger jag mig till mamma för att hälsa på brorsan Georg och syrran Anna. Längtar! Härligt å höra att ni hade en fin helg med dina föräldrar! Bamsekram från oss! Malin och Rubbe

2005-10-31 @ 11:52:45
Postat av: Elin

Kul att hora att ni haft en bra helg... Klart att vi hinner med lunch i veckan!! Kram elin

2005-10-31 @ 16:10:24
URL: http://elinboork.blogg.se
Postat av: Malin

Åhh Malin ät några korvar åt mig okså. Vi vinkade till ditt hus i dag det stod kvar. Och så såg vi mammamn med den Begia bugaboon, det lockiga håret och den gapiga söta lilla killen. Men jag hälsade inte, hon var på andra sidan gatan. Så saker verkar vara som vanligt i lilla Barnes.

2005-10-31 @ 21:45:32
URL: http://mamma.blogg.se
Postat av: Anonym

Låter härligt att saker och ting är som dom ska där hemma! :) Jag har precis byggt ett provisoriskt baby gym till Ruben med present snören och liknande, det verkar gå hem. I avsaknad av gymet där hemma så får man ju göra någonting. Ska visa upp Ruben på svärmors jobb idag och sedan ska vi shoppa fårskinn på IKEA. Lyllo dig som shoppade loss ordentligt igår, vill oxå shoppa!!! Hörs snart igen. Ha det så mysigt. Kramar från Malin å Rubbe

2005-11-01 @ 08:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0