Måndag 3 oktober

Rakel: I Söndags så fyllde pappa år och jag och mamma hade köpt en salladsslunga till pappa. Inte så jätte kul kanske men pappa gllar ju att laga mat. Och han önskade sig faktiskt det... Sen lagade mamma tacopaj och chokladtårta. Och det hela var super mysigt. Själv somnade jag bra vid 7 tiden.  Vi följer numera Gina Ford modellen stenhårt. Med mer eller mindre framgång beroende på dag. 
Malin: Vi hade en riktigt mysig svensson söndag och det var så mysigt. I dag måndag har jag varit på jakt efter emalj färg till badkaret. Det har blivit ett litet hål i emaljen. Och det måste ju gå att laga på något sätt. Men jag känner att jag inte kommunicerar så bra med gubbarna i färg affären. Dom säger att det inte finns, och att man måste byta hela badkaret. Men det är ju inkaklat dt är inte bara att byta badkar.. 
Sen letar jag okså efter vanlig vatten färg så ja kan göra gulliga hand och fotavtryck med Rakel men det har jag inte heller hittat. 
I morgon ska vi på träff med svenska mamma gruppen. Ska bli spännande. Tyvärr kunde lilla Ruben inte följa med han ska på akpunktur.  Men jag önskar honom all lycka till och hoppas han blir lugnare av det. 




Kommentarer
Postat av: Anna Strandberg

Hej Malin!

Trevlig liten sida jag "råkade" snubbla över!
(Roligt att söka efter folk när man har trist på jobbet) ;)

Skoj att se att allt verkar gå bra med söta lilla Rakel. Ni verkar vara riktigt gulliga föräldrar.

Angående badkaret:
Jag fick rådet att använda en tvåkomponentsfärg när jag skulle måla mitt badkar. Men den har väldigt starka ångor, så frågan är om det är så bra för Rakel. Fast å andra sidan så är det kanske bara en liten liten fläck?

Kram,
Anna

2005-10-04 @ 11:16:16
Postat av: Anna Strandberg

Hej Malin och Rakel!

Oj, vilken fin sida jag "råkade" stöta på! ;)
(Alltid lika skoj att leta efter folk när man har tråkigt på jobbet)

Skoj att se att ni och söta, lilla Rakel verkar må bra.

Angående badkaret:
Jag fick rådet att använda tvåkomponentsfärg till mitt badkar (fast jag målade om hela). Nackdelen är att det är riktigt stakt lösningsmedel i det, och det kanske inte är så bra för Rakel.
Fast om det bara är en liten fläck så...

Kram,
Anna

2005-10-04 @ 11:45:10
Postat av: Anna igen

Jag var visst inte så bra på det här med att skriva kommentarer ;)
Dubbelt upp ser jag (trodde att första hade försvunnit)

/Anna

2005-10-04 @ 11:46:51
Postat av: stina

Hej Malin, Det låter som ni har det bra!
Jag köpte emaljfärg till badkaret på Frejgatan, en liten burk ungefär som tippex. Svårt att få det jämnt och snyggt. men bättre än en svart fläck.
Prutt & Rap
Stina

2005-10-04 @ 15:23:14
Postat av: malin

Tack för alla tipset om badkaret. Jag har nu bett fredriks föräldrar att köpa med sig lite färg. Så jag hoppas det löser sig.

2005-10-05 @ 20:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0