Rakel 8 veckor



Lite bilder på Rakel och hennes söta mamma, är vi inte lika? På hennes sovplats. Och från vår promenad.

I dag är Rakel 8 veckor.

I går var vi hemma och sov och softade hela dagen.
I dag så tvingade jag ut hela familjen på en lång promenaden längs kanalen. Det var strålande solksken och 20 grader varmt. Och det kändes som om vi var en hel liten familj när vi var ute och promenerade tillsammans med alla andra familjer. Lilla Rakel hon sov hela vägen. Hela promenaden avslutades med lunch och varm choklad på Starbucks i  Barnes. Där kan jag för övrigt tänka mig att bo när jag  blir stor. Stackars Fredrik fick lite ont i ryggen nu när han var ute och gick så länge. Men han vilade och tog ett varmt bad när vi kom hem, så nu mår han bätte..
Vi har gjort om kvälls rutinen lite så nu somnar hon jätte snabbt efter badet så det är verkligen jätte skönt. Inte för att det var något större problem innan. Hon älskar att bada.

När vi kom hem så kollade vi på ett program om Sound of music med sing a long låtar. Jag sjöng för glatta livet och det tyckte både Fredrik och Rakel var roligt. Hon är kul för hon skrattar mycket nu.

I morgon ska Rakel vaccineras något jag inte ser framimot. Hoppas det går bra. Efter det ska vi på mamma träff på Bluekangaroo, som tydligen är någon slags barnresturang. Inte för att jag tror att Rakel bryr sig.


Fredrik tycker jag ska gå mer i Anonyma bloggare, man han får igen nu för all tid han har suttit framför datorn,...

Samantha i Sex and the city är född på samma dag som rakel..
Fredrik är född samma dag som Donna Karan
Och jag är född samma dag som Vicktoria Silverstedt..

puss och kram malin fredrik och rakel

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilken gudomlig dotter du har. Något så oerhört sött har jag inte sett på länge!

2005-10-17 @ 16:16:00
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Malin

Tack ja hon är helt sjukt söt men det tycker man väll alltid om sina egna barn

2005-10-18 @ 10:03:29
URL: http://mamma.blogg.se
Postat av: Malin Rentner

Hur sjutton gör man när man vill ladda upp mer än 1 bild i ett inlägg?? Du är ju en baddare på det här så du måste veta!

Tack för sällskapet idag förresten, mysigt som vanligt. Kram

2005-10-19 @ 21:34:52
URL: http://malinrentner.blogg.se
Postat av: Sean O'Neill

Would you know a person named Katarina Juteus? I knew her about 20 years ago and lost track of her. Your picture reminds me of her daughter Malin.

2008-10-05 @ 22:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0