27-30 september

Fredag 30 september
Fredag
Rakel: Så här söt är jag när är jag sover. Jag har på mig mina mysiga röda flecce byxor från POP som jag fick från Mammas jobb och en tröja som jag tror morbror Martin hade när han var liten. Pappa tycker jag ser ut som Japanska flaggan. Nu ska vi snart gå ut och hälsa på Brendan, Steffani och lilla Oskar. Och jag ska få låna lilla Oskars babysitter. Det är bra att ha en massa kill kompisar som man kan låna grejer av.

Malin: Till slut somnade hon i går men när hon väl sov då sov hon, från kl 21.30 till 3.30 och när hon väl vaknade var hon bara uppe i 10 min så jag är riktig utvilad nu. Sen vaknade hon förstås kl 7 i morse. Jag har bokat in mig och Fredrik på SPA den 10 oktober (bröllopspresent) det ska bli hur mysigt som helst. Tänkte att Farmor och Farfar kanske kunde vara barnvakt. Men det vet dom inte om ännu, Det är bara en 45 min lång behandling. Jag är helt övertygad om att rakel inte har några problem. Den som har problem med sånt här är nog mera jag. Vi får väl se..
Torsdag
snobben
Rakel : I dag har det varit full rulle hela dagen. Jag har varit och hälsat på min nya kompis Ruben som bor i Barnes. Jag sov mest när jag var där. Men Jag tror vi kommer att få kul ihop. Jag fick låna hem ett av hans baby gym.  Och det gillade jag skarpt. Jag kollade även in en riktigt cool speldosa som han hade vid sitt sköt bord. Mamma har nog aldrig sett mig så facinerad av någonting förut. Så ett sånt ska jag nog få om jag är snäll. Mina sovrutiner som mamma dikterar dom fungerar bra förutom i bland typ i kväll. Men igår så sov jag mellan 23-03.25 och sen från 4- 7 på natten.  Det är lika spännande varje kväll och se hur länge jag kan sova. Annar är jag ganska tjock och glad och har nu vuxit ur mina första kläder!GODNATT
Onsdag

rakel1
Hej, idag har vi varit ute och promenerat lite. Jag har varit uppe och lekt länge badat i bad karet. Och pappa har matat mig för första gången med nappflaska det gillade jag. Vi fortsätter vår lilla rutin och et verkar ju gå bra. Nu har jag bokat våra flygbiljetter vi åker hem till stockholm den 14 november och stannar tills på lördagen. Undrar hur stor temperatur skillnad det kommer att vara då. Kanske måste man köpa en ny vinter overall till rakel för att åka hem till stockholm. Jag ska passa på att gå till tandläkaren och Rakel ska till doktorn. Vaccineras det får hon göra i London. Vi bor ju faktiskt här och det känns som det blir enklast så.  Kram
Tisdag
rakel
Ja nu är vi äntligen i London hela familjen. 

Det har varit fullt upp sen vi kom hit. Förra veckan fyllde mamma år. Vi var hos doktorn och registrerade oss. Min doktor heter Jolly och jag ska träffa henne nästa vecka. Rakel har fått en fin röd bok där alla hennes mått och kurvor skrivs upp i. Så nu känns hon nästan lite engelsk. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om brist på sömn, hu härlig lilla rakel är hur ofta jag byter blöja etc. Men jag vet inte om alla andra tycker att det är så intessant. Men jag har lärt mig några saker

Var inte dum snål och köp en manuell bröst pump. Om du funderar på sånt. Jag är nu en stolt äger till både en elektrisk och en manuell. Vad jag nu ska med två till. 
Ha alltid ett extra ombyte med kläder med dig ut till den lilla, om du inte vill köpa nya kläder på stan för att lillan har bajsat på sig..
Och det är tryggt att sova i samma säng hela tiden, när jag flyttade till London fförsökte mamma och pappa att få mig att sova i spjälsängen istället för ligg insatsen till min vagn. Det var inget som jag gillade något vidare. Så nu sover jag i min ligginsats. Som står i spjälsängen.

I morgon ska vi träffa Elin och äta lunch. Det blir dagens mission. 
Och nästa vecka kommer farmor och farfar och hälsar på lilla rakel. Det ska blir roligt.
 Vi har även påbörjat ett mat och sovschema enligt Gina Ford, Englands svar på Anna Wahlgen. Och det går peppar peppar ta i trä ganska hyfsat en så länge. Fortsättning följer. 

Nej nu måste jag kila för lilla Rakel vill ha mat..




Kommentarer
Postat av: Jenny och Leia

Oj vad hon sover er lilla tjej! Hoppas Leia tar efter det efter hon har fått träffa Rakel... Spa låter hur skönt som helst och barnvakt i en timme kanske man skulle klara av att ha sen börjar man nog sakna dom små liven... Vi ses snart! Kram Jenny och Leia!

2005-09-30 @ 16:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0