Vecka 16 -nu packar vi



Söndag, Flytten och bilkörningen gick bra, i går var nog den varmaste dagen på hela året dessutom. Det var jag Elin och Fredrik som flyttade. Vi var supereffektiva och jättestarka, vi fick in allt på bara två körningar. Det var lite trixigt att parkera utanför oss, för det hade varit derby. Det var hur mycket folk som helst just på våran gata som hade varit på  matchen.
Rakel var med Sigrid hela dagen och hade picnic i Hydepark. Efter vår flytt eskapad åkte vi till en stor park i Ruslip. badkläderna var nedpackade men väl där var vi inte så sugna.  Men vi satt vid sjön och hade en mysig picnic. När vi åkte dit så kräktes Rakedl i bilen, kanske lite åksjuk ???  Idag har jag sån träningsverk så jag knappt kan gå och Rakel sov lite oroligt i natt och var så mammig men min ÄLSKADE man gick upp med henne i morse så jag fick sova..

Tack Elin för all hjälp, Tack Sigrid för allt barnvaktande och tack Jenny för alla flyttkartonger utan er hade det blivit JOBBIGT!!!!
 
Lördag, Idag så flyttar vi alla grejer. Sigrid kommer hit kl 12 och ska passa Rakel hela dagen. Första gången hon är barnvaktad på riktigt. Premiär för mycket dom här dagarna....Och jag ska köra flyttbil. Det ska nog gå bra.

Fredag nu är hela hemmet fyllt av kartonger och Rakel kryper numera snabbt fram så det är, lite halvjobbigt det finns saker att pilla på överallt. Hennes 8 månaders dag firade vi med att gå till parken och gunga lite. och äta hennes nya favorit prinskorvar. På kvällen kom Elin och vi gick på Cardigans. Första gången jag är ute en hel kväll utan Rakel !! Vi hade riktigt roligt träffade en del skumma typer Carl från Östra, som var super svensk och bara brydde sig om , vad jobbar du med och var bor du.,.. Sen gick vi till ett annat ställe som ligger under marken i knarkarparken har varit en gammal toalett och i kön in så träffade vi en annan kille som var från Fiskis men hade bott typ hela sitt liv i London så han pratade knaglig Svenska, och hans två kompisar som var bröder. Den ena av dom trädgårdsmästare i Barnes så nu vet jag allt om trädklippning. Men vi hade jätte roligt. Men jag tänkte i går kväll "Du vet att du är småbarnsförälder när du glömt bort kort kommandot till mobilen för att ställa alarmet"....Bilder kommer när jag hittat kabeln..


sjal

Torsdag, vår lilla indian har lärt sig ett nytt trick av sin gudmor som var här i helgen. Om man slår handflatan över munnen så gapar hon stort och säger ahhhhh... och så låter hon som en liten indian.  Var vi ute en sväng och gick till parken, och Rakel fick premiär gunga och det tyckte hon var väldigt roligt. Det känns som om hon blir större och större för varje dag, hon har uppfunnit nån egen krypstil och ålar sig fram snabbt och pillar på ALLT. Idag åt hon 8 frikaddeller som Fredrik gjort och 3 prinskkorvar. Hon tyckte väl att hon var tvungen att kompensera sitt stora youghurtintag med lite kött. Helt fantastiskt hur hon kan tugga i sig trots att hon inte har några tänder.


Så här söt är jag när jag ska till kyrkan i min shalett och skjorta som jag fått från farmor..

Onsdag, hela vårt hem är nu fyllt med flyttkartonger som vi sakta men säkert fyller. Så det är ganska rörigt här hemma. På lördag flyttar vi alla våra saker och nästa vecka flyttar vi oss själva. Så det gäller att tänka rätt så man inte missar något. Vi har fått låna en lägenhet av våra super snälla underbara och generösa vänner i Nottinghill så där kommer vi att bo ett litet tag. Sen får Fredrik förhoppningsvis ett nytt fast jobb och då flyttar vi in i en ny egen lägehet. Vi har då pratat om att hyra något större och dela med Elin. På så sätt kan vi få lite mera för pengarna och kanske en egen trädgård och ett gästrum för alla våra gäster. Om hon inte går ochg gifter sig innan med nån av alla hennes beundrare.  I kväll kommer hon hem på middag, ska bli kul att ses vi har inte setts sen innan påsken. Så det blir nog lite skvaller.

Tisdag, Idag sken solen ännu mera termometern visade på +21 så jag hade min kjol på mig och vi gick hela vägen från oss ner till Svenska kyrkan det tog typ en timme, där träffade vi som andra mammorna från mammagruppen och Sigrid och hennes söta lilla Joushua som hon tar hand om. Sen gick vi hela vägen hem så idag har jag promenerat i rask takt i 2timmar. Undertiden var Fredrik hemma och packade flyttkartonger inför the big move på lördag. Idag är jag dock lite trött Rakel vaknade vid 4 och var vaken i 2 timmar!!!!!!!
Hon har sån hosta och varje gång hon sommnade in så hostade hon och vaknade, men tillslut fick jag henne att sommna i vagnen kl 6, huva...(behöver jag säga att jag köpt hostmedecin inför natten som kommer)

Måndag, solensken som aldrig förr vi var upp med tuppen för att vinka av Nina och jonas som skulle hem efter sin helg här i London. När dom väl hade åkt så slappade vi bara och på eftermiddagen träffade vi Sigrid som hade en ledig dag. Vi gick lite på stan och jag köpte faktiskt en kjol. Kors i taket, jag använder aldrig kjol och när jag gör det känns det som att alla tittar och tänker att där går hon med KJOL. Så är det förstås inte  men jag tycker det är lite läskigt.



Kommentarer
Postat av: Nina W

Åhhh, jag längtar tillbaka. Här är det snålblåst...brrr! Än en gång - TUSEN TACK för att ni tog så väl hand om oss. Kunde inte fått en bättre helg i London! KRAM

2006-04-19 @ 17:03:04
Postat av: malin

Det var bara ett nöje tack för alla fina påskägg och böcker och super trevligt sällskap. Pussar och kramr från oss alla speciellt från Rakel

2006-04-20 @ 23:08:40
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lycka till med flytten! Hoppas allt går smidigt, ni har ju i alla fall fått riktigt fint flyttväder! Kör försiktigt Malin! Vi hörs framåt veckan så hoppas jag att vi kan ses någon dag, kanske på mamma träffen på måndag? Kramar från hela vår lilla familj.

2006-04-22 @ 15:02:14
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Cissi

Hej pa er! Nu har jag som vanligt last ikapp 1,5 veckor! det later haaaaarligt med 20 grader och sol och varkanslor - har ar det som vanligt mest bastu-vader, men man ska inte klaga! Hoppas ni trivs i nya lyan! Stora kramar fran Cissi

2006-04-28 @ 15:43:08
URL: http://skroder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0