Resten av veckan

Söndag
Idag har vi bara varit hemma. Jag övar på det på Fredriks begäran. Vi har haft det mysigt och strosat runt lite i våra nya kvarter. Hittade en jätte fin gata med massa små resturanger på som vi inte sett förrut. Sen unnade vi oss en lunch på ett nyöppnat libanes ställe. Dit vi defenetivt kommer gå igen. Och Rakel som vaknade kl 5 i natt och var vaken tillsammans med sin mamma i 2 timmar !!!!!! Sov gott så vi fick äta i lugn och ro. Vardagslyx.  Eftermiddagen har vi ägnat åt att städa och rensa undan alla högar.

kalajslafamilia
Rakel på kalas hemma hos Tova som fyller 1 i dag GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!

Lördag
Idag var vi bjudna på Tovas barnkalas. Fredrik som var så trött och utarbetad fick stanna hemma. Elin var så snäll och körde oss hela vägen till Tova. Och Rakel lyckade kräka ner hela sig själv och halva bilen, som Elin lånat av sin flatmate (piiinsamt). Och hon hade dessutom en jätte fin klänning på sig som hon fick i morse av sina kusiner i Göteborg. Men som tur var hade hon 2 pyjamasar hemma hos Tova. Så hon slapp vara naken. Kalaset var jätte roligt och vi fick super god mat. Tyvärr hade Tova redan sin present, men det får dom byta. Hem fick vi ta bussen och det tog typ 1,5 timme. Men som tur var hade kloka Sara lånat ut sin paraplyvagn till oss och det är jag mycket tacksam över. Tror besttämmt att vi måste skaffa en sådan. Väldigt smidigt att ha på bussen....

mclaren

Fredag
Idag åkte vi in till stan på vägen passerade vi Harrods och jag kan rapportera dom har INTE börjat med julskyltningen ännu. Även om jag har hört rykten om det. Utanför Harrods hade vi stämmt träff med Jenny och Leia och sen tog vi bussen till battersepark, där dom har ett barn Zoo. Där träffade vi höggravida Viveka och lilla Rebecca. Vi hade det jätte mysig solen sken vi åt lunch ute i solen och kollade på alla får getter apor och möss. Och lekte i den jätte fina lekparken. Rakel ville bara rymma hela tiden. På kvällen kom Elin och paul hem till oss och åt middag. Jag tvingade Paul att fiska upp alla döda fiskar ur vår damm som luktade väldigt illa. Undrar varför dom har dött? Kanske har dom fått päron örgiftning (vi har ett stort päron träd som hänger över från grannen) Och alla päron faller rätt ner i dammen. Vi hade jätte trevligt och dom stannade över natten.

För mera kort från vår utflykt kolla på http://leiasundberg.blogg.se/

Torsdag
Nu ska jag och Rakel åka till Brentcross shoppingcenter  och träffa Leia och Jenny.  Det är bra där det finns jätte bra lekställe och barnen kan leka och vi kan prata. Det blir ingen shopping för vi har inga pengar kvar.
tigger
Rakel matar sin kompis Tigern
Onsdag
Efter att ha letat reda på Fredriks kvitton som låg längst ner i papperskorgen kl 07.22 för att jag hade slängt dom när jag plockade lite i går kväll (dumma mig) Så lyckades Rakel med konsstycket att slänga ner telefonen mellan sänggaveln och väggen kl 07.40. Det är jätte smalt och man får inte upp någonting. Jag trodde jag skulle få skruva isär hela vår nya MALM ikea säng som väger 500kg  och den går inte att flytta på.  Men efter lite frukost 08.00 och antagligen lite välbehövlig energi så började hjärnan  fungera igen och jag kom på att  skaftet på vår mopp kanske kunde lösa problemet och det gjorde det så nu är vi med telefon igen. 08.30 Så vi har haft fullt upp. Hoppas resten av dagen blir lite lugnare.

Tisdag
Idag Tisdag var jag och Christina på TKMAX min favorit outlet och kollade, och dom har fått in en massa DIOR grejer för barn. Men jag höll mig i skinnet och köpte inget. En tröja kostar där 20 pund ist för kanske 70 pund så det är ju billigt i förhållande. Men 20 pund för en barn tröja är fortfarande mycket pengar. Men jag väntar på alla  bebisar som ska komma ut Pia, Anita och Viveka så jag kan köpa presenter. Farmor och farfar har nu åkt hem tråkigt och tommt blev det utan dom. Vi saknar er redan.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ha ha ha.. jag alskar kortet pa Rakel i varan vagn.. :) Och gud vad lik hon ar dig pa kortet! Sx

2006-08-27 @ 22:12:27
URL: http://runesson.blogg.se
Postat av: Nina L

Haha, ja hon är verkligen lik dig Malin. Ögonen. Har inte sett det så tydligt förut. Hemma från Madrid nu och det var super. Berättar mer sen. Kram

2006-08-28 @ 15:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0