Vecka 32- Nu är alla kompisar hemma igen


Paket öppning, den fina tårtan, Martin och Viveka med Rebecca, Paul och Elin
KALAS
Nu har vi haft Rakels 1-års kalas en mycket lyckad tillställning. Fredrik hade i vanlig ordning lagat mat till typ 100 pers.  Men super gottt och nu kan vi äta kebabspett i en vecka. Så det är skönt jag slipper laga mat.
Rakel fick många fina presenter, 3 böcker, en med speglar i, en sing a long, och en popup bok, en skallra, ett disksätt med 1000 små tallrikar och bestick till. En docka med tillhörande barnvagn.  En hel kasse med bollar typ sånna som man har i ett bollhav. En uppskruvbar fisk som man har i badet. En fin rosa outfit från GAP, en marinblå hoodtröja och en dior nalle. Ja jisses, Rakel har lekt flitigt med alla grejer nu på morgonen jag tror att hon tror att hon kanske är hemma hos någon annan.  Vi hade väldigt trevligt och det tror jag alla våra gäster okså hade, Elin och Paul stannade längst och gick vid 23.  Som mest var vi 19 vuxna och 10 barn, och det är lite smuligt på golvet. Men det var kul att så många kunde och ville komma. I dag Söndag ska vi bara vara hemma och ta det så lungt..



Lördag
I dag ska vi ha fest och det ösregnar typiskt. Här kommer ett kort från vår mammaträff igår där jag lyckades fånga Rakel på bild där hon står alldeles själv.  I går var vi uppe sent och förberedde all mat så nu är det klar.

Fredag
Efter en lång härlig sovmorgon jag tror jag älskar Rakel ännu mera om det är möjligt när hon sover till 8.30 så ska vi nu bege oss ner till vår shoppinggata och handla det sista inför kalaset i morgon, 2 kg citroner, persilja och andra grönsaker. I eftermiddag ska vi på mammaträff hos en mamma som bor alldeles nära, och sen följer Sara med oss hem, hoppas vi. Det beror på hur hennes kille Henry jobbar.  Så får hon och barnen äta och bada här och så åker dom hem till läggdags. Jag hoppas dom kommer hit...Och i kväll blir det väl städning och matlagning för hela slanten.

Torsdag

Idag skulle vi åkt in och träffat Sara som jobbar på börsen, men med tanke på dagens utveckling och alla bomber så kanske det inte var den bästa iden. Att först åka till Kings cross och sen till Londonbörsen. Så vi stannar hemma i vår lugna förort. Kanske går vi och beställer Rakels födelsedags tårta lite senare.


Leia i boll havet
Onsdag
Nu är köksväggen målad det blev hur fint som helst men det tog ju inte en timme direkt. Jag är alltid så överoptimistisk när jag ska göra sådant där och tror att det ska gå jätte snabbt men det var ju en tegelvägg med tusen små hål som man var tvungen att eftermåla med en liten pensel. Rakel håller på att få framtänder och är lite små kinkig jag hoppas dom kommer snart. Det gick bra att sova utan pappa och det var ju skönt jag var väl så uttmattad efter min  målning. Sara kom och hälsade på och hjälpte mig lite det var riktigt mysigt och kändes väldigt svenskt att ha en kompis över på kvällen.
I dag onsdag åkte vi till Brent cross och träffade Jenny och Leia som hade vuxit ännu mera (bara Leia alltså) Det var ett kärt återsende med lunch på IKEA och lite lek på ett stort lek ställe. Men 30 sek innan vi skulle gå in sommnade Rakel så Leia fick leka själv.


Tisdag
Ska nog bara vara hemma idag, kanske gå en promenad ner till Hombase och köpa lite färg så vi kan måla över den fula tegelväggen vi har hemma. Fredrik ska åka till Leeds med jobbet i dag så han blir borta över natten. Så ett litet målar projekt i kväll kanske skulle sitta fint.
äpple
Måndag
I veckan ska vi försöka träffa både Viveka och Jenny äta lunch med Sara i stan, ha en mammaträff samt försöka planera Rakels kalas. Så förhoppnings vis kommer vi att ha fullt upp.
Nu har vi träffat Viveka som ska ha en till liten bebis vilken dag som helst. Vi var på Sience Museeums, alla mammors och Aupairers favorit tillhåll. Först åt vi lunch Rakel fortfarande i pyjamas. Hon sov när vi var tvungna att åka och jag ville inte väcka henne. (Hon fick riktiga kläder efter lunchen som jag hade tagit med mig) Sen lekte dom i källaren med jätte stora klossar och en stor vattendam som dom hade för barnen. Det var mycket uppskattat.
Sen gick vi till Harrods för att kolla på en vagn. Utanför var värsta ståhejet men en massa arabiska super flådiga bilar och hur mycket folk som helst som fotograferade bilarna så det var säkert nån oljeshejk eller nått där inne. Men vi såg dom inte. Synd man kanske kunde fått sin dotter bortgift mot halva Kuwait vem vet... ? Väl inne på Harrods var dom hur otrevliga som helst man tror ju att man ska få lite service på ett sådant ställe. Men dom kunde inte ens visa vagnen för dom hade inte alla delar... Tror dom man ska köpa en vagn för över 500 pund som man inte ens kan prova ??? Knäppisar.

Kommentarer
Postat av: Sara

gud vilket gulligt kort pa rakel! (och kortet pa hela familjen med!) kram och saknar dig xxx

2006-08-07 @ 14:13:51
URL: http://runesson.blogg.se
Postat av: Charlotte

MYSIG BLOGG! Kommer definitivt kika in igen! Kolla gärn in min blogg om barn...

2006-08-12 @ 19:25:21
URL: http://barnliv.blogspot.com
Postat av: Nathalie

det sista kortet var jätte sött, jag läser den här bloggen så ofta jag hinner tycker den är jätte bra

2006-08-13 @ 12:54:57
URL: http://nattisen.webblogg.se
Postat av: Malin Ahlin

Tack vad kul att ni kikar in, jag brukar kolla på era okså ... kram

2006-08-13 @ 14:55:41
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Estelle

Kul blogg, söta bilder!

2006-08-16 @ 14:00:09
URL: http://estelles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0