Vecka 35- mamma på vift


brudar
Söndag
Varje helg ett nytt kalas denna söndag fyllde Leia 1 så vi packade oss i väg hela familjen, väldigt sugna på kanelbullar och tårta. Denna helg har dom dock bestämmt sig för att byggaom londons tunnelbana. Så vi fick åka 29 stationer med picadilly lane hem till Leia. Samma tåg hela vägen och det är ju skönt.  Rakel och Leiade bråkade om leksakerna men verkade okså ha väldigt roligt. Och vi fick med oss en hel påse med bullar som kommer att vara slut i morgon.


Lördag
Stackars stackars Rakel hon är jätte dålig i magen och vaknade 100 gånger i natt och varje gång var det blöjbyte. Hon ser ut som en liten babian. Och har så ont i rumpan. Jag var på kontaktmamma träff i morse inne i stan tillsammans med Sara och träffade en massa andra kontaktmammor och Michell som hade kommit från USA som har startat hela svenskamammorföreningen. Fick en del matnyttiga tips, och framförallt fick jag träffa Sara. Det var dock väldigt knepigt att ta sig in till stan för alla tunnelbanelinjer håller på att repareras denna helg. Så jag fick åka typ 5 olika tåg.(men utan barnvagn puuh) Nu i eftermiddags har vi bara varit hemma, storhandlat. Fredrik är så mycket bättre en jag på det. När jag handlar blir det bara dyrt. Men nu har vi mat hemma som borde räcka i 2 veckor.
fox
Kolla räven, som smyger i våran trädgård..


FREDAG
Idag så vaknade jag upp och hade faktisk lite huvudvärk sen i går. Inte bra efter bara 2 öl. Men det var bara att bita ihop och gå upp. Kristina en annan gravid mamma i min nya grupp ringde och frågade om jag ville träffas. Så vi beslutade att vi skulle ses kl 12 i muswellhill. Vi åt lunch på ett jättemsigt ställe tog en promenix och sedan hem. Rakel har dålig mage och är smågnäliig. Så eftermiddagen blir vi nog hemma. I kväll ska vi på middag hos grannen.

Torsdag
Idag hade vi mammagrupps träff, tyvärr  var det bara 2 andra mammor som kom. Men vi hade jätte trevligt och var på ett mysigt softplay här i närheten. På kvällen gick jag faktiskt ut för första gången på 100 år och träffade Elin inne i stan. Tog Exakt 30 min dörr till dörr ner till Oxfordcirkus härifrån. Så skönt att gå ut utan barn och vagn. Vi hade det jätte mysigt skvallrade och pratade en massa strunt.

Onsdag

Ingen bebis i natt, men jag tror den kommer snart. Så jag står på barnvakts standby.  Vi åkte den nya bussen in till stan. Tog 60 minuter helt okej, skönt att slippa byta. Rakel sov hela vägen. Sen åt vi god lunch tillsammans allihopa med Sigrid som har sin lediga dag idag, högst upp på ett stort varuhus (Peter Jones) inne vid SloaneSquare. Efter det gick vi en liten sväng till parken och Rakel är mycket frustrerad över att hon inte kan gå och kröp runt på asfalten. Hennes vita byxor är nu helt kolsvarta. Sen blev det en tur till den jätte stora leksaksaffären (Tom and Daysis) där Rakel och Rebbeca röjde runt bland alla grejer. Sigrid beslutade sig för att  följa med oss hem. Rakel åt lite snaks på tåget. Stackars barn det blev hennes middag

Tisdag
Idag är det vanlig dag med jobb och arbete. Fredrik stackarn har fått ryggskott och var uppe flera gånger i natt och värmde lilla vetekudden. Han kunde knappt gå upp ur sängen i morse. Kanske för att han fick bära på Rakel när vi var på TK i går??.  Nu ska vi fixa lite här hemma. Sen ska vi möta Viveka och Rebecca som ska komma hit. Jag har hittat en buss som går från Harrods hem till oss som hon ska ta.. (shoppingbussen ;) ) Sen ska vi leka hela dagen och dom ska sova över, hoppas det inte kommer någon bebis i natt...

Måndag
Idag är det bankholiday i England så Fredrik är ledig. Vilket kom som en glad överraskning för hela familjen.  På förmiddagen var vi ut och gick lite åt lunch på Mcdonalds tillsammans med alla andra ledig barnfamiljer.  Sen gick vi en snabb runda på min favorit affär TKMAX  efter det  gick vi hem och pysslade. Har dock fortfarande inte klippt gräsmattan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0