V 50 jag får panik

Fredag
Idag var Leia och Jenny här och lekte. Tyvärr inte så mycket med varandra för när dom kom sov Rakel och när hon väl vaknade var det Leias tur att snusa lite. Vi mammor åt god lunch och fikade, och Leia fick låna med sig en massa leksaker för hennes är ju numera nedpackade inför deras Sverige flytt.
Nu i kväll ska jag hem till Hanna och flytta vår soffa som vi köpt av dom med taxi. Håll tummarna för mig. För det kommer nog att bli lagom roddigt.

Torsdag
Idag har jag hållit på hela dagen känns det som, varit på simmning. Lunchat med Hanna
(hon fick bjuda mitt Visa kort som kom igår hade jag glömmt att aktivera) Sen mammaträff hemma hos Maria. När jag skulle hem hade jag inga pengar på busskortet och fick gå hem hammnade fel och fick gå på lite läskiga bakgator med Rakel i orkanen. Väl hemma ringde jag till Engelska skattemyndigheten och betällde barnbidragspapper. Sen kom Fredrik hem och gjorde smarrig middag. Fläskfile potatis och BEA sås , som min kusin kallar det. Efter det efterätt.... Mums. Snodde Johannas recept på jorgubb toblerone maräng glass i ugn receptet... Nu har jag suttit uppe halva kvällen typ hela och fixat med mina mamma grupper.

Onsdag
Idag kom mitt kreditkort så nu ska jag ut och handla mat. I morse var det  gymnastik som vanligt. Och i eftermiddag har vi "play date" med vegan grannen så jag ska försöka baka en ORGANISK kaka till fikat. Just nu sover Rakel och jag försöker städa. Hade tänkt att framkalla våra julkokrt i morse men hade brännt dom fel med jätte dålig upplösning började nästan gråta i affären... Så typiskt mig får gå dit i morgon igen.

nya byxor
Rakel i sina fina nya byxor som jag sydde i går kanske inte världens bästa kort men dom blev faktiskt väldigt fina
Tisdag
Ush igår var verkligen ingen rolig dag kanske är det alla hormoner, när Fredrik kom hem gick vi hela familjen till vårt första besök på vår lokal Italienska pizzeria. Och dit kommer vi gå igen hur gott som helst och Rakel som vänt lite på dygnet satt snällt i barnstolen och det kändes väldigt "lyxigt " att gå ut och äta så där en måndag. Presis vad jag behövde. Och i natt sov hon 21-6 i ett sträck utan att vakna. JIPPIE. Hon kanske kände på sig att mamma hade haft en långdiskussion med sig själv om att det nu var dags att ta i med hårdhandskarna för så här kan man inte hålla på.

Måndag
Solen strålar med sina obarmhärtiga sttrålar rakt in i vårt hem och varenda dammkorn och fingeravtryck syns alldeles för bra. Men det går inte att städa noggrant  med en 16 månaders galen tjej hemma. Eller jag kan det inte iallafall. Idag medans jag försökte städa hällde Rakel ut ett helt Cornflakespaket vilken tur att dammsugaren redan var framme. Jag får PANIK nu känns allt bara skitigt och äckligt.
Och mitt VISA kort det har fortfarande inte kommit men snart har vi ju tömmt frysen och det är ju bra. Ett väldigt effektivt sätt att spara pengar på. Ush ingen bra dag i dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0