Vecka 6 - Mat orgier

Helgen
Hon äter äter och äter, vi som aldrig trodde hon skulle kunna äta en hel portion. Men i morse åt hon havregrynsgröt med fil, banan och avocado till lunch. När det var dags för oss lite äldre att äta lunch blev Rakel tvär sur och ville inte alls äta mera banan och avokado puree, tills vi förstod att hon ville ha något som vi hade. Nämligen vitlökspizzan. När hon väl hade fått tag på den så var hon väldigt förnöjd och tuggade slickade och sög och verkligen pulvireserade den.  Vi blev nog lite paffa. Ska en 6 månaders gilla vitlök ?  Men kanske ändå inte så konstigt med tanke på vad för mat som vi gillar. Det började väl redan när hon var 2 månader och vi var på Burger King och hon  kastade lystna blickar på hamburgaren.
Så vi får väl se på 1 års dagen blir det kanske pizza fiesta. Men det är klart man måste prova, Fredrik matade henne även med mammas goda äppelpaj och den gick ned den okså. Just nu har dom matlagnings kurs i köket. Fredrik håller på att göra tabolua eller nått...Libanensiskt tror jag. Jag hör dom bara på avstånd, just nu lyssnar hon på couscousens historia.

Hon gillar förövrigt att kolla på OS, antar att det är alla färger, mot den vita bakgrunden. Vi håller tummarna för Anja, Fredrik visste inte vem det är. Så osportig är min man....!!!!!
Ps Malin jag lovar att inte mata lilla Ruben med junkfood Ds

Rakel med vitlöks pizzan...
vitlök



Fredag

Idag slog hon nog alla rekord, fil och banan till frukost, puree till lunch och en storportion gröt med hallon till middag. Ammade knappt någonting förutom på kvällen. Här går det undan. Hon håller på att bli stora tjejen.  Var bara hemma och njöt av vår "ledighet" Hämtade det stora låset till tvillingvagnen på Argos och promenerade ner till Nottinghill. Känns redan som helg.

fjärrisar
Torsdag
Det verkar vara varannan dags syndromet, i natt vaknade hon igen. Antar att det är maten som spökar och att det blir bättre när hon börjar äta mat. I dag tryckte hon i sig bra med mat både till lunch och en massa gröt när vi kom hem, så då blev mamma stolt. Åkte i väg och träffade lite andra svenska mammor i Primerosehill idag. När vi skulle hem var det en massa strul med bussar, så vi fick springa från Nottinghill till Shepepardsbush där Malin tog i mot oss. Vi var som det svenska staffett laget och hon joggade vidare med Rubbe bubbe som skulle till doktorn. Får ganska bra med motion, vagnen väger 15 kilo, barnen väger ca 10 kilo var, så det är 35 kilo som jag skyfflar runt med. Så förhoppningsvis så kanske jag blir smal på kuppen
barn

Ruben, Leia och Rakel på mamma träff

Onsdag
Hon sov hela natten, vällingen verkade fungera. Så nu får vi bara hoppas att det håller i sig. Vaknade av ett litet iltjut kl 7 mitt i en dröm om att jag skulle bli president i vaxholm (kanske lite för mycket " comander and sheif")  Även min katrinplommon-pure verka ge resultat. Så för tillfället mellan bullbak, pureande, filtar, hemsidor och mitt dagmamme mission känns det som att allt är under kontroll. Gick på låååångpromenad längst floden hela vägen till Kewbridge. Hur mysig som helst solen sken, såg till och med några krokusar som hade vågat sig upp. Tittade på alla roddare, det kändes så himmla mysigt och "döda poeters sällskaps" aktigt och inspirerande jag vill okså ro.

Tisdag
I natt var Rakel en riktig liten nattsuddare, vet inte riktigt varför. Kanske hunger.  Men vi ska få låna lite välling av Ruben så får vi se hur det går.  Idag begav vi oss till Svenska kyrkan det gick jätte bra med både barn, buss och barnvagn. Viveka var där och jag vissade henne Maroush-deli som ligger runt hörnet.  Kyrkan var riktigt trevligt en massa barn sång och pyssel. När vi kom hem lagade jag middag, stackars Fredrik får inte mycket gjort med alla barn här hemma ;) Rakel var slut som artist och sommnade kl 20.00 Efter att jag hade tryckt i henne lite delikatess youghurt.  Nu ska vi kolla film.

Måndag 6 Februari

Ersättningen var ett bra knep, hon sov gott hela natten. Så det fortsätter vi nog med. I dag kokade vi lite katrinplommon för den lilla magen, vilket var mycket uppskattat. Jag skulle nog lätt kunna bli "matbestatt" men jag ska inte. Även om hon i slut ändan bara äter hallon och gröt lär det inte hålla i sig tills hon blir 15. Så jag försöker vara cool. Men det är alltid någonting man ska hålla på med först var det nappflaskan, som hon nu för övrigt inte har några problem med och nu är det maten. Men det är så svårt att förstå hur hon ska kunna äta något mera en bara några tsk.

Kommentarer
Postat av: Nina P

Wow, vad jag tycker du är tuff som tar hand om två barn, syr en massa filtar och säckar, bakar bullar, lagar middag...det är ju inte riktigt klokt. Jag, som utan barn, är ganska nöjd om jag lagar middag tre gånger i veckan... Du är verkligen duktig tjejen! Rakel börjar verkligen bli en riktig liten tjej nu. Den där bilden när hon sitter med pepparkakan, där ser man verkligen hur stor hon har blivit. Usch, känns sorgligt när jag tänker på hur mycket jag missar av henne... Saknar er! Stor kram!!

2006-02-07 @ 22:11:28
Postat av: Dagmamman Malin

Ja men jag har ju ganska mycket hjälp av min lilla man... HAn är ju ganska huslig även han. Hoppas vi kan ses snart. En liten inspirations resa till London i vår kanske ?

2006-02-07 @ 22:52:21
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Nina W

Det är så härligt att se bilder på Rakel. Ser hur hon gör framsteg både med motoriken och intressen... tagit efter pappas filmintresse måntro?? Saknar er varje dag!! PS... jag är tydligen en framgångsrik förhandlare - fick vad jag begärde med jobbet, hihi! Så nu ska jag fira med gott vin och smarrig fredagsmat! KRAM

2006-02-10 @ 18:32:18
Postat av: Dagmamman Malin

Vad duktig du är grattis grattis, ringer lite senare när du har vaknat kram från hela familjen. Vi saknar dig okså men snart är ni ju här på visit.

2006-02-11 @ 09:35:53
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Jenny och Leia

Hej hopp! Oj vad kallt det är här hemma i Sverige, men mysigt! Nu kan Leia vända sig för fulla muggar, vände sig från skötbordet och ramlade ner i vasken, det var inte så kul! Man får se upp nu!!! Vi saknar er, men kommer snart hem igen.. Jösses vad hon äter lilla Rakel, kommer kanske komma ikapp Leias vikt-kurva snart : ) Kramar!

2006-02-11 @ 21:27:33
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Malin

Sjöng du inte om dagmasken då..när hon trilade ner.. Stackarn som blev så trött. Men det tar väl på krafterna och åka runt så där. När ni kommer hem vill jag höra allt om "flygplanskaparen"

2006-02-12 @ 01:55:15
URL: http://mamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0