Vecka 9- Nu hoppas vi på bättre tider

Söndag
Elin kom hit på lunch och vi hade tänkt åka på en liten utflyckt till den lokala loppmarknaden men den var självklart stängd när vi kom dit. Men nu vet vi var den ligger så vi kan visa farfar nästa gång dom kommer. Så vi satt där alla fyra i bilen och spånade lite på vart vi skulle åka och kom på att Greenwich kanske kunde vara kul att se. Det är där tiden börjar. Dessutom hade Fredrik inte varit där innan. Så sagt och gjort gav vi oss i väg, jag i baksätet med Rakel och kartboken i högsta hugg. Det gick riktigt bra och vi förundrades alla över hur smidigt det var att köra bil. Tills jag kom på att vi kanske kunde ta en sväng förbi Docklands och Isle of Dogs, då tappade jag helt bort mig, till Isle of dogs kom vi men inte därifrån. Så vi åkte runt runt. Åkte blandannat över tower bridge, en riktig sightseeing.
Tillslut kom vi fram typ 2 timmar senare. Självklart hade vi vare sig blöjor eller mat med oss till Rakel, vi hade ju iknte riktigt planerat för denna heldagsutflkyckt. Men inhandlade lite yoggi på lokala M&S och åt sen en super god middag på det lokala noodel stället. Sen åkte vi hem och det gick mycket snabbare. Men vi hade riktigt roligt under tiden så det var trots allt körande en super mysig söndag. Plus att vi i Greewich hittade en godis affär som sålde lösgodis och djungelvrål. Bara det var nästan värt hela trippen.

Lördag
På helgerna så äter vi i vår familj, i dag åt Rakel med stor förtjusning spaggetti carbonara mixat i vår Kitchenaid, och en massa glass till efterätt. Mums vad gott hon tyckte att det var. I morse när Fredrik var uppe med henne så  tog hon sig över halva rummet, hur vet vi inte riktigt men framåt och ganska mycket bakåt går det. Så snart får man nog börja passa henne ordentligt. Kan tänka mig att det går snabbt.
David och hans tjej och lilla Erik på 1år som dom barnvaktade var över på lunch och vi hade pannkaks fiesta. Natten gick bra, hon vaknade kl 23, vi tror att hon drömmde mardrömmar efter lite omnattning sommnade hon om och sov sen till 5.30 och då fick hon bara lite mat. Istället för en helflaska.  Och hon har ju ätit desto mera i dag, så det verkar fungera. Så vi väntar med spänning på nattens event och hoppas vi har vänt trenden.

Fredag,

Åt lunch med Malin och dag och diskuterade div strategier för att få Rakel att sova hela natten. Hon är ju experten. Ska från och med i natt försöka ge henne mindra att äta på nätterna så hon äter mera på dagarna. För för tillfället gör hon lite tvärtom och det är kanske inte det bästa. I kväll kommer Elin på middag, kycklingklubbor och potatis. Gjorde presis en marinad på typ allt som vi hade hemma luktade lite mysko men dom brukar bli bra. Om 5 minuter kommer dagens andra bunt med "gäster" som ska komma och kolla på lägenheten som numera är uppsagd. Lite jobbigt att ha en massa folk springande här, men jag vägrar städa, vi ska ju faktiskt inte sälja den och det är ju inte vårt problem om vi får den uthyrd.  Så den sista april flyttar vi !

Torsdag
Idag så var vi hemma och softade på förmiddagen, barnen sov lungt i sina sängar, och jag pillade mig själv i magen.  Efter lunch träffade vi Jenny och Leia, hade tänkt att vi skulle gå på långpromenad men hamnade helt otippat i ett shoppingcenter i Kewgarden. Så Rakel fick en mega boll som skramlar låter blinkar och för en massa oväsen den hade dom väldigt roligt med hela vägen hem. Måste säga att jag börja känna mig smått rutinerad när jag är ute, oftast iallafall. Vi har fortfarande en del incidenter men det blir lättare och lättare.

Onsdag GRATTIS PÅ NAMSDAGEN ELLE !
I
dag hade vi ett litet äventyr vi ändrade på vår rutin att vara hemma på förmiddagen och gå ut efter lunchen till att gå ut efter middags vilan.  Skämt och sido, dagarna springer i väg och det är ganska fullt upp med dom två små. Men i dag hade jag en kort stund av lycka när jag lyckades baka en kaka, diska sätta på en maskin tvätt samtidigt som dom små livet låg på köksgolvet och lekte med sina leksaker. Just nu kollar Rakel på "Chicken little" på datorn med sin pappa. Hon ÄLSKAR verkligen TVn men hon får inte kolla för mycket. Hon vaknar fortfarande lite på nätterna, men vi ska försöka med lite mera mat dagtid och se hur det går.

ringen

Rakel i sin fiffiga ring

Tisdag
- Idag kom kusin Sigrid hit på visit och vi promenerade till Barnes där hon träffade en ny potentiell arbetsgivare (familj). Sen tog vi en fika på starbucks, Rakel & Ruben fick smaka på både ginger cookies och på latten, dom är för söta. Efter det en promenad längs Themsen, Hammersmith-Putneybridge. I kväll ska jag och Fredrik ha lite kvalitets tid och äta middag vid bordet, vilket vi har gjort. Rakel var uppe hon okså och smakade på maten. Och nu ska vi kolla på en film och inte sitta framför datorn hela kvällen.
I morgon skulle vi träffat Leia men hon har ögoninflamation och är satt på husarrest..Så vi får väll hitta på något annat.


Här kommer lite bilder från vår mysiga helg i Marlow och på mig Elin och Ben på hockeyn...OS GULD...

Måndag -
Idag har vi bara varit hemma och pysslat lite. Rakel sommnade själv i sin säng vid läggdags, utan så mycket som ett knyst. Hoppas att det håller i sig. Provade att lägga henne på huvudkudden eftersom hon är så förtjust i kuddar, men det är säkert alldeles livsfarligt ;) . Annars när hon ska sova ligger hon med mig på sängen och så vill hon att man ska ligga 2mm från hennes ansikte och andas på henne då sommnar hon genast. Ganska sött, men som sagt i kväll orkade jag inte köra andnings övningen och hon lyckades ju sommna själv. 

Kommentarer
Postat av: elle

hoppas det löser sig för siggan .. du är bäst malin som ställer upp för henne kram pappa lars och barnen

2006-03-01 @ 08:58:23
Postat av: elle

tack jag firade min nasdag med lite träning och chill framför tv:n (underbart).. saknar er puss

2006-03-03 @ 11:30:16
Postat av: Nina P

Jag har inte hört om någon flytt? När? Vart? Stor, stor kram från mig och ett löjligt snöigt Stockholm

2006-03-04 @ 18:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0