Vecka 2

snö
Söndag
Idag var vi hemma hela dagen i Trångsund, Nina kom och hälsade på och vi var ute och promenerade i vinterkylan. Till lunch åt vi snabbmakaroner och falukorv. Sen var det dags att packa ihop alla grejer för nästa flytt. Rakel trivdes med alla sina morbröder, som gullade släpade och bar på henne.

trångsund

Lördag
Nu har vi äntligen fått se mammas fantastiska slutarbete på konstfack. Samt träffat alla kusiner och släktingar som i dag fick träffa Rakel för första gången, äntligen. Idag firade vi även lill-jul med familjen Lundquist. Rakel fick bla en självlysande banan hållare som man kan ha i väskan så inte bananerna blir bruna. En jätte fin rosa stickad tröja av sin gammelfarmor, hon sa själv att hon inte var så nöjd men vi tyckte att den var super fin så det så.. Samt en massa andra fina saker. Har frossat i kranvatten och ostbågar, det är det som jag saknar mest i London. Hade ett litet viktminskningsprojekt, men det får jag nog ta upp när jag kommer hem igen. Det är himmla svårt här med alla alladinaskar, lösgodis, och ostbågar.   Väl hemma hade vi lill julafton, och vi fick fina skohorn, bananhållare, body badkulor, äggkoppar och en fin tavla som mamma gjort.
musik
Fredag 13/1
Efter en lång skön natt i ett tyst Skarpnäck så vaknade vi pigga och utvilade. För att optimera min tid med Nina så gick jag upp med henne och åt frukost kl 7. Efter att vi packat ihop alla våra saker (det blir ganska mycket när man reser med barn) så begav vi oss in till stan för att först äta lunch med min gamla kollega Mattias och sen besöka mitt gamla jobb. Nu i kväll har vi bara haft myspys med alla morbröderna.

Torsdag 12/1
Resan till Stockholm gick bra Rakel sommnade både vid start och landning. Väl framme kom Nina L och hämtade oss vi åkte och kollade på hennes nya lgh hon har köpt i Aspuden.  Matheo hade lagat god middag som vi fick när vi kom fram. Efter att Nina hade matat Rakel med flaskan sommnade hon kl 23.00 i sin nya säng.

Onsdag 11/1
Idag har vi varit och träffat Malin och Ruben, oj oj vad han har vuxit. Från och med den 1 /2-06 så kommer jag att vara Rubens dagmamma, tisdagar, onsdagar torsdagar samt halva fredagar. Nu när Malin ska gå tillbaka till jobbet. Så vi diskuterade en massa praktiska saker och så klart vad vi hade haft för oss över jul och nyår. Nu i kväll var Brendan och Stef över på middag och efter det var det bara att packa väskan som nu är proppad till bristningsgränsen med blöjor nappflaska, kläder, gosedjur och en massa julklappar. Hoppas jag inte glömde någonting.

Tisdag
Bestämmde oss för att bara vara hemma idag, det kommer ju som sagt att vara full rulle resten av veckan. I kväll kommer Elin över en sväng och det ska bli kul. Kanske tar oss ut och handlar en sväng lite senare. Rakel sover nu från 22 till 10 på morgonen. Himmla skönt. Så jag är om inte annat utvilad. Nu har elin varit här och det var som vanligt jätte trevligt hon är nu invplverad i min filtkampanj. Rakel åt nästan 200 ml från flaskan bara det att hon exorcist kräktes upp allt så fort hon var klar över hela mig och soffan. Hon har gjort det förut när hon fått flaskan. Kanske går det för snabbt helt enkelt. I morgon ska hon inte få lika mycket även om hon vill ha hon får vänja sig först.

Måndag

På torsdag bär det av till Sverige så nu gäller det att packa rätt och slå in dom sista julklapparna, och mina dagar är redan helt uppbokade. Men det ska bli extra kul att träffa Cissi som har kommit hem hela vägen från Singapore.  Alldeles strax kommer Jenny och Leia hit och vi ska äta lite lunch och sen ska vi åka till T-kmax i Ealing. Det är våran favorit affär. Fredrik föreslog igår att vi skulle ha som mission att åka till alla T-kmax affärerna i hela London. Det kanske vore något.

När jag är i stockholm efter som flera undratser "schemat ut så här"
Torsdag- Sover jag hos Nina L
Fredag-  Söndag med familjen Lundquist
Måndag- träffa Nina P hämta grejer på vinden på sveavägen samt eventuellt äta lunch med Mattias
Sover hos fam Ahlin
Tisdag- Sover hos familjen Ahlin
Onsdag- Åker till Skövde sover hos Nina W
Torsdag- Åker till jönköing på kvällen, sover hos familjen Dahlqvist
Fredag- Söndag Sover hos pappa




Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj oj oj vilket fullspäckat schema, verkar redan som om ni kommer få en toppen "semester" i Sverige. Vi saknar er redan här i London fastän ni inte åkt än... Vi får träffas så fort ni kommer tillbaka, ha det så jätte jätte bra! Puss och kram, Jenny och Leia.

2006-01-10 @ 11:44:24
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Nina P

Hej hej hallå! Malin, jag har tappat bort ditt svenska mobilnummer!!!! Jag ska flyga till London på måndag för att jobba i en vecka, så vi kan inte ses då. Det är ju nästan overkligt tt du kommer till Sverige och då måste jag åka till London... ring eller sms:a mig 070-797 71 49 PUSS!

2006-01-14 @ 22:17:41
Postat av: elle

nu är det inte många dagar tills min älsklings baby kommer och hälsar på.. å vad vi längtar!!!
ses snart pussokram elle

2006-01-17 @ 14:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0