Äntligen i Stockholm..Och Rakel har namsdag


Cissi i sin fina klänning, och Rakel i NatalieShuterman butiken...

Torsdag
Idag var det dagen D möhippan, som vi har planerat sen i Februari. Kunde knappt sova natten till i dag var så himmla nervös. Men det blev verkligen super lyckat. Vi kidnappade Cissi på morgonen och hon låg fortfarande och sov sött när vi kom. Hon fick ha på sig en cool gammal klänning från 60 talet, och cykla i väg med oss till Hummlegården där vi had picninc. Efter picnic cyklade vi vidare till Götgatan och Makeupstore där Cissi fick en grundlig sminkkurs, och inhandlade halva affären.
Sen vidare hem till Therese för mera mat och dryck och fotografering. Camilla tog super fina kort på Cissi. Jag tror och hoppas att hon kommer bli så nöjd. Sen cycklade vi vidare till Centralbadet där vi avslutade med bubbelbad.
Det känndes nästan som jag hade min egna lilla möhippa och det kände så lyxigt att vara barnfi hela dagen och dricka champagne och bada bubbel. Rakel var glatt hemma med farmor och åt lamfärsbiffar pommefrites med bearneise. Så henne var det sista jag oroade mig för.

Jag kan inte ändra från fetstilt för er som undrar och om Rakels framsteg så står hon upp mot allt det tycker hon är jätte kul men hon säger ingenting. Så om dom är oroliga för att Leia inte pratar (och hon kan både säga titta och tack) så måste nog Rakel träffa talpedagog snart ;-) För hon säger ingenting förutom joller.

Onsdag
Idag har jag varit helt ledig och befriad från alla bröllopsbestyr. Farmor Rakel och jag åt lunch på Sturehof och Rakel fick vitchokladpannacotta den gillar hon. Sen gick vi och kollade på stan. Fastnade i en Zara butik så nu har jag köpt en hel ny höstgarderob till Rakel på REA. Hon och jag har nu köp stopp. Stackars farmor blev helt uttröttad och var tvungen att gå ut och ta paus. Sen var jag hemma hos våra hyresgäster för att plocka fram vindsnycklarna. Men dom nycklarna Sanna hade plockatt ut gick till vårt badrumsskåp ghhhhaa då åkte jag hela vägen i onödan. Dagen avslutades med middag hemma hos Pia och Andreas och den lilla bebisen som forfarande ligger i magen. Rakel fick provåka grodans bilbarnstol hem och jag höll kurs i hur den monteras.  Nycklarna till vinden ja dom var ju så klart hemma hos farfar. Så oroa dig inte över det Fredrik. Vi saknar dig så...

Tisdag

Idag gick jag upp i ottan för att leka bröllopskoordinator tillsammans med Cissi och Val åkte vi till Högberga och gick igenom det sista för bröllopet. Farmor var hemma och var barnvakt. Riktigt skönt att vara borta helt själv ! På eftermiddagen var vi hemma och tog det lungt. Och på kvällen kom Nina hit och vi åt middag och drack vin. Rakel fick en super söt jeans klänning.  Och farmor har strukit Rakels bröllops outfit tills på lördag.

Måndag
Idag gick vi upp i ottan för att återigen åka tåget  från Skövde till Stockholm. Och presis som vanligt så lyckades Rakel somman lagom tills vi var framme. Det blev en lång dag på stan och mycket shopping i dag. Födelsedagspresent till pappa, nya fina skor till mig själv, lite fynd på NK rean.Och lite smått och gott till Rakel. Till lunch åt Rakel en hel Magnum utan att kladda speciellt mycket. Både jag och farmor var  helt förstummade...träffade Cissi och Val och kollade ppå blommor och i morgon ska vi titta på brölloppslokal.

glass


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ah, jag blir aldeles varm nar jag laser om vad ni gor och ser bilderna pa er. Jag saknar er jatte, jatte, jatte mycket. Kul med nycklarna, eller vad man sager... eh, well well!? POKJAD mina prinsessor, ser fram emot att se er valdans snart! ? -Pappa Fredrik

2006-06-29 @ 09:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0