Jag har sagt ifrån..DEXTER

DEL 3
Stackars Dexters killen som jag skällde ut innan kom förbi i dag med typ 100 påskliljor och skämmdes. Ganska gulligt faktiskt.

DEL 2
Nu ringde dom Fredrik, frågade hur det var, Fredrik undrade om han ville prata med hans fru. Jo det ville han det var ju  därför han ringde. Han bad om ursäkt och lät väldigt slätkammad. Han var "so soooorrrry..." Och han skulle ju aldrig bokat något om han hade vetat att jag var sjuk. Vilket han iof visste för det sa jag i går. Men det sa jag inget om. Men dom skulle "jobba på att komma i tid" och jag skulle ha "en relaxing evning" Hur man har det med en 7 månaders och lunginflamation ;)
Och att han hade avbokat kvällens visningar. Nu ska han ringa mig om några dar för att se hur jag mår. Han tog även mitt nummer. Han har väl fattat vem som bestämmer här hemma... Så nu känns det bättre.

DEL 1

Idag har jag haft mega utbrottet, här kommer bakgrunden,
Som jag skrivit om innan så är vår lägenhet uppe för visning eftersom vi ska flytta. I vårt kontrakt så står det att mäklarfirman "dexters" är skyldiga att ringa minst 24 timmar innan för att boka tid för visning. Vilket dom aldrig gör utan dom ringer alltid 2 timmar innan och undrar om det är okej att dom kommer förbi.
Vi har sagt att vi vill vara hemma när dom kommer. Vi vill inte ha en massa människor springade här när vi inte är hemma och dessutom är vi ju i prinsip alltid hemma. 2 gånger har vi sagt nej för vi inte varit hemma och då har dom blivit skit sura, och då har dom ringt typ 1 timme innan en lördag morgon. Så vi har försökt att vara så behjälpliga det bara går att vara.  Dom är alltid försenade minst 20 min men oftast 30-40 minuter. Så idag ran bägaren över. Dom skulle komma kl 2, Fredrik gick ut med Rakel kl 2 för att jag skulle få sova. Jag sitter här och väntar, 2.15 ringer dom och säger att dom ska komma 2.30. När kl är 2.50 och det fortfarande inte kommit någon ringer jag till Dexters och får tag på nån stackars försäljare och skäller. Förklarar att jag är sjuk att min man är ute med vår dotter för att jag ska få sova, men att jag istället har suttit och väntat på mäklaren i en timme. Säger okså att om han kommer nu så tänker jag inte släppa in honom för nu ska jag sova... (känns lite skönt på nåt sättt att skälla på engelska lite som en film, you are wasting my time...låter liksom bätte en ni slösar med min tid.. ). Stackarn i andra ändan är snäll och säger att han förstår, jag lägger på i samma sekund så ringer mäklaren på dörren.
Jag öppnar i min skitiga pyjamas mitt otvättade hår och ser väl hur sunkig ut som helst. Ställer mig på översta trappsteget  han och kunden en stackars brud står där nere. Börjar med att säga till tjejen, att jag är ledsen att du får höra det här. (lite proffesionell är man ju) Sen drar jag samma ramsa för honom. Samt att det är INTE okej att dom jämt är sena, kommer dom inte i tid i fortsättningen kommer vi inte vara hemma. Låter nu smått hysterisk men det struntar jag i.
Avslutar med att nu när du endå är här kan ni ju kolla på lgh men då bara backar han ut genom dörren. Piiiinsamt för honom.........Så det ska bli MYCKET intressant och se
1 om dom kommer i kväll  (dom har nämligen 2 visningar till inbokade en kl 6 och en 6.30)
2 om dom är i tid
3 Om dom ber om ursäkt
Fortsättning fföljer i min DEXTER tråd...



Kommentarer
Postat av: Nina W

Hihihi, det här kommer att bli riktigt spännande. Rena rama "Desperate housewifes"!! Förlåt... men det låter verkligen som en soppa det där! Väntar på följetången... KRAM

2006-03-30 @ 17:12:08
Postat av: Jenny

Jösses, vad skönt att du skällde ut dom, visst känns det bätte efteråt!?! Appropå det där med Matteo så kan man absolut stämma läkaren. Jag råkade ut för en liknande sak när jag gjorde illa knät. Doktorn sa att ledbanden och korsbandet var av och gav mig en ställning som jag fick ha i 2 veckor fram till operation. Jag tyckte dock att knät såg lite konstig ut, snett liksom och under operationen så upptäckte dom ju så klart att knäskålen var ur led. Jag hade alltså fått gått på benet med knäskålen ur led i två veckor så det var helt blodfyllt, istället för att de hade kunnat rätta till det på en gång under första besöket. Nå väl, jag pratade i alla fall med en advokat och hon sa att jag absolut skulle stämma läkaren och att han då får en prick. Jag orkade inte sätta igång den processen, men om Matteo orkar tycker jag att han ska göra det.... Hoppas du blir bättre snart Malin! Kramar, Jenny.

2006-03-30 @ 18:34:23
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: elle

oossch herregud syrran ..
bra jobbat visa vart skåpet ska stå det e viktigt...!!
såg att du hade ringt igår kväll tyvärr var ingen hemma...
saknar er och längtar tills ni kommer o hälsar på oss.. puss o kram elle

2006-03-31 @ 09:54:08
Postat av: Cissi

Way to go girl!
Sta pa dig bara - agenterna har ar inkompetenta och dessutom smygiga, oarliga och forsoker konstant att prata ikull en och saga att det inte ar deras ansvar att gora nagonting... Tyvarr kan man inte skalla ut folk i Singapore, for da tappar de respekten for en eftersom man har visat att man inte kan kontrollera sina kanslor. Tacka vet jag pasklilje-England! :) Kram kram!

2006-04-11 @ 10:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0