Vecka 10

Helgen
I lördags var vi hembjudna till Viveka och Martin, det var första gången vi var hemma hos dom. Dom bor i en super mysig liten lägenhet i Parsonsgreen. Högt i tak, stora fönster, öppen spis och stuckatur. Så vill jag okså bo, då gör det ingenting om inte badrummet är perfekt. Jag älskar verkligen att lägenhets surfa och drömma om ny bostäder. Det ska bli spännande och se var vi hammnar tillslut. Vi pratar mycket om det nu jag och Fredrik vad som är viktigt, läget, storlek  eller frächhet. Helst vill man ha en stor fräch lägenhet som ligger centralt. Men man kan ju inte få allt. Vill man bo litet och frächt eller stort och sunkigt, eller litet och centralt eller stort och sunkigt.. Ja ni fattar många variabler finns det.
Middagen var super god, och Rakel och Rebecca sommnade gott i varsin barnvagn vid middagsbordet, med ganska hög bakgrundsmusik. Vid 12 tog vi bussen hem, och stoppade Rakel i sängen. Sen sov vi gott nästan hela natten. I dag söndag var jag lite småsugen på att besöka det alldeles nybyggda badhuset som ligger runt hörnet, men Fredrik var inte lika sugen så jag får väl gå dit en annan dag, kanske med Jenny och Leia ? Har ägnat förmiddagen åt att bara prata i telefon. Kanske blir det en öl på pubben med Elin i eftermiddag.
hyddan
Äntligen fredag
Eftersom mitt dagbarn var sjukt i går och vi helt oväntat fick en ledig dag, så har jag Ruben lite längre idag. Vi har bara varit hemma, känns som att projektet att gå ut med två barn sammtidigt är för jobbigt. Eller rättare sagt det är Okej om man ska vara ute hela dagen men inte för en timme. Rakel som sagt äter efter varannandags prinsipen åt självklart massor i dag. Tänk om man kunde veta innan hur mycket hon tänkte peta i sig,  jag värmer nog alltid lite för mycket mat. Men hellre det en att stå där med en hungrig bebis och mat som tagit slut.

Torsdag
Ruben är sjuk, stackarn. Så vi är hemma och vet inte riktigt vad vi ska göra med all tid. Men kanske passa på att städa lite vore bra. Vi får väl se vad vi orkar med. Vi orkade gå till affären handla en massa mat, och baka supergoda muffins när vi kom hem. Rakels nya favorit mål är förutom potatis mosat med leverpastej som ligger på nummer 1, mixade tortelinisar med cremfraiche. Väldigt praktiskt när hon kan äta samma som oss. Men hon är fortfarande inte  jätte stor i maten. Hon verkar äta efter varannandagsprinsipen.

Onsdag

Idag skulle vi gått på mammaträff. Men jag orkade inte gå dit dessutom skulle det komma en massa mammor och vi skulle vara hemma hos Mi. Och det kändes som att det skulle bli toktrångt om jag gick dit med mina två små terrorister. Så vi gick och träffade Viveka istället och tog en fika. Sen gick vi vår vanliga runda på H&M och jag fyndade en solmössa och en basker till Rakel för £1 st. Kort kommer. Onsdagar är annars min favorit dag, för det är dubbla avsnitt av Desperate House Wifes, samt Chantelle Living the dream (Chantell vann Big Brother) samt Apprentice. Så jag har en riktig helkväll framför TVn. Och det är så härligt.

Puffen

Så här glad är Rakel när hon sitter i den fina puffen som hennes mamma sytt..

Tisdag
  -I dag har det bara regnat och varit tråk väder. Sigrid kom hit då det är hennes lediga dag, hon följde med oss till Svenska kyrkan där vi inhandlade veckans ranson av ostbågar, åt kanelbullar och sjöng "rock bebbe" En poppigare verision av Bä bä vita lam...(fniss ja ni kanske fattar presis hur pinsamt det är, från stureplan till Rock bebbe...) Eventuellt har Sigrid okså lyckats hitta en ny familj vi håller tummarna. Kanske ska jag bli Aupair agentör..?  En helt vanlig dag medandra ord. Här kommer lite nya bilder.

Ruben och Rakel hånglar i soffan...Dom är så söta

Måndag- Idag är våran ledig dag, så vi låg i sängen fram till kl 11 och bara tog det lungt. Nu har vi varit och handlat lite och ser fram i mot en lugn hemma kväll. Rakel äter för tillfället lite och vaknar på nätterna men annars är en väldigt glad tjej så vi klagar inte.


Så här fint och soligt är det utanför vårt sovrumsfönster, (söndag) har hört att det är lite snöigare i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Nina L

Hej! Vi hördes inte i söndags tillslut, men vi hörs den här veckan. Jag efterlyser lite mer bilder!! Nina L

2006-03-06 @ 22:09:30
Postat av: Familjen Ahlin

Okej jag vet har varit lite lat det kommer. Ringer i veckan, det har varit lite mycket kram kram kram malin

2006-03-07 @ 00:05:14
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Nina L

Gud så fin Rakel är! Och fin puff Malin. Vi hörs snart. Kanske ikväll? Kram

2006-03-08 @ 08:05:57
Postat av: Jenny

Vilka sötnosar som ligger och pussas i soffan, ser jätte mysigt ut! Verkligen fin puff, den förstår jag att Rakel gillar! Vi ses snart! Kram Jenny.

2006-03-08 @ 09:49:43
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Nina W

Fina bilder!!!! KRAM

2006-03-09 @ 18:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0