Vecka 13- Nu har vi blivit sjuka

Torsdag

I dag ska dom visa vår lgh för tre personer, men jag blir så trött för dom är så osmarta för det första har dom beskrivit vår lgh som att den har ett stort vardagsrum vilket den inte har varför ljuger man i en annons om man ska hyra ut en lägenhet det är bara slöseri med  tid både för oss och för dom och dom som letar lgh. Sen visar dom den bara för kompisar som ska dela lägenhet vilket den är för liten för. Dom enda som som kommer hyra den här är en rik singel eller ett par men det har dom inte fattat.
Stackars stackars Nina Matheo bröt ju armen på 5 ställen i helgen och har haft helt obegripligt ont och hon har hela tiden sagt att det måste vara något fel och så kom dom på nu att hans axel är ur led och har varit det i 6 dagar !!!!!!! Det är ju fan helt otroligt jag ör så upprörd, kan man stämma en doktor ? Stackarn jag förstår att han haft så ont. Ja som ni förstår jag är fortfarande sjuk, och det händer ingenting här..Det är därför jag skriver om alla andra.

Onsdag

Är fortfarande jätte sjuk dessutom springer det fortfarande folk och kollar på lägenheten vilket är lite halv jobbigt när man mår som en örn.
oj oj
Tisdag
Efter att ha feber hallucinerat hela natten gick jag till doktorn i morse, det  är så himmla  smidigt man går bara dit på open clinic har aldrig väntat i mer en 5 minuter. Träffade doktorn Omar, som konstaterade att jag hade Chest Inflamtion, sen fick jag ett recept. Kostar ingenting inte ens medecinen. Det gör den normalt men när man är gravid samt 1 år efter har man rätt till fri sjukvård. Toppen. Fredrik har varit en ängel och pysslat om mig hela dagen. Rakel vaknade bara en gång i natt, ammade, sen bar Fredrik över henne till sin säng så jag skulle få sova.

Måndag

Stackars Pia fick gå på stan helt själv jag som laddat hela veckan för att ha den stora shoppingen med Pia på måndagen och så är man sjuk. Har feber, världens hosta samt är allmänt krasslig.
Fredrik gick med Rakel till doktorn i morse, hon var så himmla rödögd och tog sig en massa för örat. Men det var tydligen ingen fara. Men jag är fortfarande lite nojig för att hon äter så lite. Men hon gör ju vad hon ska i blöjan. Mejlade presis med min kusin som har en liten Ingrid som bara är 1 månad äldre, och hon verkar äta som Rakel så då kanske man inte ska oroa sig så mycket. I går kväll åt hon 8 totellinisar, gröt youghurt och glass. Så ibland smäller det till. Idag har bara varit helt upp och ner när man bara är hemma och sjuk inga rutiner ingen mat hoppas det blir bättre snart. Hon vaknar dessutom på nätterna för att hon tappar nappen, så kanske får vi sluta med den. Men det blir efter Sverige resan (Som numera är officiell, fredrik berättade för sin mamma) Men hon är ju en glad skit. Ninas  pojkvän Matheo ligger på sjukan han ramlade på jobbet och bröt armen på 5 ställen så han har väldigt ont. Tycker så synd om dom båda två.

Kommentarer
Postat av: elle

usch dte var värst var ni var sjuka... hoppas ni blir bättre snart ..'krya på er kramar elle

2006-03-29 @ 11:15:39
Postat av: Nina W

Gumman då, det låter inge kul alls! Men det gick ju smidigt hos doktorn... hoppas att du blir bättre snart så att du orkar med veckan som kommer! Skickar krya på er kramar!!

2006-03-29 @ 17:03:31
Postat av: Nina P

KRYA KRYA KRYA!!!
Den där lilla Rakel blir tamejtusan sötare och sötare för varje bild man får se, hur söt får man bli egentligen? Idag har jag stylat bilder tillsammans med en fotograf och träffat hennes lilla Oscar som är 2 år och som skulle vara med på en bild. Han var urgullig och sprang och kramade mig hela tiden, det känns ju helt gudomligt när ett litet barn lixom "väljer" en. Kram från en barn-oerfaren-Nina

2006-03-29 @ 20:57:34
Postat av: Malin Ahlin

Ja förhoppningsvis får du träffa henne live snart, ser verkligen fram i mot att åka hem. Mår lite bättre idag. Det är riktigt jobbigt att vara så här sjuk så här länge. Kul att det verkar gå bra med jobbet.

2006-03-30 @ 15:12:55
URL: http://mamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0