V 40 grattis Fredrik

Söndag
Var uppe med tuppen kl 7 varför kan inte småbarn sova längre på morgonen?
Jag och Rakel ägnade morgonen åt att baka goda kanelbullar tillsammans. Jag bakade och Rakel åt. Kl 1 kom Mari och hämtade oss och vi fick skjuts hela vägen hem till Sara. Att ta bussen tar 1,5 timme cirkus. Även om dom inte bor så långt bort.  Där hade vi vår Söndags träff som vi har en söndag i månaden. Det var Sara, Mari, Kristina och Josefin med familjer. Fredrik stannade hemma, dels för att han inte fick plats i bilen och han ville ha lite lugn och ro. När vi kom hem hade han städat hela lägenheten, satt upp fina saker på vägarna samt borrat upp nya hyllor i vardagsrummet. Det är så fint här nu. Och jag lyckades med nöd och näppre hålla Rakel vaken hela vägen hem i bilen så nu sommnar hon nog gott i kväll.

Lördag
Elin sov över och vi hade en mysig morgon tillsammans.  Snäll som Elin är körde hon mig till Tesco där jag express storhandlade. Skönt att slippa bära hem all mat. Kl 12 kom David & Josephine och deras låne barn Erik som är två som dom barnvaktar ibland. Vi åt en braklunch med vin !!! Och sen lekte Rakel och Erik som galningar tillsammans. Tills vi gick ut och Rakel tvärsommnade i vagnen. Visade dom runt i vårt område och gick till en väldigt fin park som ligger här i närheten där det gungades och klättrades för hela slanten. Rakel somnade kl 18.30 och jag och Fredrik beställde Pizza och såg 6 avsnitt av 24 på DVD. En lyckad  lördag kväll med anddra ord.

Fredag
Idag var det nog dags för en tur till stora staden. Trots ös regnet. Lyckades vi ta oss in tll ParsonGreen där vi träffade Viveka och Rebbecca och Nathan. Dom håller på att lketar efter en ny lägenhet så vi fick följa med och vara smakråd.På kvällen kom Elin och hälsade på och vi hade svullar övning som vanlligt och åt Tacopaj till middag.

tvätt
Torsdag
Först glömde jag Rakels fina bodysar från petitbaute i thickbleach över natten.
En gång i veckan brukar jag lägga dom mest torterade plaggen i blöt för att försöka rädda dom från Rakels matäventyr men då max en timme, som det står på förpackningen. Fredrik tilloch med påminde mig i går kväll. Men dom verkar ha klarat sig. KLANTIGT.  Sen skulle jag baka en kaka nu när Rakel ligger och sover för Mari och hennes lilla Aina ska komma hit kl 2. När jag väl hade satt igång upptäckte jag att vi bara har 1 ägg och inget socker. Så jag blandade i florsocker och vailjsocker istället. Jag är väldigt skeptisk till hur dom blir.  Kompakta kanske.  Är det någon som har min bror  Martins email så skulle jag vilja ha den ??
Bullarn blev inte goda...

Onsdag
Till skilland mot min hårt arbetande kusin Johanna som flänger runt och arbetar häcken av sig, tar hand om 3 barn och lagar goda middagar så försöker jag ta det lite mera lungt ;). Jag och Rakel över på att ha det lite tråkigt. Idag så var vi på gymnastiken som vanligt i morse. Sen gick vi hem och åt bloddpudding. Funderade på att bjuda in vår VEGAN granne på lite whipped pigs blood men avstog. Rakel gillade det och jag med. Men det är verkligen äckligt om man tännker på vad det är. Sen sov vi länge båda två. Efter det så gick vi upp till ovannämnda vegan granne och fikade och lekte lite och hon förfasade sig så över att barn i dag dricker Coca Cola... Det är ju som gift. Ja tänk vi ger vår dotter gift på lördagar.. Men jag sa inget. Till middag blev det rosepepparbiffar, med sås (som blev helt otroligt god) och potatis. mmmm

Tisdag
Igår kväll var Fredrik och jag ute och åt tillsammans för första gången sen Rakel föddes!!!!!!! Super snälla Sigrid var barnvakt. Det var verkligen så mysigt och trevligt så vi har bestämmt att vi ska försöka gå ut 1 gång i månaden.  Vi var på ett ställe som heter Fine burgers som serveerar gorme hamburgare och både jag och Fredrik älskar ju sånt. och frossade i oss pommes med bluecheese dip..Man behöver faktiskt komma ut lite. I dag ska vi in till stan och luncha med kära Sara och sen träffa alla kompisar i kyrkan.
nattsuddare

Idag fyller min älskade make  och Rakels älskade pappa år. Det firades med ett lite Starwarspaket i morse. Och mer lär det bli när maken kommit hem. Men det vet han inte ännu.

Rakel hon går numera nästan helt, iallafall mera en hon kryper och det är som Johanna skrev väldigt häftigt helt plötsligt blev hon så himmla stor.
Mammagruppen som jag träffar är min svenska och vi ses hemma hos varandra varannan torsdag. Det är ju mitt nya projekt vi är ca 30 st men ofta är vi bara 5-10 st på en träff. Det är jag som tar hand om alla nya mammor och fixar träffar.  Något jag tycker är himmla kul. Idag ska vi bara vara hemma och STÄDA och tvätta.. Tråkigt men nödvändigt.
Har presis sammanställt min månadsbudget för September och det gick runt. Helt otroligt tror aldrig att jag lyckats hålla budget innan och dessutom lyckats SPARA pengar. Men man lär sig. När man dessutom skriver upp ALLT som man spenderar så tar det liksom imot lite att köpa sånt där onödigt tjafs som man lätt handlar annars.



Kommentarer
Postat av: johanna

Hej!
vad roligt det lät att du få vara tärna! Hur många ggr har du varit det?
och vad snällt av ej att fixa o dona så mkt för till kompis.
Självklart, för dej men jag tycker det verkar j-snällt!
Kram Johanna

2006-10-02 @ 22:00:32
URL: http://babydream.blogg.se
Postat av: Malin

Jag har vari tärna 1 gång på min kompis Cissis bröllop och sen en gång till nu i sommar på Ninas bröllop dom var båda tärnor på mitt så det känns kul att få ge lite tillbaka..

2006-10-03 @ 09:58:33
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: elle

det där med o vara så glada i mat måste ligga i dahlqvist generna hahahaa .. saknar er sååå mycket o grattis till alla i efterskott skickade koprt men är inte säker på att något av dem kom fram!!!
ha det bra o ta hand om er pus o kram elle

2006-10-04 @ 22:39:56
Postat av: Malin

Hej allra käraste syster, nej dom har inte kommit fram men. Lovar att ringa snart förlåt att jag inte har hört av mig stor kram malin

2006-10-04 @ 23:21:22
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: kusinen

sota foton pa lilla Rakel. hoppas allt ar bra ses i kyrkan pa tisdag, for ni ska val dit?? kram fran kusinen

2006-10-08 @ 10:57:49
Postat av: Malin

Klart vi ska till kyrkan,....

2006-10-08 @ 12:05:40
Postat av: johanna

hej!
Gud vad gulligt av "fredde" att fixa o dona hemma medans ni e borta, hänga upp tavlor m.m!???
VA???
Det tyckte jag lät gulligt och snällt!
Ha det bra o jag hoppas jag kan komma o hälsa på , ja, det blir nog efter jul.
Jag o "inkan" då kanske, det vore så kul.
Ska bara hitta billig biljett och förbereda min man igen.
Kram Johanna

2006-10-08 @ 20:37:27
URL: http://babydream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0