V 42 Hela familjen är magsjuk

hyllor
Våra fina nya hyllor i köket

Söndag
Idag har vi bara varit hemma, Fredrik har varit handyman och skruvat upp alla hyllor i köket och det blev så fint. Själv har jag sytt klart puffarna till Saras barn. Nu ska det bara fållas lite i kanterna och sys innerpåsar till fyllningen.  Sen han jag med och sy 2 fina balletkjolar i tyll den första blev lite konstig och stor den andra perfekt. Men nu har jag fått in snittsen.

blomman

Lördag
Snälla tomten JAG VILL HA EN BIL!!!!!!! Jag och Fredrik har börjat fantisera om att vi kanske ska köpa en bil efter jul. Vi har ju faktiskt en egen parkeringsplats. Det vore så skönt, tänk attt kunna ta bilen och handla mat, åka hem till en komppis och inte alltid behöva åka buss 1 timme. Åka till stranden i vår och se lite av övriga storbrittanien. Och sist men inte minst hämta och lämmna alla våra gäster på flygplatsen.

Idag gick vi upp tillsammans, Alex ringde på fm och berättade att Anita och Micke fick en liten Andre i Onsdags. Men att dom fortfarande är på sjukhuset. Så nu får jag skicka kort. Ska bli kul att höra mera sen.

Vi bestämmde oss för att det var dags för det stora  IKEA besöket, vi tog tåg dit fick byta 3 gånger, men det gick bra. Hela familjen åt lunch och chokladmousse och Rakel lekte med dom andra barnen. Sen gick vi runt och kollade på grejer och diskuterad olika lösningar. Och hade helt ÄRLIGT väldigt trevligt. Vid 3 tiden kom Elin dit lite lagom bakis. Presis när vi plockat ihop allt som vi skulle ha gick larmet  "vänligen lämmna byggnade omedelbart" Då har vi åkt dit kommunalt typ 1,5 timme gått runt där i 3 timmar plockat i hop 2 hela hyll lösningar till köket och sovrummet och lite övrigt smått och gott, ska vi bara åka hem då. Men vi lämmnade snällt vagnen och började gå tillsammans med dom övriga 5000 lördags IKEA besökarn mot utgången. Men när vi var nästa ute såg vi att personalen jobbade på som vanligt och att det kom tillbaka en massa människor. Så jag skickade in min man igen i krigszonen... och som den krigare han är hämtade han vår vagn och kom tillbaka med alla varor. Sen  fick vi stå i en lång kö. Alla skulle ju betala samtidigt. Men då verkade faran över, och när jag frågade tjejen i kassan sa hon bara, jag tror det började brinna nån stans men alla är ju kvar så så farligt är det väl inte. Rakel fick en varmkorv för hon varit så duktig.
Sen packade vi in 6 långa konsoller, 3 lackhyllor som var 1,90cm långa, ett bord som Elin köpt samt annat smått och gott i Elins lilla lilla golf. Där bara dörren på förarsidan och bageluckan fungerar. (Ni förstår vi behöver en bil)  Men vi fick plats, Rakel var liksom inbyggd, och Fredrik fick vika ihop sig som en Kina gubbe, och jag satt typ dubbelvikt i framsättet men nu är vi hemma och har ätit god middag och kollat på Beck film

Fredag
Efter en hektisk torsdagseftermiddag med 3 barn under 1,5 år hemma. Så sov alla gott hela natten. Rakel i sin egna säng hela natten. Det har varit lite dåligt med sånt nu när hon varit sjuk. Så det var skönt för oss alla. Sen packade vi iväg alla barn och åkte i väg på babymässan. Helt HYSTERISKT bara mammor barn vagnar och babygrejer så långt ögat kunde se. Rakel fick en nya badbyxor till sin simmskolan, fina bokstäver som vi ska sätta upp hennes dörr. Sammt en del små gratis prover. När vi kom hem vi sex tiden var vi alla helt SLUT. När Fredrik kom hem var han hur gullig som helst och lagade middag till sin fru som sommnade på soffan efter en halv film. Rakel vaknade vid 11 och var hysterisk. Kanske hade hon trauma efter dagens alla intryck. Resten av natten fick hon sova i vår säng.

Torsdag
I går var Sigrid här och höll oss sällskap i tristessen. Vi lagade väldigt goda lammfärsbiffar stekta i kanel med fetaost i mums. I dag har Viveka vågat sig hit så det ska bli jätte kul med ännu mera sällskap. Jag håller på att bli lappsjuk av att bara vara HEMMA. Viveka kom hem till oss på eftermiddagen och Rakel och Rebbeca lekta bra tillsammans. Och lilla Philip som nu är 1 månad sov mest snällt hela tiden. Det var lite kalabalik när det var dags för sova. Rebecca somnade snällt i Rakels säng. Rakel ville inte sova alls. Så Rebecca fick flyttas över till vår säng och Rakel fick sommna i sin egna säng. Sammtidigt som mammorna och Philip var super hungriga och alla ville äta sammtidigt.

Onsdag
Jag trodde Rakel var frisk och dumma mamma gav sin dotter russin i går. Vilket jag nu förståt är typ som att ge katrinplommon. Alltid lär man sig något nytt.  Med samma resultat mera kräks i går natt, mera tvätt...Nu ska vi gå till farbror doktorn kl 11.30 inte för jag vet vad dom ska göra eller säga. Men det känns bra. I går hittade jag äntligen gröt ris, jag har letat efter det 1 år det heter "pudding rice" och står i bakhyllan. Så det blev ris ala malta till efterätt tack Anna för inspirationen och receptet. Det var så gott åt upp alla resterna till frukost. När min svenska mammagrupp har julavslutning här ska jag bjuda dom på det. På fredag är det stor babymässa här i stan dom säljer allt som har med barn och göra, mat kläder vagnar  you name it... Då måste Rakel vara frisk för det vill jag verkligen gå på.

näbbbloggen
Kolla in skorna dom hade mamma när hon var liten coola eller hur...
Tisdag
Rakel är presis som sin mamma när hon var liten. Får långdragna magsjukor som aldrig tar slut. Hon är fortfarande så dålig i magen. Men presis som jag var så vill hon äta trots att hon är sjuk. Nu har vi precis ätit torsk och potatis och 2 muggar cocacola till lunch och 1 glass. Så nu är vi speeeedadee. Kanske på bättringsvägen eller blir det en ny spy efter lunch? Snart kommer Nina L hit och det ska bli kul hon har fått en lång inköpslista på Kantareller, Oboy, Nyponsoppa, blåbärsoppa och annat smått och gott som hon ska ta med sig. Jag har blivit matbesatt till middag blir det torsk med äggsås. Vilket betyder att vi måste gå till affären i eftermiddag. Har inte varit ute på 3 dar så det blir ett äventyr. Jag längtar redan.

Måndag
I natt var Rakel okså uppe och kräktes igen, och Fredrik är hemma från jobbet och är självklart sjukast av oss alla. Nu ska jag och Rakel äta lite kokt ris till lunch och Fredrik ligger och sover.

trädgard
Vår trädgård...

Kommentarer
Postat av: johanna

Hej!
men HERREGUD!
Krya på er!!!
Finns det ingen i närheten som kan komma o ta hand om er lite????
Avslagen coca-cola o skorpor!
Kram kusin i Malmö

2006-10-16 @ 22:52:55
URL: http://babydream.blogg.se
Postat av: Malin Ahlin

Jo här säljer dom faktiskt pågens skorpor så det mumsar vi på för fullt. Rakel har faktiskt varit spy fri hela dagen. Och jag mår bättre. Men i sånna här lägen saknar jag SVERIGE och släkten..

2006-10-16 @ 23:01:14
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: johanna

Men jag tycker verkligen jättesynd om er!!!
Men det kommer blli bra.
Det kan inte bli sämre än vad det är iallafall.
Snarrt kommer det hända ngt roligt efter sånt här trist!
Så brukar det vara.....

2006-10-17 @ 15:26:09
URL: http://babydream.blogg.se
Postat av: Anna

Hoppas att Rakel mår bättre idag. Stackars er som fått sitta hemma så länge. :(
Skoj att ris a la maltan blev en succé. Kanske dags att laga till själv.

Många kramar,
Anna

2006-10-19 @ 13:18:10
Postat av: Nina L

Ja, bil vore underbart! Vilken rolig dag ni verkade ha på IKEA iallafall! Jag kan se det framför mig. IKEA brukar ju vara kaos även utan larm, småbarn och små bilar.. ;-) Ses snart.

2006-10-22 @ 09:31:45
Postat av: Jenny

Hej! Nu är vi tillbaka i London igen så snart får vi ses, kanske i kyrkan på tisdag? Trist att ni varit så sjuka, men det låter som om det börjar bli bättre... Vi har ju också varit sjuka och jag är fortfarande inte helt frisk men hoppas på en snabb kurering här i London... Förresten kommer vi snart behöva alla flyttkartonger, Kristofer har ju fått jobb! Kanske kan vi planera en liten tripp hit med dom. Ha det så bra så länge! Kram Jenny.

2006-10-22 @ 14:30:46
URL: http://leiasundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0