V 43 Nina L kommer på besök

En resa med Londons kollektiv trafik och varför vi behöver en bil

Nu har vi varit på kalas det var kul när vi skulle hem blev det kaos. Först gick vi fel och hittade inte ut ur deras bostadskomplex som dom bor i. Sen fick Rakel syn på sin nappflaska och blev helt galen bara skrek, hon var väl hungrig stackarn. Men vi bestämmde oss för att hoppa på bussen hem iallafall det brukar ju gå över. Efter två stopp upptäcker jag att vi åker åt fel håll. Så av med hela familjen bara att omprioritera började leta efter en mataffär som sålde "Rakel mjölk" lättare sagt än gjort i värsta business området en söndag kväll. Ringde till och med Sara och frågade om råd hon jobbar runt hörnet. Tillslut blev det vanlig mjölk och chokladdoppade russin på M&S men det gick ner . Nu var hela familjen hungriga och Fredrik hade nosat upp ett Yo Sushi så dit gick vi och åt middag hela familjen. Rakel gillade Sushin och var så söt... Alla var lyckliga och glada. Sen skulle vi bara ta bussen hem väntade på 4 i säkert 40 min och tillslut blir det som en ficx ide att man inte kan ta någon annan buss. Vilket vi till slut gjorde men då när jag tittade ut så hallucinerade jag att jag såg en buss nr 4 eller nått så fort fort slängde jag av hela min familj vid nästa hållplats och tänkte den stannar väll här. Vilket den självklart inte gjorde så då sprang vi i samlad trupp mot nästa hållplats. Fredrik frågandes flera gånger "Stannar den här???, Ja ja sa jag" (För övrigt var det inte buss nr 4 jag hade sett fel)
Men det var klart den inte gjorde..... Så då  slängde jag bara på min familj på första bästa buss som kom nu var jag så trött på att vänta. Man vart gick den ??? Ingen som vet........ bara den går till en T-bana är jag nöjd och det gjorde den. Så vi LiverpoolST går vi av för att åka till Kingscross där man byter till vår Victoria Line som går hem till oss. Men vad händer när jag ska gå ner i tunnelbanan mitt åk-kort fungerar inte jag måste fylla på mera pengar Okej sagt och gjort jag fyller på med 10 pund Fredrik väntar på andra sidan. Går tillbaka för att gå igenom "Seek assistens " står det bara. Nu blir jag galen. Får gå tillbaka till automaten igen tillsammans med konduktören och då har det blivit något fel så det jag har toppat upp har bara försvunnit ut i cyber rymden så det är bara att toppa upp igen...Vad ska jag göra. Tillslut är vi iallafall på tuben men när vi väl kommer fram till Kingskross tror ni då att våran och nu vill jag svära mycket och länge tunnelbana går?????? nej den är avstängs för reparation..... Så vi får gå av och ta tåget  och köpa nya speciella tåg biljetter för 3 pund var för att komma hem. Så nu så där 4 timmar efter avfärd är vi hemma.
 Vi har hur som helst inte hunnit skilja oss på vägen.. Nu är det läggdags och jag ska drömma våta drömmar om vår framtida bil..

Söndag
Klockan ställs om idag så imorse var man upp kl 6 hemska tanke. Har redan hunnit med att dammsuga, betala räkningar i Sverige och plocka lite. Snart blir det nog en liten tur ut för vi måse hitta födelsedags present till lilla Leo vars 1 års kalas vi ska gå på idag.

Lördag
efter att ha diskuterat halva morgonen vad vi ska göra denna halvregninga lördag bestämmde vi oss till slut för att promenera till StokeNewington som ligger en bit härifrån. Det visade sig vara ett klokt beslut, ett väldigt mysigt område med massor av fina butiker. Som vi strosade runt i. Sen åt vi lunch på en helt ny öppnad mycket barnvänlig fiskresturang med helt underbar fisk. Fredrik jag och Rakel tryckte i oss 3 varmrätter, Fish and chips, Musslor (dom gillade Rakel hon var så söt när hon satt i sin barnstol och pillade upp skalen och drog ut musslan.) Fredrik beställde crabcakes och dom var okså väldigt goda. Så dit måste vi gå nästa helg med farmor och farfar. Farfar han ska ju alltid ha fish & Chips när han är här. Det kommer nog bli vårt nya favorit ställe och det kändes väldigt lyxigt att äta lunch ute så där hela familjen. Efter det gick vi till en jätte fin lekpark och Rakel härjade runt. Så alla var väldigt nöjda och glada. Kvällen avslutades med X factor fotbad och en väldigt dålig Henning Mankell film. Men mysigt.
klätterapa
Fredag
Tog det lungt och promenerade runt i omgivningarna utnyttjade Ninas starka armar och gick och STORhandlade på Sainsbury så nu behöver vi inte köpa mat på 2 veckor minst. Alltid lika skönt.  Nu har Nina åkt hem tyvärr önskar hon kunde stannat en vecka. Men så är det. Tack för underbara dagar och för att du pysslade om mig när jag var sjuk.. KRAM

Torsdag
Vaknade med migrän huvudvärk... Hjälp vad hemskt det är och vad ont det gör. Så stackars Nina fick passa Rakel hela dagen. Dom gick en tur till affären och köpte alvedon till stackars mig och lagade god lunch och middag. Som tur är har Nina sett London förut och tycker att det är okej med en softar dag i sängen.

Onsdag
Nina kom sent i Tisdags kväll stackarn hennes plan var 2 timmarförsenat. Hon hade med isg en massa godsaker till oss utsvultna svenskar och det blev vi mycket glad för. Onsdagen tillbringade vi HELA dagen i brentcross shoppingcenter med Pizza Hat till lunch. Jag ÄLSKAR det stället och kan äta hur mycket som helst Rakel okså så det gjorde vi. Och jag shoppade loss 3 undertröjor, en svart Vringad tröja och en söt koftliknande sak på HM tyckte det behövdes. Det var länge sen min garderob fick en förnyelse. och snart kommer svärföräldrarna på besök och då kan man inte se ut hur som helst.

Tisdag
Idag har vi projekt frosta av frysen och kl 8.30 måste jag säga att jag har kommit halvägs.  Men så är det när man har små barn hemma man blir effektiv. Men det var jag ju redan innan. Efter lunch ska vi åka in till Svenska kyrkan och sen i kväll kommer Nina Ll och det ska bli  väldigt roligt att ha henne här i några dagar.  Rakel hon vaknade av denf ruktansvärda åskovädret i natt och sov resten av natten i vår säng. Hon ligger som en proppeller i sängen och bara vevar runt.

Måndag regn regn regn.... och jga som har en massa tvätt och tvätta. Idag ska vi ta bussen in till Sara och äta lunch tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj oj oj vad fint det blev! Tack igen for i lordags, var supermysigt och tacopajen smakade annu godare an vanligt om det nu ar mojligt. Kram Elin

2006-10-23 @ 15:41:06
Postat av: johanna

hej!
Jättefint ser det ut?
e det inte T. Sandell ljusstakar ni har på bordet!?
Jag har likadana, vet ni hur man kan få de "rena-blanka" utav all stearin???
Kram Johanna

2006-10-23 @ 17:47:13
URL: http://babydream.blogg.se
Postat av: Nina W

Hälsa "HAndy-man" att han gjort ett bra jobb!! Kan tänka att du stått för "piffet"... ;) Mysigt blev det i alla fall! KRAMIZAR

2006-10-24 @ 16:52:41
Postat av: Malin Ahlin

Faktisk har Fredik piffat hyllan helt själv....Men roligt att du tyckte det blev fint. kram malin

2006-10-24 @ 18:17:27
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: Nina L

Tack själv Malin för några supermysiga dagar! Jag ska fixa några foton som jag tog snart. Kram

2006-10-29 @ 14:10:43
Postat av: Anna

Fy, vilken mardröm! Jag tycker definitivt att tomten bör ge er en bil i julklapp.

Kram,
Anna

2006-10-30 @ 11:55:08
Postat av: Nina L

Jättehemskt kollektivtrafik-drama! Jag blir vansinnig på sånt när jag är ute själv - kan tänka mig med barn.. Men Rakel är ju duktig och snäll. Jag håller med - ni behöver bil!

2006-10-30 @ 16:13:19
Postat av: Tomten

Pust!

2006-10-30 @ 16:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0