Vecka 44 Farmor och farfar kommer på besök

Söndag
Tog det lungt på förmiddagen, farfar promenerade lite själv med Rakel och sen åt vi alla gemensam lunch på Mc Donalds. På kvällen gick vi ut och åt på en mycket trevlig fisk resturang inne i stan tillsammans med farmor farfar och farbror. Ett mycket lyckat event och det känns skönt att hela familjen Ahlin numera pratar med varandra.

Lördag
En hård shopping dag på stan med det obligatoriska stoppet för farmor i DKNY butiken. Kvällen avslutades med fyrverkerier.

Fredag
I morse var vi hos doktorn  och vi fick ta ett blodprov för att kolla om Rakel är gluten allergisk. Hon var jätte duktig det var tre sköterskor en som tog blodprovet, en som höll i i handen och en som blåste såpbubblor. Efteråt gick vi på macdonalds. Och Rakel fick ett fint klistermärke. Sen när vi kom hem var farmor och farfar här och väntade så nu har vi haft en mysig eftermiddag tillsammans och Rakel har fått en jätte fin bil som man kan åka på och som låter .

Torsdag
Känner mig smått utpumpad efter gårdagens event gick och la mig kl 9 ???!!  i går. Men sov gott hela natten. Nu är vi precis hemkommna från vår första lektion på simmskolan. Rakel gillade det och jag okså. Omklädningsrummen hade kanske inte riktigt samma standard som i Sverige men det är ju inte så att man har tid att föna håret direkt. Dom hade hursomhelst en liten avdelning som var inhängnad med lite lekhagar skötbord osv.- Där man kunde "låsa" in barnen  medans man bytte om. Så det var ju faktiskt ganska genomtänkt. Simmläraren var en lite överviktig dam i Svarta plysch kläder som stod och gav instruktioner från bassäng kanten. Jag och Mari skojade om att hade det varit i Sverige hade det varit en hurtig fit 35 blond tjej som hade stått i vattnet,.Men nu bor vi i London inte Sverige..

HalowwenOnsdag

Onsdag
Jag har ju bjudit min mammagrupp på en liten Halloweenfika, och det är 10 st som har tackat ja!!! Så från kl 2 är det fullt upp här hemma. Så morgonen har ägnats åt städning samt vi har varit på gymnastiken. Igår bakade jag blodröda muffins som tyvärr blev aldeles platta vad gör jag för fel ? Fredrik tyckte jag skulle ha russin i så nu ser dom mögliga ut... Samt chokladbollar.

Tisdag
Fullt upp först var vi hos doktorn för att kolla upp det här med Rakels vikt (vi blev refererade till en annan doktor som ska ta lite prover och kolla att hon inte är tex glutenallergisk ) sen vidare med bussen ner till St Pauls där vi lunchade med Sara och sen till svenska kyrkan. Rakel tyckte det var lika roligt som alltid. Till middag blev det hemmlagad pizza den bästa jag någonsin gjort. Vi åt upp Pizza för 8 personer. Elin kom vid 8 tiden och åt upp våra rester och sov över för kl 3 i natt då hon tog en taxi till Stansted.

Måndag
Eftergårdagens strapatser så orkar jag inte gå ut i dag är så trött. Så i dag  har vi en softar dag. Har pysslat lite hemma DVS städat.. men snart får vi ju besök igen så det vill till att man hinner rensa upp lite mellan varven.

Kommentarer
Postat av: johanna

Hej!
Ä men vad jobbigt det lät!
Stackars er!
Det börjar likna oss!
Hotell AHLINS!
Orkar ni??
Kram Johanna

2006-10-30 @ 19:31:31
URL: http://babydream.blogg.se
Postat av: Malin Ahlin

Ja jag tycker faktisk att bara att det är super härligt att ha folk på besök och speciellt farmor och farfar faktisk Rakel älskar ju att leka med dom. Får man lite avlastning...

2006-10-30 @ 19:56:49
URL: http://mamma.blogg.se/
Postat av: johanna

hej!
jag e avis!!!
Skulle oxå vilja ha en famo fafa som ville leka med mina barn....
kram, Johanna

2006-10-31 @ 21:33:15
URL: http://babydream.blogg.se
Postat av: johanna

Hej!
Gud vad gulligt det ser ut!!!!!
Alla småttingar!
det e mkt halloween i London kan jag tänka mej!
Hur kommer det sig att muffinsen blev röda???
hade du karamellfärg i eller bär eller....
Kram Johanna

2006-11-01 @ 21:11:35
Postat av: Sara

Va sota Mia och Nathan ar!! :)

2006-11-01 @ 22:11:02
URL: http://runesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0