Vecka 36-Rakel går

kompis
SÖNDAG
Idag har vi haft mamma träff hemma hos oss, totalt blev det 16 vuxna och 9 barn så det var fullt upp, men jätte kul. Jag älskar verkligen att ha folk hemma. Alla hade tagit med sig god mat som vi kan mumsa på resten av veckan. Det var väldigt lyckat. Roligt att få träffa alla pappor okså.
Rakel har tagit sina första steg. Först i morse när jag satt framför datorn och Fredrik var i ducshen då tog hon några i smyg. Sen när alla hade gått i dag så mutade vi henne med en stor godispåse och då gick hon tre steg till och som belöning fick hon en choklad. Hon är för söt...Så vi följer spännt fortsättningen.
öppna
SÖNDAG

LÖRDAG
Uppe med toppen i morse. Jag och Rakel åkte iväg och träffade Sara och alla barnen. Vi var först i Brentcross och köpte  en ny paraplyvagn/Maclaren till Rakel som hon kan ha när vi är på stan. Den är så liten och smidig. Hur bekvämt som helst. Det blev en röd med prickar på. Sen åt vi lunch på IKEA och handlade hem lite svenskmat. Så i kväll blir det falukorv med potatismos. Fredrik klagade lite på att det inte var så festligt men det är ju sååå gott.

Äntligen FREDAG
Hoppas vi får en mysig helg tillsammans hela familjen. Nu när Fredrik jobbar ser jag verkligen fram i mot helgerna. Jag har nu som den sanna smålänningen som jag är suttit i telefonkö för att jaga reda på den billigaste barnvagnen till Rakel. Men jag "sparade 30 pund på det" det är sånt man kan göra när man är mammaledig och har tid.  På söndag ska vi ha mammaträff här hemma och då blir väll fullt hus. Får låta Fredrik sova länge på morgonen så han är på glatthumör resten av dagen. I dag ska vi träffa Åsa och lilla Astrid nere i Brixton ska bli kul.


d


TORSDAG
Idag har vi storstädat på morgonen kunde ingen ha talat om att man måste dammsuga minst varannan dag när man får barn. Sånt står det inte i böckerna. Bara om mjölkstockning och vakna nätter. Nästa kompis som får barn ska få ett 10pack med dammsugarpåsar och 20 pkt med välling. Efter lunch ska vi till Brentcross och träffa Jenny och Leia. Sen vidare hem till Sara dom bor presis brevid. Så kan Tova och rakel äta loch badfa lite. Och sen lägger vi barnen och så kör hon hem oss när barnen har sommnat så kan vi sitta uppe och tjatra lite i lugn och ro ska bli trevligt. Så får man göra när man har vänner som arbetar.

ONSDAG
Jag trodde vi skulle gå på nån slags lekgrupp som min granne hade bjudit med mig på i dag. Så jag och Rakel stod påklädda och väntade men ingen kom. Fel dag visade det sig sen, pinsamt. Och eftersom jag får lite ångest av att vara hemma så tog vi shoppingbussen nr 19  som jag kallar den ner på stan där vi träffade Sigrid. Solen sken och det blev 27+ och vi hade det så mysigt åt lunch och satt på gräsmattan i parken. Rakel var hur glad som helst men vägrade att åka vagnen när vi skulle hem. Hon klättrar numera ur den. Sigrid följde med hem och vi åt god middag lyssnade på musik och bara pratade.

TISDAG
Eftersom jag nu har ångest och helst vill börja jobba i morgon eftersom vi var inne hela dagen i går jag måste komma ut annars blir jag tokig. Så ska vi idag åka in till stan och träffa Sara och äta lunch och sen träffa både Jenny, Viveka kanske Sigrid och en massa andra mammor i Kensingtonpark. Om jag kommer i håg att köpa citron blir det lammstektill middag. Rakel är nu helt frisk bara lite snorig. Hon har fått båda sina framtänder och tre därnere så totalt 5 tänder, och en till på G.

MÅNDAG
I morse sov Rakel till 8.30 helt underbart. Hon sommnade i vagnen på väg hem från kalaset i går och har sovit sen dess, kl 19. Så nu är vi alla utvilade  och hon verkar må mycket bättre i dag. Vi ser fram i mot vårt sverigebesök det ska bli roligt. I dag har vi inga planer, kanske bara vara hemma och ta det lungt. I morgon ska vi in till stan och träffa min gammla mammagrupp och kanske se om vi hittar någon tygaffär. Vi var hemma hela dagen, lite ovanligt

Kommentarer
Postat av: Nina W

Hej mina goingar!
Förstår att du får krupp av att bara gå hemma... tur att du lärt känna så många andra svenska mammor. Ska bli sååå kul och mysigt att snart ses. Saknar er jättemycket!!! KRAMKRAMKRAM

2006-09-06 @ 18:43:23
Postat av: Nathalie

så himla sööt !

2006-09-07 @ 22:08:16
URL: http://nattisen.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0