GLAD PÅSK 2007

Måndag
idag stormade vi Hombase när dom öppnade och inhandlade, spade, kratta, jord och en palm tll Fredrik. Vi spanade även på en grill men det får vänta tills nästa månad. Just nu diskuteras det om det ska vara gasol eller kol grill. Jag röstar på gasol det är mest praktiskt. Då kan jag dessutom grilla själv. Sen ägnades resten av dagen åt mera trädgårdsfix. Så nu har vi en välklippt gräsmatta, smultron planterna, luktärterna, tomaterna, ranuklarna, och solroserna är planterade och Rakel hon har vattnat. Fredrik fixade ggod lunch medans vi andra arbetade i trädggården och sen var det dags för farmor och farfar och åka hem (snyft). Tack SNÄLLA SUPER GULLIGA RARA er för all hjälp med Rakel, och allt fix och slit som ni lagt ner på våran trädgård. Det har varit så skönt med lite avkoppling. Rakel kan numera säga både bye bye och Hejdå, det sistnämnda säger hon hela tiden...

Söndag
Eftersom gårdagen var utflycktsdag så blev den dag en stora påskdagen, vi åt god påsklunch (sill,lax, potatis, gräddfil, kaviar ägg och ännu mera ägg och lite snaps...) och en massa godis både choklad och svenskt som farmor och farfar hade med sig. Middagen avsutades med påsktårta. Solen har strålat hela dagen och jag har satt alla runt omkring mig i arbete. Farmor har rensat ogräs, och farfar klippt gräsmattan och Fredrik rensat dammen och jag och Rakel har inspekterat. Vår trädgård börjar bli så fin tack snälla för all hjälp jag uppskattar det verkligen.

Lördag
I morse hade påskharen värpt ägg till hela familjen, små söta choklad ägg förstås. Och min höna hade värpt extra flitigt så jag fick ett par sprillans nya Channel glasögon av min make så nu ser jag ut som en äkta moviestar. Väldigt praktiskt man behöver inte sminka sig.. Idag så tyckte vi alla att det var dags att provköra den lilla bilen på motorvägen, och jag erkänner det var faktiskt lite läskit att köra i vänster trafik på tre filig motorväg, speciellt när man skulle ut på den. Men det gick bra. Körde några extra varv i en stor rondell för jag inte ville komma fel. Vi åkte till
St Albans som ligger nära där Sigrid startade sin karriär som Aupair. En mysig Engelsk liten by ca 45 min utanför där vi bor. Vi gick i affärer åt god mat och spanade in den lokala Hotel Chocolat butiken. Det här är nämligen ett lite finare ställe. Ja skulle gärna bo så, i närforort till London lite mera hus för pengarna även om just St Albans är dyrt. Dom har ju allt men endå känns det som på landet och man kan snabbt åka in till stan med tåg eller bil.
image309

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0