Nu har jag kört bil över HELA London....

Fredag

Regn regn och mera regn en riktigt tråkig dag. Gick med Rakel och mig
själv till doktorn vi har en förfärlig hosta och Rakel ett konstigt
utslag på armen. Det var ingen fara utslaget kallas "ring worm" och
hostan var inget livshotande.

Sen passerade vi Anna och bjöd in oss själv på både kaffe och lunch.
Sen bytte vi miljö och gick hit och "trashade" lägenhetetn. Ohhh my
goood vad stökigt det blev  jag lovar dom hade rivit ut VARENDA
leksak och lite till. Och vi som skulle ha middags gäster.

Som tur var kom Elin hit och hjälpte mig att storstäda medans jag
lagade pitabröd med örtsmör till förätt, regnbågslax med fyllning och
potatissallad till huvudrätt till efterätt blev det pecannötpaj med
tryffel  och färsk hallonsås.

När grannarna kom ner kl 20.00 var det som att hel köket och huset hade
transformerats vi var precis klara i tid. Maten blev underbart god och
vi hade en mycket trevlig kväll Elin stannade över natten.



Lördag

Elin skulle in till stan för att byta sin linser och jag var hembjuden till Viveka och Martin i Parsonsgreen.

Fredrik skulle träffa Kristoffer som var här över helgen och dom skulle
tillsammans gå på Mute records flyttfest. (kul för dom att gå på
kändisparty) Så jag tog tjuren vid hornen och stuvade in mig själv
Rakel och Elin i bilen.  Elin i framsättet med kartboken i högsta
hugg.

Och jag måste säga det gick så bra att köra vi körde verkligen över
hela stan, Camden, Bakerstreet, Nottinghill , Shepardsbush, Hmmersmith
och ner till Parsonsgreen. Elin hoppade av vid Shepardsbush. Och vi
körde inte fel alls och efter att hon lämnat mig ensam i bilen lyckades
köra hela vägen hem till Viveka utan ett enda missöde. Helt
otroligt.  När vi väll kom fram fattade jag däreimot inte hur man
låste bakdörrarna så Martin fick komma ner och hjälp mig.  Vi hade
en trevlig dag gick till parken och lunchade på MCD. Till middag lagade
Viveka god Italiensk plock mat och jag och Rakel stannade över natten.
Medans pappa festade med Depeche Mode, Miss Kitten, Erasure,
Goldfrapp  med mera..



Söndag

Strålande solsken igen. Stackars Fredrik han är nog hemma och bakis
skakis idag. Vi hade en heldag med familjen Zetterlund. Rakel sov hela
vägen hem. Och jag körde själv, genom hela stan även denna gång gick
det bra körde lite fel 1 gång och vi höll på att hamna på London Zoo.

Men det var ingen större omväg. Jag är nästan lite chockad över hur bra
det gått. Jag känner så många mammor här som har bil men vägrar att
köra i London för att dom tycker det är läskigt så jag hade verkligen
målat upp en mardrömsbild över hur det skulle vara att köra. Men det är
som att köra i Stockholm ungefär. Och vänstertrafiken känns inte så
knepigt, det är ju "bara " att följa strömmen.

Nu i kväll har jag planterat lite i trädgården som är i akut behov av speciell Svärmorshjälp.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att det gar bra att kora bilen!! Jag kan tanka mig att det ar svart men du ar jatteduktig (vad kul det blev utan prickarna...;-)) Kram

2007-04-02 @ 14:11:23
Postat av: Nina W

Åh, vad skönt att bilturerna gick bra! Men du är ju tjejen som tar dig an utmaningar ;)

2007-04-02 @ 16:39:59
Postat av: Anonym

Fasiken kusin Malin!
Du är bara en HERO!
Nils skulle bara höra....jag ska snart berätta för honom.Han kommer bli så impad.
jag hade ALDRIG klarat det!
Kram johanna

2007-04-02 @ 20:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0