Vecka 13 min man köper mascara

Fredag
Dags för lite shopping. Efter att ha piffat och gjort oss i ordning och Rakel lånat farmors läppglans, rouge, och brunkräm. Begav vi oss in till stan hela familjen. Det blev nya leggings till både farmor och mig och lite annat smått och gott.  Strålande solsken hela dagen och många fika pauser och så klart ett beök i DKNY butiken.

Torsdag
Idag fyller Svärmor 27 igen, tänka sig samma år efter år. Vi började dagen med en god frukost och sen hade hon träff med sin yngre son inne i stan. Farfar försvann in till stan och gick i affärer. Fredrik stannnade hemma och jobbade. Jag och Rakel tog oss en tur med vilen till Burberry outleten. Tyvärr gjorde jag missbedömningen och trodde at thon kunde gå lite stillsamt där inne. Det kunde hon INTE utan sprang runt i hela affären och drog i scarfes vantar och mössor. Jag blev helt trött så vi åkte snabbt därifrån, utan att handla något. Vi åkte till parken istället och åt glass och lekte i sanden i solen...Sen åt vi god antipasto italiensk födelsedags middag tillsamans med hela familjen Ahlin inkl lillebbror.

image308
Vår bil..-...

Onsdag
Hela kvällen i går städadejag våttorkade dammade och fejade och förberrede maten. I morse kände jag mig ganska lugn tills jag insåg att alla faktiskt kommer kl 10.00 och att jag bara hade typ 2 timmar på mig. Jag skulle ju "bara"göra en potatis sallad, göra klart kakan plocka det sista. Ja ni vet, 9.45 stod jag i duschen. Men jag han klart i tid. Och det blev super god lunch, sill, lax, potatissallad, knäckebröd kött bullar och påskmust. Sen gick vi till parken tillsammans och solade oss lite i det fina vädret. Nu är både jag och Rakel helt slut men vi väntar med spänning på farmor och farfar det ska bli så kul.

Tisdag
Kallat kallt alldeles för kallt. Nu blir jag nog ännu mera förkyld en jag var innan. Gick ut emd alldeles för lite kläder. Vi var och handlade på morgonen med vår nya bil och ahr nu även införskaffat gräsklippare och trimmer. Jag vet vuxen poängen bara haglar. Sen åkte vi in till stan och träffade Hanna och gick till svenska kyrkan som denna vecka hade besök av två påskkärringar till barnens stora glädje. Sen hem och städa städa. I morgon kommer det 8 mammor på påsklunch och typ 1000 barn och sen farmor och farfar... Varför gör jag sånt här..


Måndag
Jag är lite besatt av min bil min nya bebis. Idag körde vi hem till Sara och jag körde inte fel alls utan det gick galant. Det är verkligen så härligt och det tog bara 30 minuter. Ska man åka kommunalt får man åka buss, tube, buss och det tar minst 1 timme.. det kommer jag nog aldrig göra mera.
Vi gick till parken tillsammans med Saras kompis Cat och hennes dotter Ava och åt lunch och vräkte oss på en filt i solen. Skönt när man kan vara ute hela dagen sådär. Fredrik har precis kommit hem och han är fortfarande super förkyld stackaren efter 2 pencelin kurer. Han hade köpt med sig DIORS nya mascara Black Out som är helt slut såld. Det är som att sätta på lösögon fransar när man använder den. Tänk vilken rar man jag har som köper hem sådant utan att jag ens ber om det.

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag säjer ju det!
What a man!
/johanna.

2007-04-03 @ 09:27:21
Postat av: Nina W

WOW, det står en bil på er uppfart ;) Coolt!
GLAD PÅSK till alla "Ahlinare"
KRAM

2007-04-05 @ 09:22:14
Postat av: Nina L

Vilken fin bil! Precis lagom. Lycka till i pask! Kram, Nina L

2007-04-05 @ 09:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0