Vecka 15, 20+ och sol resten av veckan


Söndag
Om det var 25+ i går var det nog 30+ i dag. Dagen började med att Cissi från Singapore ringde och det var kul att prata lite strunt. Hon ska ju få en liten bebis pojk i Augusti så vi hade en hel del att diskutera. Jag hade en tanke om att vi skulle gått på det lokala tivolit som är i Finsbury park men det var helt enkelt för varmt. Så vi  tillbringade HELA dagen i trädgården och solade åt och drack god mat som Fredrik tillagade i köket.  Rakel badade och baltade i sin lilla balja och verkade mycket nöjd. Vi har nu projekt "tömma frys, kyl och skafferi"  Efter att jag shoppat upp månadens budet lite i förtid ;)
Och jag måste säga vi är på god väg. Till lunch blev det sill och potatis och pasta sallad, och till midda surf turf... med blåbärspaj till efterätt.
Vid 7 tiden fick vi något slags ryck och grävde upp (Elin grävde jag pekade) ett helt land som ligger lägst ner i trädgården och sådde den svenska färskpotatisen som farmor och farfar hade med sig och klippte gräsmattan. Så nu har vi ett helt litet land, där vi ska odla våra tomat planter, potatisarna, och lite morötter.  Nu är jag helt slut och solbränd efter en hel dag i solen.

Lördag
Strålande väder och 25 + grader. På morgonen tog vi det lugnt det är mitt och Fredriks ständiga helg dilemma jag vill gå ut och göra saker och han vill vara hemma och softa. Personligen har jag svårt för att softa hemma och retar gärna upp mi på tvätt som måste tvättas, och grejer som måste fixas. Kl 15 åkte Fredrik i väg till Cambridge för att gå på sin chefs 40 års kalas. Jag var befriad väldigt skönt att slippa. Jag och Rakel träffade Elin och promenerade ner till Stoke Newington och satt i parken och filosoferade lite istället. Rakel fick mat kris på vägen hem och tryckte i sig en näve otvättade vindruvor, en halv gurka från Tesco och lite bröd. Jag glömmer alltid att mata henne när jag är med Elin stackars barn. Till middag blev det makrill sallad och färskpotatis och sen kom Sara förbi och vi hade en väldigt trevlig kväll och drack ett väldigt gott vitt vin "CableBay" från Whaikie Island NZ. Den lilla lilla ön  som ligger precis utanför där jag var aupiar så det var kul.  Rekommenderas verkligen. Vi tittade på Holliday tillsammans en riktig tjej film sen var det läggdags för både mig och Elin.

Fredag
Jag är nu i vecka 35 och har gått upp ca 8 kg , men jag lovar dom här sista 5 veckorna kommer jag gå upp 10 till. Jag har ingen botten jag skulle kunna äta hur mycket som helst. Jag och Rakel tog den lilla bilen hem till Sara och barnen där vi hade en riktig hel dag med både lunch och middag och lek i parken. Sådan dagar känns så bra när man inte gör av med några pengar alls, och barnen får vara ute och springa och leka hela dagen. Och somnar utmattade på kvällen. Då känner jag mig som en bra mamma.

Torsdag
Idag bestämmde vi oss efter mycket velande fram och tillbaka för att ta bilen hem till Viveka. Det gick bra att köra dit trots att jag körde en ny väg för att undvika trafiktullarna som innefattade motorväg. Som jag är lite skraj för. Viveka bjöd på god lunch som vanligt och tjejerna lekte bra. Efter lunch gick vi till parken och picnicade lite..Hem resan gick också bra förutom att jag körde på motorvägen åt fel håll i världens största rondell nere i shepardsbush och började köra mot Oxford. Men jag klarade av att vända om och nu är vi hemma igen. Till middag blev det falukorv och makaroner.

Onsdag
Idag var det dags för Anna att ha mammaträff och hon bor bara runt hörnet så det kändes väldit lyxigt att kunna gå dit. Hon hade lagat världens godaste sallad tror jag åt typ 3 portioner, och alla barnen lekte väldigt snällt med varandra på Matthews rum. Så det var väldigt skönt. Kl 2 gick vi hem och då var Rakel så trött så tröttt. Så då vilade vi lite. Sen blev det en tur ner till Finnsbury park med Anna och barnen, vi fick lära oss en ny rolig väg man kan gå genom skogen. När vi skulle hem var alla så trötta och hungriga så vi bestämmde oss för att lyxa till det lite så det blev en tur till Pizzerian, med trehjulingar, dockvagn, 3 barn och 2 barnvagnar. Pappa Pete och pappa Fredrik kom och mötte oss och vi hade en mycket trevlig middag tillsammans.

Tisdag
Idag har jag varit flitig lisa verkligen. i morse så tvättade jag två
maskiner tvätt i vår numera läckande tvättmaskin. Plockade undan massa
skräp, strök Fredriks skjortor, samt dammsög och våttorkade hela huset.
Så nu luktar det gott. När vi var klara med det så unnade vi oss
en liten fika jag och Rakel.

Rakel kollade på kort på farmor och farfar och när hon såg kort på farfar så satte hon fingret framför munnen och hyssade. För det lärde hon sig hur man gör nu när dom var här, att när nån
sover att man ska vara tyst ;) Hon lägger ofta sina dockor och hyssar
med fingret och man ska vara tyst och inte väcka dom och nu gjorde hon
likadant med kortet på farfar. Så vi var tysta och lät honom sova
vidare ;) Barn dom är för gulliga.

Sen gick vi till posten och postade roligt paket till Familjen
Ingvarson, försenade påskkort, och brev till försäkringskassan i
Sverige. Sen vidare in till Kings Cross där vi hämtade ut tåg biljetter
till Per och Britt som ska turista i Storbrittanien som jag hade
beställt åt dom. Vidare in till stan där vi lämnade ett brev åt pappa
Fredrik på nått kontor. (Jag är hans egna lilla budfirma) Köpte nytt
hårvax till Fredrik ska vara nått väldigt speciellt till hans mörka
lockar.
Vidare in på Monsoon där jag skulle köpa 2 tärnklänningar till mig och
Emma som vi ska ha på Ninas bröllop. Men dom hade såklart bara 1 kvar i
min storlek. Så vi fortsatte ner hela vägen till Marble Arch till nästa
Monsoon där vi kunde plocka upp klänning nummer två. Sen vidare till
posten som låg högt upp på Edgware road, vi gick och gick. Väl där
pulade jag ner tågbiljetter som skulle skickas till något hotell
i Edingburgh i ett kuvert och tärnklänning i ett annat. Samtidigt som
Rakel roade sig med att kasta alla nappar dockor och div leksaker vilt
om kring sig. Men jag lyckades få med mig alla adresserna. Och nu är
ALLTING postat så skönt.
Sen tillbaka ner för halva Edgwareroad till Svenska kyrkan, där vi
pustade ut med varsit MCD meal jag och Rakel. Vilken morgon...
Det var en väldigt lugn dag i kyrkan alla mammor har väll åkt till
kalla Sverige för att fira påsk,här ska det var 20+ och sol resten av
veckan.
När vi skulle hem tog vi sällskap med Hanna och Sara och hennes nya
super gulliga auipar och gick hela vägen till Kings Cross. Just nu
känns det som att bebisen skulle kunna komma i morgon men man får väll
skylla sig själv när man flänger runt så här.

Till middag blev det tacos rester och ett avsnitt av 24, det är så spännande.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Beräknat datum är 17:de april (på tisdag) så det är inte lång tid kvar. Känns skönt med ett slutdatum också, då vet vi att det kan max vara drygt 2 veckor kvar... Vilket datum är det beräknat för er? Vi funderar på att köpa en Phil&Teds, verkar som vi kan köpa en ny för samma pris som vi kommer få för bugaboon vilket vore väldigt smidigt...
Ha det så bra!

2007-04-11 @ 16:10:17
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Malin

Phil and teds är super. Jag gick till och med plus på min. Jag fick mera penar för begagnade Bugaboon en vad phil and tedsen kostade. Här kan man köpa en komplett för 350 pund.(P&T) Jag har beräknat 28 maj. Så vi får väll se. Jag tror ni får en tjej och att den kommer på fredag den 20e april

2007-04-11 @ 16:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0