Vecka 16


GRATTIS JENNY, KRISTOFFER OCH LEIA som fått en liten tjej EBBA i torsdags.

Söndag
I morse åkte vi hela familjen och fyllde på matförrådet och inhandlade en ny pool till Rakel (som riktiga svenssons) som bara ÄLSKAR att bada. Det var från början tänkt att vi skulle åkte hem till Viveka och Martin men eftersom det är London Marathon i dag så kändes det som ett jobbigt projekt med bilen. Så dom kom hit istället. Tjejerna sov och åt omlott typiskt när dom ses så sällan och det var så där härligt rörigt och alla sprang runt varandra men vi vuxna lyckade konversera lite granna. Nu har jag och Fredrik städat och röjt och ska nog bara kolla på TV i kväll.

Lördag
Hade en väldigt avslappnad morgon låg på gräsmattan och läste och bara tog det lungt. Fredrik hade bestämt date med Angel och barnen kl 10.00 men i san "maniana" stuk så lyckades vi inte träffas förrens kl 15. Men så är det väll när man har familjer.
Vi tillbringade nog hela dagen i trädgården och snart kommer lilla Rakel se ut som en pepparkaka. Jag åkte i väg till Elin på eftermiddagen och lyckades köra rätt hela vägen dit utan motorstopp. (Hon bor på andra sidan stan Ealing) Min lilla bil  har nämligen haft den egenheten att vid flera tillfällen när jag kört fortare en ca 70Km/h och bromsat in så har bilens motor dött. Inte tvärstannat men man har varit tvungen att starta om den. Och det är ju verkligen inte roligt. Så det har jag så klart varit super nojig över. Jag vet inte om det är pga min kassa växlingsteknik och att det var ett tag sedan jag körde eller något fel på bilen.
Men nu körde jag på motorväg och den konstlade inte alls. Och det gick alldeles prima och köra hem också, och då körde jag en annan väg som i princip var motorväg hela vägen. Och jag hittade. Så nu håller jag tummarna för att det bara var jag som var lite ring rostig i körtekniken.
Elin hade kockat god, lax med potatis sallad och bjudit in alla sina barnlösa singelkompisar kompisar och så jag på en riktigt trevlig middag och det var verkligen så skönt att bara koma ut och ifrån lite. Och inte bara tänka BARN BARN BARN... Jag känner mig för övrigt super gravid och kan inte vänta en dag till känns det som jag vill att den ska komma ut NU...

Anoushka, Rakel och Nicolia leker i badlådan...
image317Fredag
Träffade Ylva med barn i dag. Tog lilla bilen på utflykt den måste ju motionera ibland. Vi gick till en rolig park som heter Whittingtonpark som har en massa fontäner som man kan leka i och bli alldeles blöt. Och det är klart våra barn gjorde. Nu tror jag Jenny i Stockholm har eller håller på att få bebis för hon har inte uppdaterat bloggen sedan i Onsdags. Hämtade upp Fredrik på vägen hem som slutat tidigare och hoppas på en lugn kväll

Torsdag
Vädret är fortsatt strålande, i dag var det dags för simmskolan och ny uppgraderad klass efter 2 veckors uppehåll. Och vilken succe mycket äldre barn och roligare övningar. Efter simmning bestämde vi oss för att möta upp med Hanna och Ylva i Regentspark, så det blev lite picninc i parken även denna soliga underbara dag. Ylvas man var med för han hade en "ledig dag" och han tyckte nog att det blev lite väl mycket tjitt tjatt så han tog med sig alla mammorna till världens underbaraste pub med lummig uteservering här kallat "beer garden" så då blev det lite cocktails innan middagen (inte för mig jag var duktig) Sen åkte vi hem. Jag fick världens gravid utbrott på en dum busschufför som hävdade att man inte kunda vara 2 vagnar på bussen men det hjälpte inte trots att jag blev helt galen så jag och Mari fick gå av och snällt vänta på nästa buss. Men förutom den lilla incidentent en underbar dag även i dag.- Nu väntar vi med spänning på när Leias lilla bror eller syster ska komma bloggen är inte uppdaterad sen i går morse... hmmm. Den skulle kommit i tisdags. Vi får väll se.
bad
Onsdag
Jag älskar verkligen London, i dag när jag var ute och promenerade tänkte jag verkligen på det. Syrenerna blommar det är grönt och lummig överallt. Alla vackra fina välskötta parker. Dom engelska klassiska husen med små gulliga trädgårdar. Jag tycker det är så vackert här. Det är så mycket varmare en i sverige. Människorna är trevliga. Jag upplever så mycket mera här, träffar roliga spännande människor, utbudet av affärer är fantastiskt.Det känns mycket mera mångkulturellt. Jag är verkligen tacksam över att Rakel och den nya lilla bebisen kommer få växa upp i det här. Jag har en liten bil, jag hittar här. Ja nu känns det som attt vi bor här på riktigt och jag trivs verkligen. Det känns hemma helt enkelt. I morse var vi på gymnastiken som vanligt Rakel har flyttat upp en grupp, tillsammans med grannflickan så dom fick prova lite nya grejer idag. Sen promenerade vi till Anna Brojer i StokeNewington som hade mammaträff. Hon bor i ett super fint modernt hus (dom är båda arkitekter) som ligger inne på en stor gård med portvakt, och fina fontäner på gården. Alla barnen lekte som vanligt bra med varandra och Anna hade gjort god fruktsallad och sen gick vi alla till Clissoldpark innan det var dags att gå hem..

Tisdag
Vissa dagar känns längre en andra i morse han vi med hur mycket som helst. Och både jag och Rakel var rastlösa redan vid 10 tiden. Så då åkte vi in till stan, träffade Cecilia handlade en rea topp till Rakel på GAP (och jag som är på hård budget) och gick till kyrkan. Det är riktigt skönt att vara där innan alla andra kommer. Vi åt lunch i lugn och ro och när lilla Aina kom blev det ett kärt återseende efter påsksemestern dom kramades och var så gulliga. Malin och Ruben var där och lilla Smilla hon har blivit så stor. Sen avslutade vi dagen med Regentspark. Just nu sitter jag här och väntar på min kära man som missade tåget.

Måndag
Fortsatt strålande väder. NU är påsklovet slut och alla aktiviteter börjar som vanligt igen. I morse var grannen här och lekte lite, och nu i eftermiddag ska vi till vår Engelska playgroup i kyrkan. Det blir nog en lugn dag i dag. Just nu sover Rakel och jag ska nog vila lite.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha ha ha, vad bra att ni är så säkra på att den kommer på fredag. Då kan jag pusta ut tills dess och bara slappa på dagarna : ) Förstår inte vad dagarna blir tomma när inte Leia är här hemma. Visserligen skönt att få saker gjorde här som städning, handling och matlagning men det känns väldigt tomt!!! Hoppas man kan börja njuta av det snart... Kram Jenny.

2007-04-17 @ 13:22:23
URL: http://leiasundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0