Vecka 17 vi har besök av familjen EK

kalas
Oscar och Rakel leker galen lek...

Helgen
Lördagen tillbringade vi hela dagen på stan, vi hann med både Harrods, Harve Nic´s och Kensington Highstreet.
Lilla Andre fick en ny garderob från GAP och vi åt Lunch på Wagamama. Uppskattat och omtyckt av alla. Förutom att dom inte hade någon microvågsugn och då blev det lite mini kris, när man inte får mat tillräckligt snabbt.
I går kväll provade vi vår nya fina grill som vi inhandlade i Fredags. Det tog killarna ca 5 timmar att skruva ihop den. Och dom är ändå 2 händiga killar. Bruksanvisningen såg ut som en bibel. Men nu fungerar den bra.
Det var så härligt att kunna grilla och kunna sitta ute och äta sin mat i sin egna trädgård LYCKAN var total.

Fredag Idag kom Sara och barnen förbi på förmiddagen och åt upp resterna av tårtan.
Kl 12.50 landar Anita och hennes lilla Andre 6 månader och Anitas lillebror Alex. Anita och Fredrik är old mates och med tiden har även Alex blivit en nära vän. Det ska bli väldigt kul och roligt att träffa lilla Andre som vi faktiskt inte hunnit träffa ännu. Så nu har vi fixat med sängar lånat täcken av Sara och fixat. Ska snart gå upp och fråga grannen om lilla Andre kan låna Frejas resesäng. Jag har lovat att hämta dom vid tunnelbanan vet dock inte riktigt hur vi ska få plats i bilen, kanske kan jag dummpa Rakel hos grannen om jag har tur. Ser fram i mot en härlig helg med god mat.
natahn
Nathan 1 år
Torsdag
I dag har vi verkligen haft full rulle HELA DAGEN. Men jag fick sova till kl 9 i morse vilket var skönt. Först åkte i väg till MVC och dom lyssnade på lill bebisen. Som nu ligger med huvudet nedåt och allt var så bra och fint. Rakel uppförde sig efter att jag mutat henne med en tablettask. Sen körde vi vidare till simmskolan (sånna här hektiska dagar får man ta bilen) Där vi simmade och plaskade och sen var det bara raka vägen hem. Rakel somnade som en stock i sin säng och jag kunde fixa det sista. Innan Ylva, Mari och Hanna kom för att fira Nathans 1 års kalas.
Mari hade med sig god Pims så det blev lite fest stämmning för oss mammor. Och Nathan åt en hel bit med tårta och var glad över sina paket. Så det blev ett lyckat kalas. Nu har jag ägnat typ 3 timmar åt att vada genom bröd och kaksmulor och leksaker, dammsugit, försökt damma lite och våttorka golvet medans Rakel dragit ut alla sina leksaker. Jag blir GALEN när hon håller på så. Fredrik är på drinks med jobbet lyllos honom... Men när han kommer hem får han nog också städa lite för i morgon får vi besök.

nybad
Rakel i sin fina pool, men vart tog solen vägen ?

Onsdag
Idag så var det gymnastik på morgonen som vanligt. Sen hade vi en dejt med Hanna som har flyttat. Det var hur smidigt som helst att åka dit tåget 2 stationer. Hanna bjöd på god lunch och vi gick Kentish Town city farm. Rakel var rädd för alla djuren så vi får nog gå dit igen. Men det var väldigt fint.

Tisdag
Svenska kyrkan som vanligt. Åkte in lite tidigare för att byta Emmas tärnklänning och köpa en näbbklänning till Ninas bröllop. Det är det jag gör på tisdagar år i bröllops affärer ;) Han med en sväng in på GAP också ddär jag köpte ett underlakan till spjälsängen för 2,5 som jag genast lånade ut till Hanna. Så kan nya bebisen ha det sen när den flyttar till spjälsängen. Rakel som alltid brukar sova på vägen in sov inte alls utan var så där lagom trött och gnällig när vi kom till kyrkan. Men på vägen hem så sov hon som en stock så klart. Så medans dom andra barnen lekte i Regentspark så sussade hon sött. Få se när hon somnar i kväll. Hon var vaken en sväng i morse mellan 5-6... Ush ush..

Måndag
Nu är jag så trött och så gravid. Så i dag har vi inte gjort många knop här hemma. Kollade på Desperate House Wifes medans Rakel sov och sen gick vi till kyrkan runt hörnet på playgroup. Nu i eftermiddags fick hon leka lite med grannen. Det är riktigt häftigt med hennes Engelska och hur mycket hon verkar förstå när hon leker med andra engelska barn och när andra engelska mammor ber henne göra saker. Så FATTAR HON!!!! Ja annars är allt som vanligt. Ush jag gillar det inte men när man går hemma så här har jag ständigt lite dåligt samvete över saker som jag borde göra men inte gör. Hushållsarbete tar aldrig slut

Kommentarer
Postat av: Nina W

Du ska INTE ha dåligt samvete!!! Du är en av de pyssligaste mammor jag vet, och såååå himla bra!
Go Malin!! Största kramen till mina goa tjejer...

2007-04-23 @ 19:14:31
Postat av: johanna

Hej!
åååå vilken fin tårta, det är väl Malin som ligger bakom!?
Här e allt bättre! Kram Johanna

2007-04-27 @ 08:05:32
Postat av: Anonym

Hej på er! Jag är en tjej som kikat på er blogg ett tag. Jag är intresserad av att jobba som aupair och undrar om ni är intresserade av något sådant. Ni når mig på; [email protected]

trevlig söndag,
/ Marielle

2007-04-29 @ 10:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0