Vecka 32 nu är mina barn hemma igen

Helgen
Hela lördagen gick åt till att förbereda kvällens kräftskiva. Självklart regnade det så vi dukade långbord i köket. Det blev en väldigt lyckad tillställning, fylla, lite hångel, en trasig kamera och ett trashat badrum, och en stackars David som däckade, och engelsmännen verkade uppskatta både kräftor och nubbar. Precis som det ska vara. Hela söndagen var som en dimma och jag önskade mina barn långt härifrån och räknade timmarna tills Farmor och farfar skulle komma. Aldrig har det väll varit så roligt att se dom. Vi åt en god grill lunch tillsammans och la oss tidigt.
image365
Rakel snackar med farmor och gör upp planer för helgen
Fredag
Rakel klarade sig hela vägen till affären och hem utan att kissa, vi gör framsteg. I eftermiddag ska vi på 1 års kalas hemma hos Albin och sen är det väll dags att förbereda lite inför kräftskivan i morgon.

Torsdag
Var tvungen att fixa bilen i dag. När jag skulle ut och köra så såg ena hjulet lite platt ut så jag tänkte det är lika bra att ta tag i det på en gång-. Körde den till hjul verkstan och det visade sig att jag hade 1 punka, ett vinterdäck och ett 3e däck som det var nått fel på. Så jag fick köpa 4 nya däck men jag köpte dom billigaste. Det är ju inte så att vi bilar till Tyskland med den,150 pund. Inte så illa tycker jag. Nu är det som att köra en helt ny bil, underbart.

Jag har tagit tag i Rakels pott träning-. Hon går nämligen på pottan alldeles själv när vi är hemma. Så i dag gick vi ut för första gången utan blöja. Det gick så där hon kissade både här och där men man måste ju börja nånstans. Men hon sov middag utan att kissa ner sig. Och jag antar att dom lär sig. Men sen började det spöregna vi var i parken utan regnskydd, och jag var tvungen att ta bussen för att hämta bilen sen hade jag inga pengar så jag var tvungen att åka hem hämta pengar och sen tillbaka igen. Gud vad jobbigt. DÅ FICK HON HA Blöja... man orkar ju inte hur mycket som helst.

Isak var på 3 månaders kontroll i dag 7kg och 62 centimeter, lite kortare enn Rakel när hon var 3 månader, men nästan exakt samma vikt. Isak väger typ 100gram mera..


För mera kort

http://www.facebook.com/album.php?aid=11534&l=4d47e&id=744811409

Ja herrergud det är tur att man bara har kalas 1 gång om året. Eller så är det jag som har svårt att göra saker lagom.
I går flängde vi runt och fixade lite saker för kalaset. Bla handlade jag 12 st gasfyllda ballonger som jag lyckades pressa in i våran lilla Ford. Det var en ganska lustig syn faktiskt. Rakel hon sov så jag lyckades smyga in dom i vår trappuppgång utan att hon såg dom helt otroligt hon sov med dom i ansiktet på vägen hem. Så det blev en glad överraskning i morse.
Sen var vi hemma hos Camilla och Luis som varit i Sverige hela sommaren och åt en god lunch Rakel fick Bu och Bä går på kalas en riktigt rolig bok. Och kul för mig att läsa någonting annat än "Alice går och handlar" det är Rakels favorit för tillfället. (Tack snälla Brita som handlade den) Sen ägnades resten av dagen åt bakning jag bakade, 2 tårtbottnar mina blir alltid så tunna, kanelbullar och paj. Som tur var det dåligt väder så Rakel hon hjälpte till och knäckte ägg och knådade lite. Och jag försökte vara en pedagogisk mamma. Isak han förflyttades mellan babygym, babysittern och sin gunga. han är en väldigt nöjd och glad liten bebis som är väldigt bra på att bara "hänga med" och tur är väll det.

I dag Onsdag var det då dags för KALASET det var 8 mammor som kom och 11 ungar. Vi åt och åt, och klämde i oss lite vin. Men det är väll sånt man ska göra på kalas. Det hela avslutades med fiskdamm. Sånt har dom inte här i England så det var ju roligt att visa vår engelska granne lite svenska traditioner. Rakel verkade mycket glad och nöjd. Och Isak skötte sig exemplariskt (han sov så mamma kunde vara en bra värdinna)
Rakel fick väldigt fina paket, pippidocka, armband, kalender, väska med tillhörande vattenflaska, DVD, en dammsugare, miffi förkläde, en spiral (sån som går i trappor) ja TACK TACK för alla fina grejer.

Annars är allt bra Isak han sover bättre och bättre somnar mellan 20-22 på kvällarn och sover till 9 på mornarna och vaknar oftast kl 2 och 4 på natten. Men i natt bara kl 4 han förstod väll att hans ömma moder var helt slut efter allt bakande.
.image362image363
Isak 3 månader

image364
Rakel och Matthew (Jag tror hon e lite kär...)
image361
Se vad behändigt med två barn dom hjälper varandra...
image360

Här kommer en bild från vår svenska mammagrupp, från vänster (fotografetar i mars 2007)
Hanna(Eliott, Oliver) Johanna (Alfi) Cecilia (Emil) Malin (Rakel) Camilla (Luis) Mari (Aina) Hanna (Nathan)

Måndag
I går hämtade jag min älskade saknade dotter och man vid stationen och det vare ett kärt återseende. Rakel verkade mycket nöjd med att vara hemma igen och visade alla fina PIppi grjer hon fått i Sverige. Båda barnen har fått nya kläder som vanligt när man åker till Sverige. Fredrik hade köpt mycket fina cheapmonday jeans och snickarbyxor till Isak, och Rakel hade fått en vrål snygg svart trenchcoat (heter tydligen MAC) på flickor hade jag ingen aaaaning om men sånt vet ju min man. Samt 2 nya klänningar från Zara, nya koftor, nya Rosa Converse. Kanske skulle jag skicka dom där två oftare till Sverige? Fick okså se alla bilder från fotograferingen och jag säger bara det it looks fabulous..
Men lite konstig att se sin egen dotter sitta i knät på andra snygga modell pappor och modell mammor... men det är väll sånt man får tugga i sig. Till och med jag fick presenter, en snygg vit handväska, kommer inte ihåg märket men den som har en glittrig kungakrona i loggan.. ni vet. Och svarta ögonskuggor både från Dior och Mac. Trots att jag fyller år snart. Vilken man ..I dag har vi varit på Playgroup på fm, och nu i eftemiddag ska vi handla lite mat och fixa inför kalaset. Sen får jajg väl se till att laga en god middag till min man som jobbar så hårt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

what a man!!!!
Och jag vet PRECIIIS vilken väska det är.
Snällt verkligen!
Kram Johanna

2007-08-15 @ 10:38:13
Postat av: Malin

Ja det är klart du vet vilken väska det är ;)

2007-08-15 @ 18:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0