Julafton

image422image421image420image419

Julafton, ja tänk att julen kom även till oss. Morgonen började med att barnen fick paket i sina strumpor (Isaks hade jag panik sytt kvällen innan).
Sedan gick vi ut på en kort promenad och hämtade Jacob vid stationen. Sen gick vi hem och lagade brak lunch tillsammans med allt som hör ett svenskt julbord till. Skinka, Jansson, sill, lax, ål, vörtlimpa, senap, prinskorvar och köttbullar. Rakel fick en liten Ailien av Jacob som man skulle mata med speciell mat och underhålla som en tamagochi ungefär. Som dom lekte med hela förmiddagen. Den står fortfarande här och blinkar. Jag och Christina turas om att mata den som en liten extra bebis.
Efter lunchen var det inspelad Kalle Ankan från 2006. Vi tänkte om vi firar varje jul här varje år så kan vi ju se 2007 år verison nästa år. Så ligger vi alltid ett år efter. Efter Kalle så kom äntligen tomten, Rakel var lite skeptisk men hon tog honom i handen.
(kort kommer, hon vägrade också att ha klänning på sig stackars mamma... )
Av tomten fick vi väldigt fina klappar,
Isak och Rakel fick fina jackor av Jacob Isak en mycket snygg skinjacka hur tuff som helst
Och Rakel en svart trenchcote från Zara.
Fredrik fick massor med härliga skönhetsgrejer från Clinique och själv ska jag på manikyr på harrods. Åh vilken härlig farbror..

Av farmor och farfar fick vi kokböcker, vattenkanna, skjorta (Fredrik), en underbar adress bok. Barnen fick fina julbestick.
Pussel ,böcker, bygg klossar, tåg och kläder. En mycket lyckad julklappsutdelning och alla verkade väldigt nöjda.
Fredrik fick böcker av mig och jag fick kläder en svart Cashmire kofta och en fin skjorta till.

Juldagen 25e vilket är då dom firar jul här i London, ÖS REGNADE det hela dagen så vi var inne åt julbords rester och såg på film. Jag bakade vörtbröd. Tack pappa för alla kryddor. Det blev verkligen lyckat.

26 I dag tog vi oss ut en liten sväng till lekparken och sedan lagade jag och Christina middag tillsammans. Lammstek med rödvins sås, sallad med valnötter och gorgonzola. Och mina speciella rostade potatisar. Äppelpaj och vaniljsås till efterätt så gott.

Kommentarer
Postat av: johanna

vilken mysig och fin jul ni
verkar haft!
Kram Johanna

2007-12-27 @ 20:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0