Vecka 49 3 veckor kvar

Söndag
NU vill jag bara att vi ska bli friska städa i sovrummet så nu är det fint. Sen fick vi ett ryck och skulle i väg och handla och då va affären stängd kl 4 !!! Så vi fick åka till en annan i stället. Isak han har feber snorar och vaknar hela nätterna och Rakel också. Det är bara så jobbigt.

isak
Lördag
Vi har bara tagit det lugnt i dag utanför SPÖ regnar det, kollat på film och ätit popcorn

Fredag
Nu är det nog stackars Isak som är sjukast. Hur mycket snor som rymms i hans lilla näsa är helt otroligt. Jag hoppas han blir friskare snart för nu är han så ynklig stackars lilla gubben. Och jag har kommit på en sak som Rakel önskar sig i julklapp kasettband om sådan fortfarande säljs? Kanske på Åhlens. Jag saknar Åhlens tänk om det fanns här ! För mina gammla är så väldigt burkiga. Pippi och svenska barnsånger står högt i kurs, Hon älskar att lyssna på band i bilen så det vore en hit.

Torsdag
I dag var vi faktiskt en stund på Alfies kalas . Det är ju helt Okej när alla barn är lika förkylda. När vi skulle gå lyckades jag tappa min mobiltelefon från loftgången 3 våningar ner på betongolvet på gården. Men den klarade sig faktiskt och fungerar helt otroligt. I går kväll såg jag 5 avsnitt av Brothers and Sisters. Jag verkligen älskar den TV serien.

Onsdag
Fortfarande sjukstuga här hemma. Åkte en sväng till afffären man måste ju komma ut lite gran. Elin kom förbi på kvällen och stannade över. Hennes landlord som bor i huset brevid har blivit arresterad, för vad vet vi inte riktigt någonting med terrorism. Men det är ju inte så roligt att vara hemma när det bara kryllar av poliser och är jordens pådrag. Så hon flydde hem till oss.

Tisdag
Rakel är fortfarande sjuk och krasslig febrig och förkyld. så i dag har vi målat, ritat lekt med lera och sett Lotta på bråkmakargatn typ 5 gånger. Jag hoppas hon blir frisk snart. I kväll ska jag gå på en ny öppnad svensk butik som heter Scandic Kitchen i stan det ska bli lite julmysigt.

Måndag
Det blev inga lussekatter igår och knappt något jul/advents mys heller. Fredrik sov hela dagen och Rakel var dålig.
Så i dag har vi en hemma dag, för Rakel är fortfarande förkyld. När jag skulle baka lussekatter i går hade jag dessutom slarvat bort saffranet jag har letat som en galning men jag hittar det inte. Blir så störd, men nu har jag handlat nytt så kanske blir det bullar i dag. Rakel har fått en paket kalender men hon förstår inte riktigt konceptet med 1 paket om dagen. I dag fick hon glitter lim, jag har lite pyssel tema på den. Så vi har nu limmat och pysslat för glatta livet.
Och tack snälla pappa för lucia nattlinnet.

Kommentarer
Postat av: johanna

Du är då så pysslig.
Jag har aldrig varit så snäll eller kreativ att alla mina 3 barn någonsin har fått en såndär adventskalender.
Hemska mamma Johanna då!
/Johanna

2007-12-03 @ 16:57:29
Postat av: Cissi

Hade oxå en idé om att ge barnen olika paket varje dag, men hade inte tillräcklig fantasi så det fick bli denna istället (till 2-åringen): http://www.lekmer.se/leksaker/Lego_City/Lego_City_Adventskalender
samt små saker till skrivbordet såsom häftapparat, tejp, stiftpennor till 11-åringen

Du är duktig du som slår in 24 små paket! Skulle oxå vilja ha den orken! :-)

2007-12-06 @ 14:47:34
URL: http://www.cissistankar.blogg.se
Postat av: johanna

GUD! Vad gullig!!!
Söt bild och söt bebis!
Kram Johanna

2007-12-08 @ 21:49:25
Postat av: Nina N

GRATTIS goa Malin på namnsdagen!!!!
Kramar från Skövde

2007-12-10 @ 08:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0