Jag ska aldrig mera äta skaldjur

Söndag
Vilken fantastisk helg detta har varit. Elin kom över i Lördags kväll och vi åt en super god kyckling middag. Kan mejla recept till alla intresserade. Vi började kolla på en film, Men jag sommnade så klart och gick och la mig som vanligt.
Söndag morgon gick vi upp tillsammans och Fredrik lagade brak frukosten albert med pannkakor och annat gott vi åt alla 4 tills vi sprack. Jag Elin och Rakel tog en promenix och jag visade henne runt i vårt lokala lilla shoppingcenter. Rakel sov gott i sin vagn som vanligt. Fredrik är fortfarande förkyld och känner sig inte så pigg så han föreslog generöst att jag kunde åka in ENSAM till stan och träffa mina favorit kusiner Johanna, Mathilda och lill Ingrid som är här på besök. Och ett sådant erbjudande säger man inte nej till. Så vid tre fick jag skjuts in till stan av Elin. Känndes lite tommt och konstigt att åka iväg utan barnvagn men Åhhhh så skönt.  Systrarna Starkner/Ingvarsson var lika piffiga och snygga som alltid och sötast av dom alla var så klart lill Ingrid. Vi gick och dreglade på alla fina barnkläder på både Harrods och Harvey Nichols. Men jag var duktig och köpte ingenting. Sen gick vi hem till Sigrid där jag blev bjuden på en super god mysig middag som jag avnjöt utan barn och i trevligt sällskap. Pyssliga Johanna hade sytt ett par urgulliga byxor till Rakel och handlat en liten matchande tröja TACK TACK TACK snälla söta du. Dessutom fick Rakel en fin liten grön Brio bil och mamma fick 1 kg SVENSKT LÖSGODIS . VIlken underbar helg

Lördag
Vilken fantastisk dag solen skiner och det är vår i luften. I morse gick jag och Rakel på barnteater tillsammans med Ylva och hennes barn. Rakel satt som ett tänt ljus i 45 min det var värt varenda krona. Efter det åt vi lunch utomhus i parken och Rakel och Oskar lekte i solen och matade fåglar. Efter det sov hon som en klubbad i typ 3 timmar och jag promenerade hemmåt. Nu kan hon få kolla på TV hur mycket hon vill i eftermiddag utan att jag ahr dåligt sammvete.

Fredag
Äntligen Fredag, när Fredrik kom till jobbet visade det sig att hans designer var ledig och projektledare "sjuk" läs bakis. Så nu sitter han på jobbet, och det lär han ju göra till kl 23 i kväll minst stackare. Rakel och jag hade en liten lyx förmiddag med lunch på MCD, hon är så söt. Hon satt snällt på en vanlig stol och konverserade med sin mamma och doppade pommes hon har blivit  så stor... Sen somnade hon och jag gick på TKMAX där jag handlade 2 st BHar från Calvin Klein för 5pund st. Det är vad jag kallar ett bra pris. Är det någon som har skickat ett paket hem till oss. För jag jagar nu två saknade paket som dom inte kan spåra på posten om jag inte vet vem som har skickat dom. Men hur ska jag veta vem som skickat dom om jag inte fått dom?

I går hade jag som sagt lagat en god middag till min älskade man, vitvinsrisotto med skaldjur och Drottning parfait till efterätt. Risotton blev jätte god. Kände mig riktigt stolt jag har nämligen aldrig lagat risotto inann. Och parfait blev okej. Det skulle vara drottningsylt i och det har vi ju inte här så jag tog en annan sylt, som nog var lite starkare så jag tyckte personligen att det bara smakade sylt och grädde. Men Fredrik tyckte om det och det var ju huvudsaken. Nu till min stora miss, 2 timmar efter vår romantiska middag spyr jag som en gris. Börjar ni känna igen det? Jag har nu kommit fram till att varenda gång det har hänt har jag på ett eller annat sätt pillat i mig lite skaldjur så nu har jag lovat mig själv att INTE äta mera skaldjur förrens lill bebben är ute. Jag hopps hoppas att det bara är en tillfällig allergi. För jag ÄLSKAR skaldjur.
Idag mår jag hursomhelst toppen. Vi har varit på simmskolan, som Rakel numera älskar sen följde Aina och Mari med hem och lekte fram tills kl 18.30. Så vi han med både lunch och middag. Fredrik är ute med Angel och drinkar och jag  sitter här hemma och myser med min dator.

Ps jag tycker verkligen att det är hemskt med Johanna Sällström som har dött. Konstigt jag kände inte henne men det känns ändå obehagligt. Sänder en tanke till kära Susanne där upp i himmelen. Det är fruktansvärt hur människor som man bryr sig om och tycker om bara försvinner så där. Orättvist.

Kommentarer
Postat av: Sara

Stackars dig.. jag hoppas pa tillfallig allergi!

2007-02-16 @ 08:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0