VECKA 8


Tisdag
Vi vaknade efter en ganska orolig natt (vi saknar dig Fredrik) kl 8 åt frukost och gjorde oss i ordning. Redan kl 10 var vi klara och snygga alla 5. Inte dåligt jobbat. Första affären på vår lista var  en liten Boutiqe som heter RACHEL RILEY som säljer helt underbara bedårande mycket dyra barnkläder. Men dagen till ära hade dom 80 % rabatt. Så medans Rakel nästan lyckades peta i sig en sådan där liten påse med små kulor som man har i skokartonger för att det ska vara torrt så shoppade jag loss.(Butiks ägarinnan höll på och få hjärt attack) Rakel fick en super söt röd 50-tals kappa med tygknappar som kostat typ 100 pund från början, samt en matchande marinblå filt bonnet (liten mössa ala huset på prärien), en ljusblå kortarmad chasmir tröja, samt rosa och vitrandiga byxor till ett riktigt FYND PRIS. Sen gick turen vidare och vi han med Trotters, Petitbatuae, Baby Dior och många många fler affärer. Vid ett kastade jag in handuken och vinkade farväl till mina galna gulliga underbara kusiner och tog med Rakel till Svenska kyrkan. Där träffade vi Sara och lill Tova, och åt SEMLOR lyckades även smuggla med mig en hem som jag ska äta i kväll. Nu är vi hemma och det är så skönt. Fredrik kom presis innanför dörren och Rakel blev så glad så hon såg ut som hon skulle kissa på sig.

Måndag eftermiddag var en lång shopping orgie. Vi var på stan mellan kl 11-18 men Rakel verkade tycka det var helt OK. Rakel och Ingrid busade inne på Ralph Lauren affären och levde rövare inne på Harrods och åt organiska muffins på starbucks och verkade ganska nöjda. Vi han även med att gå på Selfridges, Harve Nichols, Boots (där jag fyndade en kjol till halva priset), GAP,  Zara, Libertys där jag köpte fina tyger och band. Om jag vågar klippa i dom ska jag sy vår puff/shorts byxor till Rakel det kommer bli så fint. Men jag får nog övnings sy ett par i billigare material först. Jag trodde och tyckte innan att jag var ganska bra på det här med shopping men jag måste nu erkänna att jag mött min överman (kvinna) i Johanna. Kvällen avslutades med en godmiddag hemma hos Sigrid och Rakel som VÄGRADE gå och lägga sig var upp och busade med Ingrid till kl 22. Men då var jag så trött så då la jag henne i vagnen och då somnade hon direkt såklart. Att jag inte provat det innan.

Måndag
Nu är det sportlov i London så stan kommer väll vara fullproppad av barn, och alla våra aktiviteter  har semester denna vecka. Rakel och jag ska snart göra oss iordning för en hård dag på stan med kusinerna. Kanske får Rakel lite nya kläder till sin faktiskt nu ganska tomma garderob. Sen hade vi tänkt att sova över hemma hos Sigrid så Ingrid och Rakel får lite lek tid och jag tycker det är härligt att komma bort lite. Så nu ska vi på mini "semester" på Sloane Square.

Kommentarer
Postat av: Linnea

SEMLOR! Vilken lyx när man inte bor i Sverige :) Själv åt jag hemmagjorda, inte fel det heller! Hoppas det är bra med er alla! KRAM

2007-02-25 @ 14:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0