Vecka 5

Fredag
Idag var dags dags för vårt andra besök hos MVC, Rakel gallskrek sig igenom hela beöket. Så det var knappt vi hörde hjärtljuden ;). Tänk jag är redan 25 veckors gravid och lill bebisen sparkar som en GALNING där inne. Snart är vi en hel liten familj det ska bli så mysigt.  Sen gick vi hem till Ylva, Oskar och lill Ebba som fick 2 hela kassar med Rakels gammla kläder hon blev jätte glad så det kändes bra i själen.

Torsdag
Rakel och jag klarade oss bra i natt utan pappa vi sov faktiskt båda två hela natten men visst var det lite tomt i sängen. Vi saknar dig.
Nu har jag faktiskt mått bra sen i måndags kväll, men i morse var min dåliga mage tillbaka igen. Jag hatar det här. Så idag blir vi hemma IGEN. Har kännt mig väldigt konstig och matt hela veckan, som jag går runt med konsttant för lågt blodsocker eller något. I morgon ska jag till MVC jag får väl prata med dom då.

Onsdag
När Rakel blir arg nuförtiden då slår hon sig själv i huvudet, varför? Jag gör inte så, var lär dom sig sådant?
Idag hade vi mammagruppen på fika. Hela havet stormar som vanligt men också så trevligt. Jag hade faktiskt lyckas baka en väldigt mumsigchoklad kaka. (En sådan där man gjorde när man var liten i långpanna med chokladglasyr och kokos på toppen.) Nu har jag röjt här hemma Fredrik är i Wales, och Rakel sover. Om jag orkar ska jag se på Desperate House Wifes i kväll, tyvärr går det så sent kl 22.
I morgon är det simmskola som vanligt.

Tisdag
Tack för alla fina kommentarer det  är verkligen det VÄRSTA med att bo i ett annat land att när man blir sjuk har man ingen som kan hjälpa en. Gårdagen var som en hemsk dröm jag tror vi tittade på TV hela dagen. Fredrik kom hem vid 8 tiden och räddade oss. Städade upp hela köket, och attackstädade och sen åt vi kvällsmat tillsammans. I dag mår vi lite bättre Rakels mage lever dock fortfarande sitt egna liv. Men vi tar det nog lungt i dag, är fortfarande lite svag. Jag som verkligen hade sett fram i mot att åka till svenskakyrkan och träffa alla och handla filmjölk men det får bli nästa vecka.

Måndag
Jag är magsjuk, Fredrik är på jobbet och Rakel har diarre. Behöver jag säga mera jag vill dö.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch, stackars er! Jag vet hur det är, du får tänka på att det går över snabbt! Försök stå ut i ett dygn bara... Tycker verkligen synd om er! Kram Jenny.

2007-01-29 @ 10:58:09
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Cissi

Hej pa dig! Nu har jag last ikapp 2 veckor igen. Det ar ju bara hur kul som helst! Det verkar som att rakel haller pa att bli en riktigt tuff liten tjej (fast du kanske maste trana lite "inte ta leksaker fran andra barn") ;p Hihi, hur skoj som helst att lasa om restaurangen. Nar du publicerar bok kan jag gora omlasningen! Jag ar an sa lange lyckligt ovetande om tander och annat, och vantar pa stora ultraljudet i morgon (fast for 12 veckor da), sa jag talar om om alla fingrar och tar finns! Stora kramar! Cissi

2007-01-29 @ 15:50:52
URL: http://cissiandval.blogg.se
Postat av: Nina W

Stackars er...!! Tänker på er! KRAM

2007-01-29 @ 18:53:28
Postat av: siggan

Krya pa dig kara kusin! Hoppas att vi ses snart. Kram Kram

2007-01-29 @ 21:01:54
Postat av: Jenny

Har du några bra järntabletter att äta? De kan ordna upp magen ibland. Jag skickade efter Niferex från sverige när jag bodde i london (via mamma), de kan jag rekommendera. Finns säkerligen liknande i London! Hoppas du känner dig bättre snart! Kram Jenny.

2007-02-02 @ 11:47:00
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tycker det e lite glest på "bloggandet" på helgerna, jag går in jätteofta och vill läsa men ack nej inget nytt....
Men det e bara för man vill läsa och är nyfiken på vad ni har för er! Kram Johanna

2007-02-04 @ 21:04:35
URL: http://www.babydream.blogg.se
Postat av: Malin

Min blogg har varit död, men nu lever den igen. kram

2007-02-06 @ 18:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0