Vecka 24 snart åker vi till Sverige

Helgen
I lördags blev det ett besök på IKEA men det vi skulle ha var så klart slut. Och i söndags åkte vi till Oriental City som är en super stor marknad med bara Asiat grejer. Det är väll det närmaste vi kommer en asien resa, Vi handlade en massa mat och åt god lunch.

Onsdag-Fredag
Kände redan natten till onsdag att det var något som var på tok. och mycket riktigt när jag vaknade upp på Onsdags morgonen så var jag sjuk 38 graders feber. Inte bra, så in med alla barnen i bilen och i väg till vår snälla doktor. Som tyckte att jag skulle åka raka vägen till sjukhuset för jag hade en påbörjan till mjölkstockning enligt honom men det kändes inte riktigt så. Så först hem och packa väskan och utlockalisera Rakel som fick tillbringa förmiddagen med våran granne och sen kom Mari förbi och hämtade upp henne. Tur att man har vänner när man inte har någon släkt. Fredrik befann sig 2 timmar utanför London fast i möte. Så tog jag bilen till sjukhuset, (skulle jag inte gjort) Man tror ju att det finns sjukhus parkeringar. Men inte på Whittington bara 2-timmars parkering. Som tur var bor Ylva precis bredvid så jag fick parkera hemma hos dom och tog sen taxi 5 min tillbaka till sjukhuset. Nu hade jag 39 graders feber blev väll helt yr efter allt parkeringsletande. Så dom rullade upp mig i rullstol på samma gammla avdelnings som jag låg på för 2 veckor sedan fick till och med samma rum. Och sjuksköterskerna kände igen oss. Så där vi blev vi inlagda jag och Isak har legat tills i dag Fredag em. Det visade sig att det inte var brösten utan urinvägsinfektion igen och deras problem är att dom inte vet vad dom ska ge mig då jag är allergisk mot pencelin och ammar. Så finns det väll inte så många alternativ kvar. Jag fick antibotika på dropp som förhoppningsvis hjälpte nu ska vi avvakta under helgen och kanske får jag gå på ny kur men det får jag reda på på tisdag då jag ska på återbesök. Nu ska jag vila men det är så skönt att vara hemma.

framifrånkidsen
Rakel som vägrar bära blöja, med sina kompisar Eliott och Aina...

Tisdag
I dag kom Mari, Hanna och Hanna över med massor av fika bröd. Och Isak fick en fin Katvig body av Hanna. den får han nog stila i på mamma träffen i morgon. Barnen lekte och badade i trädgården. Isak känns mera balanserad och äter och sover som små bebisar ska göra. Rakel därimot är inte riktigt 100 i natt vaknade hon och fick sova i vår säng. Det känns som hon är lite sjuk vet inte var bara...

gant
Isak 3 veckor
upptagen
Rakel fullt upptagen med sina väskor...

Måndag
Fredrik har fortfarande ont i bihålorna så han ska till doktorn i dag för 4e gången. Och jag tror att jag fortfarande har lite urinvägsinfektion så jag ska också dit. Ute regnar det så all min tvätt är numera blöt. Ska försöka komma in till stan i veckan, jag längtar efter att gå i affärer nu... Natten var helt okej förutom att jag bara somnar hela tiden när jag ammar vilket leder till att Isak inte äter ordentligt utan bara snuttar.. men så får det väll vara.

Kommentarer
Postat av: johanna

Kära Malin!
Tycker lite synd om dej.
Du får snart åka till stan och det där med "snutandet"....tyvärr har mina barn (3) snuttat i 1 1/2 år vadera.
Hallå....det måste innebära 4 1/2 år!
Helt konstigt!
Kram Johanna.

2007-06-11 @ 10:53:41
Postat av: Nina W

Banden är postade...! Vilken härlig outfit Isak har, GANT, skulle Jonas älska!! Kramkram

2007-06-11 @ 19:25:50
Postat av: Malin

Ja det är farmor som ekiperat. Tänkte han kanske kunde ha den på brölloppet om han inte vuxit ur den ...

2007-06-11 @ 21:38:04
Postat av: Nina L

Åh vilka gulliga bilder! Mer sånt. Men nu ses vi ju snart också, så man får se dem i verkligheten, ännu bättre. Kram, Nina L

2007-06-12 @ 08:03:41
Postat av: Nina W

Fick mail från NZ. Lovade familjen Baillies att "send our congratulations on to Malin and her family for the baby news!"
Kram Nina

2007-06-13 @ 21:04:59
Postat av: johanna

Lilla gumman!
Jag skulle såååå gärna vilja hjälpa dej.
Stackar´n!
Krya på dej och jag tänker på dej/er!
Kram Johanna.

2007-06-15 @ 20:37:34
Postat av: Nina W

Åh, vad skönt att ni är hemma igen!!! Vilken otur du har haft... hoppas att sms:et hjälpte och inte kom fram försent. Pyssla om dig själv och ta det lugnt vännen!! KRAMAR

2007-06-16 @ 08:40:53
Postat av: Sara

Stackarn! Hoppas att du mar battre snart.. jag har forsokt ringa men inte kommit fram. Kram xxx

2007-06-17 @ 10:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0