Vecka 25

Det blev inte mycket midsommar firande för vår del. I lördags var vi på akuten för jag var så orolig för Isak och hans feber. Men det var ju såklart ingen fara och nu är han frisk. Sen åkte vi hem till Angel och Nadia och åt en mycket god middag. Angel är verkligen super duktig på att laga mat. Sne tog vi bilen hem. Hur skönt är inte det att ha bil. Jag älskar min bil verkligen.
I går kom Erik och Niki hit på BBQ men eftersom det ös regnade åt vi inom hus i stället.  Men vi har nu skörda våra första hem odlade svenska potatisar och dom smakar utmärkt. Erik tog en massor med fina kort på barnen och Rakel var en riktig lins lus. Ser fram i mot att se dom. Isak han hade en riktig snutt dag. Rakel fortsätter att potträna här hemma så nu måste vi köpa en potta när vi kommer till Sverige. Hon är verkligen super duktig.
image338
Isak 5 veckor

Måste skryta lite över min duktiga dotter. Hon håller ju på och tar av sig blöjan HELA tiden och går här hemma och skvätter. Så efter doktors besöket och urinprovet som hon var tvungen att lämna förklarade jag för henne att hon inte behövde ha blöja om hon kissade på pottan. Och tro det eller ej hon gick och kissade på pottan resten av dagen 4 eller 5 gånger. Visst hade vi 1 liten olycka och jag ficka tjata lite. Men jag tycker ändå att det verkligen är super duktigt. Nu i dag Fredag har vi också kissat på pottan lite granna när vi var hemma hos Sara. Så nu har jag handlat "pullups" blöjor som man kan dra upp och ner själv som en trosa. Man får ju uppmuntra henne om hon nu faktiskt vill gå på pottan.

Så här fina kläder fick Rakel i morse..
image337

Fredag
Tusen tack snälla kusiner Agneta Bosse och Hanna för dom fina presenterna både till Isak och till Rakel
I dag hade Fredrik jobba hemifrån dag så vi flydde fältet. Morgonen tillbringades hemma hos Cecilia och Emil. Korvstroganof till lunch. Vi pratade om hur orättvisa arbetsgivare är i detta land speciellt mot oss mammor. Det känns som att man inte har några rättigheter alls och att dom verkligen kör med en. Skönt att man inte har något jobb ;)
Sen åkte vi hem till Sara vi körde en väldigt mysig väg det kändes som vi var på Engelska landsbygden vi passerade små näckrossjöar och mysiga pubar. Det är alltid lika roligt när man upptäcker nya delar av London. Det är ju så otroligt mega stort. Handlade blöjor till Isak på vägen efter lite "blöj kris" han gör ju av med 10 blöjor om dagen typ. Hemma hos Sara firade vi midsommar genom att sätta i oss en hel kartong med jordgubbar och ett paket med lyxig vaniljglass. Sen var vi mätta. Annars har det varit en helt vanlig dag.. Inget midsommar firande här inte.
Isak har fortfarande feber men det verkar inte vara mycket man kan göra åt saken utom att ge honom lite
febernedsättande. Hoppas det går över snart.

Rakel och Ruben

image336
Torsdag
Vilken morgon... .Doktors drama hos famiuljen Ahlin. I morse när jag vaknade hade Isak 38,5 vilket känns som lite mycket feber för en 4 veckors bebis. Och eftersom vår telefon inte fungerar efter att det spillts llite vatten på dne så var det bara att packa in båda barnen i bilen och ner till doktorn. Vi var där kl 8 och fick en tid till kl 9. Så vi gick till vårt mycket ekologiska fik och åt en riktigt lyx frukost medans vi väntade. Väl hos doktorn så fick jag först mina provsvar. Jag är frisk HURRA, han tittade i Rakels öron och kollade henne. Hon ska nu också lämna urinprov (hur lätt är det med en 2 åring ???) Hon känns inte riktigt kry. Isak verkar det inte vara något större fel på så vi blev hemskickade med ett provrör. Väl hemma kissade faktiskt Rakel snällt i pottan så då var det bara att packa in dom i bilen igen och åka ner till doktorn och lämna in provet så nu får vi se vad det säger. Ja säger då det tänk om man inte hade haft bilen.... I eftermiddag kommer Malin Ruben och Smilla hit på besök. Nu ska jag vila lite för båda barnen sover...

Onsdag
Imorse skulle vi gå på vår gymnastik som vanligt. Men det var ingen där väldigt konstigt. så vi gick till lekparken och gungade istället. Väldigt konstigt. Efter lunch kom Hanna, Hanna och Johanna över och vi åt pannkakor och skvallrade om senaste utvecklingen i Big Brother.
Isak han har haft en riktig äta lite sova lite äta lite till dag i dag. Rakel är numera helt obsessesd med sina nappar hon har dom HELA HELA tiden. Vet inte vad jag ska göra och samtidigt orkar jag inte riktigt heller. Men här i England är det lite mera syndigt med napp. Inte alls lika vanligt som i Sverige. Känns som att folk tittar lite snett på en. Men jag försöker bara ignorera.
syskon
Tisdag
Jag tror jag börjar få mitt liv tillbaka.Fick sova länge i morse (9) för Fredrik hade jobb inne i stan. Gjorde en attack när jag klev upp och fick i väg både mig och barnen ner på stan Första anhalt var Ambassaden där vi skulle beställa Isaks pass. Alla papper var klara och ifyllda trodde jag. Men nej då får jag till besked från den snälla damen i luckan att han måste ha sammordningsnummer/personnummer och det tar flera veckor att beställa. Hjälp jag ska ju på bröllop om 2 veckor och biljetterna är redan beställda och betalade. Hon såg nog paniken i mina ögon och att jag var mycket nära ett totalt sammanbrott. Så nu är Isaks alla papper faxade på högsta prioritet till Sverige och hon har lovat att fixa ett pass innan vi åker... puuuh. Sen träffade vi Hanna och Hanna och baxade in alla 5 barnen och oss själva på Pizza Express mitt i Lunchrusningen of Oxford st och avnjöt en riktigt lyx lunch. Och lilla Isak han passade på och äta. Sen kollade vi i affärer och jag köpte ett par ur läckra gröna mettallic ballerina som jag ska ha till min gröna klänning på Ninas bröllop. Hem resan gick bra och båda barnen skötte sig. Skönt att min första resa med båda barnen i Londons kollektiv trafik gick så bra och smärtfri för nu kanske man vågar sig ut igen...

Måndag
Har ägnat hela morgonen åt att boka tågbiljetter fylla i blanketter till försökringskassan både här och i sverige. Betala räkningar och fixa en massa tråkiga saker allt medans rakel vänder upp och ned på huset och tycker jag är så tråkig...

Kommentarer
Postat av: johanna

hej!
Hur går det med lilla 2-barns mamman?
Hur länge blir ni i Sverige?
Kram kusinen Johanna.

2007-06-18 @ 22:55:12
Postat av: Malin

28juni -9 juli

2007-06-18 @ 23:08:24
Postat av: Sara

Vilket gulligt kort.. ;) Forlat att jag inte ringt ikvall men jag skrev statement och det blev lite sent. Tanker pa dig och klart att livet blir "som det ska" igen snart. Kram kram och sov gott zzzz

2007-06-20 @ 00:00:06
Postat av: Cissi

Hej hopp!
Intressant att hora om passet... Har hort samma skrackhistoria fran kompis har, dock kan man tydligen fa nagot sorts tillfalligt litet papper som man kan anvanda i stallet for pass, bara man tar med sig alla birth certificates osv sa de inte tror i tullen att man har stulit ungen fran nagon annan. Kanske kan vara anvandbart? Kram kram!
Cissi

2007-06-20 @ 05:41:31
URL: http://cissiandval.blogg.se
Postat av: johanna

SUPER!!! imponerande malin!
tufft av dej att köra med 2 kids och fixa o trixa som vanligt!
Du e tuff du och en coooool mamma!
Kram Johanna

2007-06-20 @ 08:05:33
Postat av: Malin o Ruben o Smilla

Nej men vilket bök, stackars dig. Jag är övertygad om att vi inte hade Smillas samordningsnummer när vi fick hennes provisoriska pass i Januari. De skickade det till oss en dag senare. Till det riktiga passet behövs dock samordningsnumret. Konstigt.
Bra jobbat tjejen som fixade en härlig dag ute i Londons kaos. Ser framemot i morgon! Ses då. Kram, Malin

2007-06-20 @ 09:25:01
URL: http://www.malinrentner.blogg.se
Postat av: elle

hej världens tuffaste syrra..
om du är i jkpg några dar när ni kommer hit vet du att jag MÅSTE träffa er.. ;)..
hör av dig isåfall..
saknar dig ,.
stor kraaam

2007-06-21 @ 00:30:00
Postat av: Anonym

Glad midsommar! Gulliga barn ni har. Jag saknar verkligen er. Stor Kram från Sigrid

2007-06-23 @ 12:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0