Vecka 12 tillbaka till London

Lördag
Rakel vaknade 6.25 i morse. Jag orkar inte med dom när dom vaknar så tidigt på en LÖRDAG. Fredrik tycker jag ska drilla Rakel och sov längre på helgerna. Ja säger då det hade jag receptet på den sömn kuren hade jag skrivit en bok och varit miljonär vid det här laget.
?Hur du får ditt barn att sova hela nättern och till kl 10 på Lördagar?
Man förstår verkligen inte det när man inte har barn att samma sekund som man får barn tar sovmornrna slut för typ all framtid. Visst man kan ju dela och dom första 6 månderna sover dom ju mest hela tiden men sen... UShhh usssshh Vi gick upp hela familjen vid 7 och åt våfflor till frukost och larvade runt lite. Fredrik gick och la sig och jag pratade i telefon först med gravida Cissi i Singapore vi pratar aldrig. Vi har det helt otroligt svårt att tajma in att vi båda ska vara hemma och vakna med tidskillnaden. Nästa vecka får hon veta ved det är för sort i magen det ska bli så spännande.
kl 10, var Rakel helt slut och somnade och jag gick och la mig och sen sov vi hela familjen. Tills Angel ringde han var ute med barnen och dom hade varit på garden center och handlat kryddor och krukväxter. Han är verklilgen en ?Super dad? så himmal gulllig och rar. Till Rakel hade dom med sig en rosa liten vattenkanna, solros och tomatfrön så det är bara att börja odla. Han lovade även Fredrik och komma hit och hjälp till och bygga staketet runt vår damm och en ramp till mig så jag kan putta upp och ner vagnen utanför vår dörr. Tillsammans gick vi till Monkey Nuts där vi åt Lunch barnen skötte sig bra och åt hamburgare, fish and chips och smarriga milkshakes. Sen blev det lite tid för lek när vi kom hem. När dom hade gått upptäckte Fredrik att vår TV hade gått sönder eller rättare sagt fjärrkontrollen. Så det ägnade han resten av kvällen åt. Ja det var ett himmla liv. Så fort nånting går sönder i det här huset är det nämligen mitt fel. Men nu har det inhandlats en ny kontroll och Fredrik är lugn och glad. Rakel stupade i säng och lammsteken står i ugnen så jag hoppas på en stillsam kväll.
Jag vill bara påskpyssla och gör det fint och jag ser så fram i mot att ha svärföräldrarna här.

http://www.skvattramsstigen.se/rakel/  för senaste live uppdaten...

Till vår trädgård önskar jag mig följande

Jord
Påskliljor och fina krukor
Kryddor  till mitt kryddland
Solstol som jag kan ligga och amma i hela sommaren
Grill (gasol)
Gräsklippare för nu hr vi en äng utanför
Matrial till staket runt vår dam, det måste vi ha för dammen är stor och DJUP,..
och jag vill inte uppleva samma sak som mina föräldrar gjorde när jag var liten och nästan drunknade i bäcken.

Datorn
Fredag
Fredrik jobbar hemifrån idag så mycket som man kan jobba med Rakel hängande i trasorna. Hon är så pappig och ska bara sitta i hans knä hela tiden så fort han är hemma. Just nu är han hos doktorn på återbesök efter 2 pencelin kurer och en fruktansvärd hosta. Sen ska vi äta lunch tillsammans i Crouchend och sen kanske jag leker lite med vegan grannen i eftermiddag. Själv ska jag kolla på Göran Person dokumentären på datorn, medans Rakel sover man kan inte vara nyttig hela tiden.

Torsdag
Ja då var man tillbaka i vardagen igen. Idag var det simskola lik roligt som alltid. Och efter det följde Aina och Nathan med mammor med hem till oss och åt lunch och röjde lite. Tänk lilla Nathan är snart 1år när jag träffade honom första gången var han typ 3 veckor och en liten bebis.
Vi bytte lite kläder skor och leksaker med varandra det är alltid bra när man kan låna och byta med varandra. Till middag blev det kyckling med feta ost sås och pasta. Fredrik gnällde lite på att det inte var klart när han kom hem. Han var tydligen väldigt hungrig. Har börjat bli så där vansinnigt gravid trött igen som man är i början och kan gå och lägga mig vid på tiden på kvällen lätt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad skönt ni verkar haft det i Sverige, bra det! Det är drygt tre veckor kvar till beräktnat datum här (17:de april), så nu kan det ju ske när som helst! Hoppas bara på att vi hinner med inskolningen på dagis först... Annars får Kristofer ta den och iofs kanske det kan vara bättre (lättare). Kan inte förstå att Leia ska börja på dagis på måndag, fy vad svårt det kommer vara fast kul för henne!
Kram Jenny.

2007-03-24 @ 12:34:03
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Anonym

När min kompis flyttade till nytt hus förra sommaren började deras ett-åring sova mellan 19-09 varje natt. Non-stop. Bara pga att han nu hade eget rum som blev beckmörkt när gardinerna blev nedfällda. Det är dessutom svalt och behagligt i rummet på natten.
Kanske värt att prova?

2007-03-25 @ 19:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0