Vecka 13


Torsdag
Idag var det dags för simmskolan. Men först gick vi på en liten promenad och Rakel som vaknade 6.30 i morse somnade direkt i vagnen. Så jag kunde ta en fika alldeles själv och läsa tidningen i lugn och ro. I dag var det sista gången innan påsklovet och nästa termin är vi uppflyttade till nästa klass ska bli intressant och se om vi får lär oss något nyttt. Efter simmningen följde Aina och Mari med hem och det var fullt ös medvetslös tills dom åkte hem vid 18 tiden. Nu längtar vi efter farmor och farfar och påsken...och kanske påskharen lite ...

skriket
Inte alltid glad

Onsdag
Idag var vi på mammaträff hemma hos Lina i Mill HIll lyxade lite och åkte taxi dit. Det tar c 20 min istället för 1 timme minst med public transport. Och hem blev det också bulle. För stackars Hanna fick ryggskott så jag åkte med henne hem och bar in både henne barnvagn och barn typ. Tills hennes man kom hem rusande och kunde ta hand om sin fru. Stackaren

Tisdag 18+
Tog ett tidigare tåg till stan i dag och träffade Cecilia vi gick på stan och jag provade tärn klänning till NInas bröllop. Inte helt lätt att vet vilken storlek man ska prova när man kommer var 3 veckor nyförlöst och den andra tärnan kommer att ha 3 veckor kvar till förlossning. Men jag tror jag hittat en som passar bra. Sen var vi i Svenska kyrkan men bestämmde oss för att gå lite tidigare så vi promenerade till Regentspark där alla barnen lekte i sanden och klättrade högt på klätterställningarna. Vår lilla apa klättrade så klart högst. När vi skulle hem hamnade vi i värsta rusningen så jag och Mari fick vänta nästan 30 min innan vi kom på ett tåg. Det var så mycket folk, men Rakel han klämma i sig middagen bestående av Lax och ägg macka i vagnen under tiden så då slapp jag tänka på det.


image306

Måndag
Strålande solsken och en underbar dag. Var och storhandlade som jag alltid gör på måndgar fick med mig lite kryddor och påskliljor hem som nu ska planteras i trädgården. Sen gick vi på kyrkansbarntimme och det var precis som vanligt. Jag och Anna tog en sväng ner till crouchend efteråt och drack kaffe i solen medans barnen sprang runt och lekte utan jackor länge länge innan det var dags att gå hem. Rakel har lärt sig något nytt och det är att flytt stolen till något intressant tex bokhyllan sen klättra upp på stolen och på så sätt komm åt det hon vill mycket irreterande ingenting är ju barnsäkert längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0