Vi packar upp

Bild på luggen kommer men kameran är i Chicago..

Söndag
Effektivitetens dag, efter att Rakel lyckades hälla ut en av mina guld/bruna puder ögonskuggor i badrummet och det var glitter precis överallt. Han jag med att frosta av frysen, tvätta och diska allt innan lunch. Sen åkte vi och storhandlade innan jag körde Nina till Stationen. Det är skönt när man har besök som kan hjälpa till lite. 
Nu har jag kört Nina till stationen och ser fram i mot att måla om Rakels säng när hon somnat. för jag tänker inte måla när hon är vaken och ska hjälpa till.

Lördag
Tog bilen ner på stan parkerad hemma hos Angel och Nadia och gick på KensingtonHigh. Åt en god sushilunch på den nya stora organiska foodcourten som öppnat där.
På vägen hem så fikade vi lite  hemma hos Angel och Nadia och barnen fick leka. Till middag åt vi små plock från M&S jag ÄLSKAR M&S allt är verkligen gott där. Sen tvingade jag Nina att kolla på X-factor (idol)

Fredag
Nina kom sent på torsdags kvällen och jag hämtade henne vid stationen det är alltid lika mysigt och trevligt att få besök.
Fredrik åkte i väg till USA på morgonen han är nu i Chicago i 1 vecka och frotterar sig med reklam eliten och shoppar man får 2 dollar för 1 pund !!! Jag har skrivit en lååång lista. Både Nina och jag är ju väldigt effektiva så vi kom i väg i hyfsad tid på Fredag morgon och körde först till Bicester Village som är en stor outletby.
Som säljer, Dior, DKNY, Petit Batue, Bon Point  och en massa andra märken. Men jag höll i plånboken för jag vet ju att Fredrik shoppar loss i USA.
Men Isak fick 2 pyjamasar och en body från PetitBatue och Nina köpte en halsduk från Pringel. Efter lunch körde vi vidare till Oxford där Nina visade oss runt. Hon har ju studerat där ocvh det var så skönt och slippa vara guide och bara följa efter någon annan. Oxford är en mycket mysig trevlig liten pittoresk stad och jag är glad över att jhag sett den. Kl 6 packade vi in barnen i bilen, bytte blöjor fyllde på nappflaskor och satte på dom pyjamas, dom somnade nästan genast.  När vi kom hem  lagade vi couscous sallad, med avocado, apelsin rödlök och halloumi.

Torsdag
I går kväll var Fredrik och jag ute på vår lokala thairesturang medans Anna satt barnvakt. Tänk vilken skillnad det gör för ett förållande när man får komma ut lite på tumanhand. Det borde vi verkligen göra oftare. I dag hade Fredrik ledigt eftersom han ska åka till USA i morgon. Så far och dotter hade en heldag på stan inklusive sushi och jag och Isak hade lite kvalitets tid. Jag tror han snart kommer få en liten tand jag skymtar ett litet gryn. Jag har även klippt mig i dag hos min gulliga frisör och jag har fått lugg, det har jag inte haft sedan jag gick i 2an. Men det blev riktigt snyggt.

Onsdag
Var på softplay i morse med våran granne, kom hem lagom tills Rakel skulle sova middag. Det är härligt när hon sover middag hemma så jag får lite lugn och ro och tid till att göra sånt här. I kväll ska jag och Fredrik gå ut och Anna ska sitta barnvakt. I morgon kommer Nina L och det ska bli så roligt, om du läser det hr please please kan du köpa med dig lite kantareller.

Tisdag
Svenska kyrkan som vanligt här gör vi inga avbrott på våra rutiner. Rakel hade ett 30 minuters tantrum på vägen hem för att jag hade handlat ostbågar på M&S och lät henne smaka men inte hela påsen. Det var ju osedvanligt korkat av mig. När jag kom hem kände jag mig väldigt sy inspirerad så i går kväll sydde jag en söt kjol och ett par gulliga byxor till Rakel.

Måndag
Nu är det bara en liten hög kvar i ett hörn av vardagsrummet och det är ju okej. Resten av lägenheten börjar bli tipp topp. Vi har verkligen rensat och rensat slängt och piffat hela helgen.
Nu på morgonen har vi varit och handlat mat och målarfärg till allt som jag ska måla om, Rakels säng, bord, och stolar och garderob. Isak han har nu två dagar i rad ätit "riktig" gröt lunch, och han verkar gilla det hoppas det fortsätter så bra. Just nu sover båda barnen vilket är skönt. Vi brukar ju gå på Engelska lekgruppen på måndagar kl 13. Men det är en så dålig tid för Rakel sover alltid då och jag vill inte väcka henne för att vi ska på lekgrupp eller ?

Kommentarer
Postat av: Nina Nilsson

Halsningar fran Nya Zeelnd. Alltid lika kul att halla sig uppdaterad med vad ni gor...! Idag tog vi James bil ut till Piha och klattrade pa Lion Rock. Gissa vilken lat vi horde pa radion nar vi korde dit!? Jo, den vi lyssnade pa med Jewel!!! Kandes som tillbaka i tiden igen! KRAM Nina

2007-11-09 @ 02:25:13
Postat av: johanna

bild på lugg!, Tack!
/johanna.

2007-11-09 @ 21:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0