Sverige Sverige

Att resa med 2 barn själv gick över förväntan. Fredrik följde med oss till
Paddington där han satte oss på tåget. Alltid lika sorgligt att säga
farväl, och sen får jag alltid lite tvångstankar och börjar tänka på
flygplansolyckor. När vi kom av tåget hade jag lite problem med min
trasiga resväska som var lite svår och dra så då fick jag hjälp av en
snäll kille som bar min väska hela vägen till SAS incheckning. Han hade
precis kommit hem i från IRAK där han arbetade som livakt åt den
Amerikanska konculn. Mycket intressant att höra från någon som varit där
på riktigt. Isak han sov  till och från under resan och Rakel satt på sitt
säte vid fönstret och pillade med alla leksaker och fikade kanelbullar.
När vi kom fram var farmor och mötte oss vid Arlandaexpress. Sen hade vi
en mycket avkopplande torsdag.  På Fredagen var jag i lägenheten för att få
den besiktigad. Det gick bra sen gick vi på stan och kollade i ALLA
affärer efter en ny vinterjacka till Rakel det blev en snygg praktisk svart sak
från HM. Jag snöade dock in mig llte på alla väldigt söta kappor och
dufflar inne på Zara. Efter det var det dags för tandläkaren jag HATAR
det.- Men det gick bra jag hade 2 små hål, som jag hade även förra gången
men dom har inte blivit större så jag ska på återbesök i februari. Men om
jag sköter mig med tandtråden kanske jag slipper borra.

I Lördags var det dags för stora flytten, Mats, Isidor och Nina och pappa
kom och hjälpte till.  Pappa hade dessutom med sig flera kilometer med
tejp, papper, bubbelplats och andra packgrejer . Så vi bar ner och
paketerade och stuvade grejer hela dagen medans barnen var med farmor.
TACK SNÄLLA för all hjälp utan er hade det tagit en vecka. Och det  kändes
skönt att både Pappa och Mats var med och spacklade och skruvade och
fixade så nu vet jag att det är ordentligt gjort.
Sen var det dags för sidbyte så in med alla resesängar barn och grejer i
bilen. Rakel grät krokodiltårar när hon skulle säga hejdå till farmor
gulligt.
Lördag kväll och söndag tog vi det lugnt jag gick igenokm alla kartonger
med grejer som jag har uppe på mammas vind. Hittade en massa dagböcker och
gammla gossedjur och annanbråte som jag verkligen hade glömmt bort. Roligt
men nostalgiskt. Jag körde två vänder med dockmöbler och trejulingar till
Sveavägen. Det ska bli så kul att packa upp allt, Rakel kommer att ha ett
eldorado med alla fina grejer
Måndag
Efter en sömnlös  och nervös natt gick jag upp kl 6.00  (jag har verkligen
oroat mig för den här flytten varför vet jag inte riktigt, men jag ser
framför mig hur lastbilen ska explodera typ)   för att göra oss i ordning.
Barnen lämnades av hos snälla farmor och farfar kl 08.00 sen vidare till
Sveavägen. Där vi flyttstädade, jag Mats och Robert.  Så nu har vi tvättat
alla fönster torkat alla lister hyllor och skåp och gjort det super fint.
Flyttfirman kom kl 10 och hämtade all saker.  
Mellan 10-12 kubik blev det till slut, så nu väntar jag med vånda på
räkningen. Men vad ska man göra slänga hela sitt liv bara för att man
flyttar till London ? Nej det går inte och det ska bli så kul att packa
upp allt och göra fint när vi kommer hem.  Nu kanske man äntligen kan
slappna av lite.

I morgon åker vi till Jönköping.

Jönköping var underbart lugnt och avslappnande. Blir alltid lika ompysslad
av pappa. Åkte och hälsade på Nina i Skövde. Frossade i kebabpizzor och
varmkorvar.
Mycket stillsamt och avslappnande precis vad jag behövde efter en minst
sagt hektiskt flytt helg.
På Söndagen skjutsade pappa mig till Nässjö där jag och barnen tog tåget
till Malmö. Jag hade ju planerat att dom skulle sova hela vägen 20-22 men
som jag misstog mig. Rakel var vaken hela vägen och somnade nog inte
förrens vid 1 tiden på kvällen.
Och jag vill lova hon höll låda på tåget. Det var helt okej första timmen
innan hon förvandlades till en övertrött hysteriskt skrikande 2 åring.
Johanna kom och hämtade på stationen.
Måndag hade vi sightseeing i Malmö. Besökte världens största tygaffär om
OBS men bara med tyg. Jag hade kunnat handla hur mycket  som helst. Och
det gjorde jag nästan också. Så när jag kommer till London så ska jag SY SY
SY.
Tisdag
Efter två härliga roliga dagar i Malmö, med mycket skratt och lite gråt. Är det u dags attta farval och åka hem till London. Känns som  att jag varit borta i ett år. Mycket har hunnit hända. Men nu se jag fram i mot att komma hem och ta i tu med alla våra grejer som nu anlänt London.
Tack alla som burit släppat, packat och tagit hand om mina barn. Ses snart kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0