Vecka 40 Fredrik fyller år

Helgen
Ja så var det helg igen. I lördags tog vi bilen hem  till  Viveka och Martin där vi stannade hela dagen och hela kvällen. Vi  åt god lunch och middag barnen lekte. Rakel somnade snällt på soffan vid sju tiden. Helt otroligt vi la henne bara på soffan med hennes flaska och en filt och så somade hon där medans vi åt middag. Det har väll aldrig hänt förut. I söndags var vi och kollade på ett hus, jag tvingade med min man jag tycker ju sånt är så roligt. Men det blir nog inget hus köp för oss den närmaste tiden.
Min ekonomiska man tycker vi ska vänta..(på vadå ? ;.) )  och det kanske han har rätt i vi får väll se. Men jag vill sååååå gärna ha något eget som jag kan skruva och borra och fixa i. Vår lägenhet som vi bor i nu gillar jag den är speciell men badrummet är bara så hemskt och jag vet att det finns värre här i England. Men jag får PANIK.
Det är knappt jag vill bada barnen där inne. Resten av dagen tog vi det lugnt och jag bakade en rulltårta. Sist jag gjorde en var nog i hemkunskapen i 7an. Men det var ganska kul och gick ju så där lagom fort så Rakel kunde hjälpa till. Tyvärr var jag lite för ivirg med grädden så den sprack. Men nu vet jag till nästa gång.
dörr
foto Eric Frideen
Fredag
Strålande sol igen. Verkligen härligt att njuta av dom sista sommardagarna.
Vi har varit ute och lekt i parken hela dagen

Torsdag
Farmor mår bättre i dag, vilken tur dom som ska åka hem. Farfar klippte gräsmattan här hemma så nu är den fin och så luktar det ju så gott. Det gjorde inget att mina nytvättade lakan blev lite gröna när Emil körde med trimmern det kan man ju skaka bort. Körde dom till Stansted den går bra min lilla bil. Sen åkte vi till pappas jobb (Fredrik) där har vi aldrig varit förrut. Vi var dock på väg och inte komma dit för jag hade 1 vägbeskrivning nedklottrat på ett litet papper och ingen karta förstås. Så när vi kört av motorvägen och ska in i Royston så är det stopp... Och då menar jag TOTAL STOPP. Så där stod vi och bilarna började vända. Så efter mycket velande ca 40 min senare när jag förstod att det här nog kommer sluta i hungerkatastrof med båda barnen. Så tog jag chansen och följde efter en vändande lastbil. Jag tänkte att han borde känna till någon genväg.. Så ut på motorvägen igen, och det gick bra faktiskt jag följde lastbilen och vi kom fram till slut. Kvällen har ägnats åt bostads surfande..

Onsdag
Solen skiner och det är varmt ute igen. Och stackars farmor hon är sjuk, hon ligger här på soffan och har feber. Isak han har vänt sig för första gången från rygg till mage. Jag lämnade honom i Rakels rum för jag var tvungen att fixa med lite saker. Efter ett tag kommer jag på att jag faktiskt lämnat honom i Rakels rum och går upp för att kolla då ligger han på mage och sover. Stackarn, det är det typiska andra barns syndromet.. Jag glömmer var jag lagt honom. Rakel skulle jag nog aldrig glömmt.

Tisdag
Idag fyller min älskade man år. Jag säger inte hur mycket det är hemligt. Men inte är det 50 som Cissi trodde ;).
Han har blivit ordentligt firad hela dagen. Han fick duntäcke som jag har jagat över hela stan. Det skulle så klart vara det tjockaste som gick att uppbringa (så i natt sov vi gott i våra nya täcken). Sen blev det sushi lunch på Japanska torget, och sen han gick han vidare med sin ömma moder och drack vin och shoppade loss. Medans jag gick med barnen till Svenskakyrkan kanske inte lika glammoröst men trevligt som vanligt. Rakel håller på att få alla 4 hörntänder samtidigt så natten mellan måndag och tisdag var hon uppe flera gånger. Och ja sa till Rakel att i morgon (tisdag) går vi till doktorn. Då gick hon ut i hallen för att sätta på sig skorna. Stackarn. Resten av natten sov hon inne med Farmor och Farfar. Hon är så gullig hon älskar att sov mellan eller rättare sagt på dom när dom är här. Vi åkte faktiskt till doktorn i morse för man måste ju bubbellkolla det kunde ju varit öronen. Men det var det så klart inte.

Måndag
I dag har jag fixat med Fredriks födelsedags presenter och kört över halva norra London i min jakt. Men tillslut hittade jag det jag var ute efter. Sen tog vi en tur förbi Arnos grove som är mitt nya favorit område vad gäller kommande husköp. Jag ÄLSKAR och åka kolla på nya områden. Tur att farmor var med så hon kunde underhålla båda barnen. En liten tur till IKEA han vi också med.

Kommentarer
Postat av: Nina N

Stort GRATTIS till Fredrik!!!!
Kram Nina

2007-10-02 @ 15:42:04
Postat av: johanna

jag säjer bara:
HUS = 1000 vuxenpoäng.
Vänta med hus! Det e överskattat!
Det e så jobbigt att behöva fixa o trixa.
Säjer en som har hus/ Johanna.

2007-10-08 @ 22:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0