Vecka 41

HELGEN
I går hade jag sedan länge en inplannerad shopping dag med Hanna och Viveka utan barn...  Vi började med brunch och sen shoppade vi loss på Primark. Ni som varit i London vet ju var det är. Hysteriskt mycket folk men jag gjorde några fynd sen vidare till HM (ja jag hade gärna gått på lite finare butiker men behöver man en ny garderob på mammapenning får man shoppa smart.)  Kom hem glad i hågen och kände mig mycket nöjd. Men sen skulle jag så klart prova och vela lite till när jag kom hem. Så jag ska nog byta och lämna tillbaka lite grejer på tisdag men sen blir det nog bra. Dessutom är jag så svag så om Fredrik inte gillar det så vet jag att jag i princip inte kommer använda det där plagget mera och då är det lika bra och byta om det inte är något som jag verkligen ÄLSKAR förstås.

Min man är ju som ni alla vet ett stort STARWARS fan, och han försöker dela med sig av sitt intresse till sina stackars barn. Så i lördags morse åkte han och Rakel och kollade på Starwars utställningen. Så jag fick en väldigt lugn lördag. Kollade på dom 2 första avsnitten av Brothers and Sisters. Den är verkligen så bra och jag gråter hela tiden. Kan verkligen rekommendera den till alla mina tjej bekanta.  Rakel och Fredrik kom hem vid 5 och Rakel verkade mycket nöjd, hon hade dessutom fått nya "Night garden" figurer och ätit lunch på Yo Sushi. Till middag åt vi kräftor. Rakel åt för två, Fredrik han fick bara skala och skala. Hon  är en riktig periodare, ibland äter hon i princip ingenting på en hel dag och sen får hon ett ryck. Isak han har fått smaka på lite barnmats pure för första gången, han gillade det men vi tar det lugnt jag ammar honom gärna helt tills han är 6 månader.

Fredags
Tog en liten tur till IKEA med Hanna och köpte ytterligare en svart LACk hylla som vi ska sätt upp i köket.
På vägen hem fastnade vi i trafik stockning, jobbigt jobbigt. Började känna mig lite smått stressad när kl började närma sig halv sju. Men vi kom hem i tid.
Kastade barnen i säng. Tur att vi ätit några varmkorvar på IKEA, Fredrik hade missat tåget och kom halv åtta. Då begav jag mig hem till Anna som också har 2 barn Albin 1, och Matthew 2  som jag skulle sitta barnvakt åt. Vi har gjort en deal eftersom vi inte har någon mormor och eller farmor här så ska vi sitta barnvakt hos varandra 1 kväll i månaden så man får komma ut lite. Deras yngsta Albin sov redan och Matthew gick och la sig efter att ha sett klart hela saltkråkan filmen. Sen satt jag där och broderade lite. Dom har ingen TV och håller på att renovera sitt hus.  Så mys faktorn var inte så hög men ganska avslappnande faktiskt att bara slappa hemma hos någon annan.image389
Rakel njuter av en varm choklad (Onsdag)
image390
Fredrik med våra söta barn
image391
Rakel och Elliot kramas (och det är faktiskt Isaks flaska som Rakel bara hjälper till att avsluta)
image392
Jag vet att jag skrev att det var 15+ i dag men det här är taget ca 17.30 i skuggan.. Oliver (Elliots lillebror och Isak chillar lite medans deras äldre syskon härjar)
image393
Titta vad många gröna fina parker det finns i London

http://www.facebook.com/album.php?aid=17719&l=a3058&id=744811409


mera kort

Kalas Torsdag
I dag var vi på Ebbas 1 års kalas, hon blev väldigt glad för alla sina fina paket så det var roligt.
Det var strålande väder i dag typ 15 + så efter kalaset tog jag och Hanna bilen till parken där vi lekte och gungade och satt utomhus och åt sen lunch med barnen.
Det ni inte tokigt alls så där i mitten av Oktober. Fredrik jobbade hemifrån dag så vi har haft hela kvällen tillsammans, vilket är ovanligt och mysigt.
Rakels pottträning går lite fram och tillbaka mest bakåt för att jag kanske är lite lat. Men när vi är hemma är hon helt utan blöja och det går hur bra som helst. När vi är ute har hon blöja ibland. För om vi är på kalas eller andra lekgrupper glömmer både hon och jag bort oss. Därimot har hon sovit helt utan blöja flera nätter utan "olyckor" för att vi faktiskt glömt och sätta på den. I natt väckte hon sin stackars pappa stod uppe i spjälsängen och skrek tills han satte henne på pottan och då kissade hon och somnade sedan om. Det är ju helt otroligt duktigt. Men sen vaknade hon kl 5.30 i morse och ville kolla på PIPPI men nån måtta får det vara hon fick snällt ligga kavr till kl 7 jag går inte upp för kl 6... Då får hon skrika. Dessutom väckte hon så klart lillebror som var hur glad som heslt och låg och snackade. Suck-.-

Onsdag
Regn regn gick till parken med Anna och killarna och frös och avslutade med varm choklad och god lunch. Eftermiddagen tillbringade vi uppe hos grannen.

syslöjd
Jag har slöjdat, täcke och kudde till Rakel och till Ebbas 1 års dag....
snyggofriends
Rakel och Anushka... Rakel tycker att Anoushka är stor och coolf och R
Med favo farmor även kallad faj.
.malin
Så här ser jag ut nuförtiden
Tisdag
I dag var vi kyrkan som vanligt på tisdagar. Det har dock ösregnat hela dagen så då vågar dom fina Chelsea mammorna sig inte ut så det var lungt och skönt. På Torsdag ska vi på 1 års kalas så vi har nu handlat barnvagn docka och bok, vi var några mammor som la ihop det blir ju lite roligare när man kan köpa något lite större.
Sen när jag kom hem var jag super inspirerad och sydde ett litet täcke och kudde till vagnen. De blev så fint så jag var ju så klart tvungen att sy ett till Rakel också. Så det var lite kalabalik här hemma Isak roterade på golvet, Rakel hade ut alla mina band och knappnålar hon skulle hjälpa till lite. Men hon är rolig när hon ska vara som mamma och lägger ut lite tyg på golvet och ska fixa och greja. Så kl 7 la jag båda barnen och sedan fick jag röja lite men det var det värt. Nu sitter jag här och äter choklad och kollar på Nigella på TV och väntar på min man som är på puben.

Måndag
När kl var 9 i dag hade jag dammsugit, våttorkat och var på väg till affären för att vecko handla. Det blir liksom så när barnen vaknar kl 6. Dagen blir lång lång.
Men nu har vi en massa mumsig mat hemma så i kväll blir det nog hemlagad pizza.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Du e sa himla duktig och arbetsam, jag beundrar dig med tva sma barn! Jag vet inte om jag ens skulle klara av halften av allt du gor - och jag har bara en liten skruttis... Jattefina bilder och vykort forresten! Kram kram!

2007-10-09 @ 11:47:29
URL: http://cissiandval.blogg.se
Postat av: Anonym

hej!

Vilka otroligt fina kort!!
Det e nästan så jag längtar till er o London.
kanske man kan ta en tur...fast det blir nog inte innan jul.
Kram

2007-10-12 @ 09:15:54
Postat av: Beckis

Vilka fina bilder :)

2007-10-12 @ 17:43:17
URL: http://becccaboo.blogg.se
Postat av: Anonym

Gulligt foto på Rakel, Isak och pappa Fredrik! Kram Sigrid

2007-10-14 @ 18:59:19
Postat av: johanna

HEJ!

Du är verkligen HELT otrolig!!!
SÅÅÅÅ duktig o snäll, det med att sitta barnvakt, okej det var en deal, men ändå.
Sååå snääääll skulle jag nog aldrig vara som du är!
KRAM Johanna

2007-10-15 @ 13:44:17
Postat av: Malin

Ja men hon sitter ju hemma hos oss 1 gång i månaden jag tycker att det är så värt det.

2007-10-15 @ 20:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0