Pappas besök fortsätter


image569
När morfar är på besök blir det minst 1 glass om dagen

image570
Isak kan faktiskt ibland stå helt själv..

Fredag
I dag hade vi shopping dag. Tog pappa till Brent Cross som är ett stort köp centrum som ligger en bit härifrån. Rakel fick Mc Donalds till lunch och så länge hon får sina pommes är hon nöjd. När vi kom hem lagade jag ugnsbakad fläskfile med potatis och kantareller sen var det bara att bege sig till tåget. Snurrade runt några varv med bilen på Kings Cross men det gick bra till slut. I kväll ska jag ha en lugn hemma kväll. Fredrik är ute. Sakna min pappa det är så tråkigt att vi bor så långt ifrån varandra. Det är så mysigt när han är här och jag får pyssla om honom lite för omväxlings skull.

image571Min super duper fina nya Radio.. Im in Love...

Torsdag London Zoo

image566
Utanför Giraff huset som är Londons Zoo äldsta byggnad. 1860 (tror jag)
image567image568
Rakel och gorillan
Rakel mår mycket bättre nu. Så vi tänkte vi kunde göra något som var roligt för oss alla4. Så vi tog bussen ner till London Zoo där vi gick runt nästan hela dagen och tittade på alla djuren. Mina favoriter är nog girafferna, Rakel tyckte det var mest spännande med Laman som bajsade.. Det har hon pratat om hela dagen.

Onsdag Kew Garden
image563
Pappa undrar vad heter denna växt, på svenska någon som vet?
image564
Utanför världens största växthus, men nu bygger dom säker ett ännu större i Dubai typ...
image565
Besök på Kew garden. Efter en lugn morgon åkte vi igenom hela stan till Kew Roayl Botanic garden där bla världens största växthus ligger. Det är en helt otroligt stor botanisk trädgård man kan vandra runt i flera timmar med bla stora Amerikanska Red Wood träd, näckrosdammar och mycket mera. På vägen hem köpte vi med oss goda pizzor som vi mumsade i oss. Och i kväll ska vi bara ta det lugnt.

Tisdag Sjukdom
Stackars Rakel vaknade flera gånger i natt och klagade på att hon hade ont i sina små ben. Så jag tog henne till vårdcentralen på morgonen men dom bara klämde och kände lite sa igentligen ingenting. Åt lunch på Monkey Nuts i Crouch End och tog sedan bussen upp till Alexandra Palace där vi träffade Anna och Hanna som var där med barnen. Det är roligt när pappa får ta del av lite vanlig vardag också. När vi skulle hem fick vi vänta 3 bussar, den första hade fel på bakdörrarna, den andra stannade inte ens. Men den tredje kom vi med. När vi kom hem var Rakel helt förstörd och bara låg på soffan och GRÄT, så då tog moderskänslorna över. Så vi satte i oss i en Taxi (man kan inte parkera där hur sjukt är det med ett stort sjukhus med till och med förlossning men ingen parkering ) Morfar fick passa Isak till Fredrik kom hem. På akuten fick vi vänta i barn väntrummet och efter att Rakel lämnat 2 urinprov konstaterades urinvägsinfektion. Nu har hon fått medecin och är pigg som en mört. Men dom var lite oroade för hennes ben värk. Så om det fortsätter i 2 dagar ska vi komma tillbaka. Men det har det inte gjort. Så vi var hemma kl 22.00 Men nu är hon frisk. Urinvägsinfektion är verkligen det värsta man kan ha.

Måndag Windsor Castle

image562
Så var man lite piggare i dag. Vädret hade lovat regn regn och stora moln. Men det stämde inte riktigt. Visst det regnade säkert 5 gr under dagen men bara lätt dugg regn. Vi tog bilen till Windsor Castle och pappa satt bredvid som en gammal körskolelärare och kommenterade hur jag kopplade och körde. Men han var nog också lite imponerad över hur bra jag hittade. Rakel som klagat på att hon har ont i benen sedan i söndags var inte riktigt på topp. Vi åt lunch på Nandos (jag gillar det verkligen varför går jag inte dit mera?) Sen tittade vi på slottet och gick på guidad tur. Engelska drottningen bor faktiskt det. Visste inte jag (pinsamt). Inne på slottet fick man även se en del av hennes gamla leksaker, dockor, dock kläder och dockskåp. Dregel vilka fina saker. Sen gick vi runt lite i Windsor, mycket bra shopping och många små butiker. Men vi tittade bara som omväxling.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Stackarn! Tur att det finns medicin! Kramar och hälsningar till er alla!

2008-04-17 @ 09:10:18
Postat av: Lotta

härliga bilder, försår att du njuter när din pappa e på besök! dualitradion är urcool!

2008-04-19 @ 22:38:05
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0