Rakel är på detox..


Söndag 15+ och strålande solsken. tänk vad livet är härligt när vädret är vackert.
Jag barnen Nina och Jonas åkte till Hampstead Heat fikade och promenerade i solen. Sen körde jag ner dom till Brittish museum så Jonas kunde handla sin affisch. Fredrik var hemma och jobbade, stackarn. På kvällen såg jag och Nina på Kite Runner en mycket fin och tankvärd film. Ush det är verkligen inget roligt med krig. Själv har jag fått en fruktansvärd rethosta inget roligt alls.

Lördag - Det brinner
Huvudvark varför varför när jag skulle ha min fantastiska barnfria dag. Men det går ju inte att missa. Jagade runt stackars Nina och Jonas i en massa affärer i jakt på en bikini. Och när jag äntligen hade hittat en som faktisk var perfekt på Debenhmans. Då gick brandlarmet, när man står där i bara underkläderna så på med alla kläder och ut. Hissar och rulltrappor var avstängda så vi fick använda nödutgångarna. Det var nog ett och annat som fick fötter där i villervallan. Vet inte om det var falskt alarm. Jag och Jonas hjälpte en stackars tjej med vagn jag var bara så glad och tacksam att mina barn inte var med. Men jag hittade en till slut en turkos med vita blommor från John Lewis. Sen skulle vi till Brittish Museum för Jonas ville köpa en poster. Sist hann var där för 2 år sedan var det stängt, och i dag var inte lyckan större. I dag är det Kinesiska Nyåret , och tydligen något speciellt event på museumet. Så kön utanför bestod av 5000 glada kineser. Så det var inte att tänka på att ens gå in. Sen när vi kom hem så såg vi att Camden market brinner. Fruktansvärt tråkigt om allt brinner ner. Man kan känna brandlukten enda hem till oss vi bor ju inte så långt därifrån- Har nu ringt mina två vänner som bor i området och dom är båda OK så nu kan jag sova lungt.

Fredag
Stackar Nina har urinvägsinflamation som gått upp i njurarna som tur var han hon få medecin precis innan hon skulle åka. Men hon är allt lite svag går på starka värktabletter och antibiotika.
Så i dag har vi tagit det lugnt. Åkte och storhandlade på morgonen, följde Rakel till lekis. Den där spy grejen verka högst temporär. Vi fick några timmars lugn och ro där vi kunde prata och shoppa lite medans Isak betraktade världen från vagnen. Sen hämtade vi Rakel och körde Nina till stationen för i kväll ska hon hem till Jonas som är här på jobb. Men i morgon ska vi ha en heldag på stan utan barnen underbart det har jag sätt fram i mot i ca 2 veckor.

image449

Torsdag

I morse letade jag som en galning efter våran våg som bara var borta. Allting bara försvinner och med barn i huset får man ju leta överallt. Hade man varit själv så vet man ju att den tex inte ligger i frysen. Men med en påhittig 2,5 åring hemma så kan den ligga överallt. Efter en timme hittade jag den under pottan.
Åkte sedan i väg på mamma träff i dag hemma hos Christina i Mill Hill har inte varit hemma hos henne innan så det var roligt att se hur dom hade det. Rakel spydde ner hela deras heltäckningsmatta hon gick 3 steg över parkett golvet in i lekrummet med heltäckningsmattan och spydde över hela mattan och alla leksaker. När jag torkat upp allt och är på väg att gå har Isaks bajsat på sig. Det var bajs överallt!!! Man får inte vara kräsmagad när man har barn. I kväll kommer Nina N, det ska bli så roligt så nu har jag plockat och bäddat här hemma ska åka och hämta henne sent. Pappa mejlade precis också och meddelade att han kommer hit i April. Fantastiskt roligt att han ska åka tåg över hela europa hem till oss.

Onsdag
Strålande sol och riktigt vårigt ute säker 14+ Åkte till Ikea med barnen träffade Anna och Hanna och köpte nya vår dekorationer till min pinne. Som numera är vår pinne inte jul pinne. Rakels detox går bra fortfarand eingen mjölk. Varför gjorde vi inte detta tidigare? Men så är det väll alltid. Att man kommer på saker som kunde slutat med mycket tidigare efteråt, nappen kanske ;)

Tisdag
Ush i dag var det en jobbig dag. Först hittade jag inte Isaks fina döskalle filt som han fått av mormor jag måste helt enkelt tappat den i går den är helt borta. Och sånt blir jaghelt galen av. När alla barnen inklusive en själv är påklädda det är varmt stressigt och svettigt och man ska springa runt och leta efter grejer. Det blir alltid as stökigt hemma hos oss precis när man ska gå varför? (Har nu i kväll hittat en e-shop som säljer dom över nätet så här ska beställas)
Fredrik jobbade hemifrån vilket är mysigt att äta frukost tillsammans och att få umgås lite på dagtid. Men allt kommer liksom ur fas när han helt plötsligt är hemma. Vid 10 tiden åkte vi tillsammans in till stan. Fredrik för att gå på möten och jag för att äta semlor. Höll på att fastna i kontroll på tåget. Jag tjuv åker alltid (nästa) på vårt tåg 1 station tills jag går av och byter till tunnelbana och där betalar jag med mitt åk kort. Men det här åk kortet är inte giltligt på tåget. Så jag brukar fuska lite. Men det tåget som vi tog i morse åkte av någon anledning direkt till ändhållplatsen utan att stanna vid min vanliga station Highbury Islington. Så lite knäsvag var jag när vi gick av. Fredrik hade ju självklart betalat. Jag började funera på lite vita lögner. Men precis när jag trodde jag var stekt. Alla kontrollanter stod som en vägg vi utgången. Öppnades en sido dörr och där slank jag ut illa kvivkt med vagn och barn.. puh..
I kyrkan var det fullt ös medvetslös fet tisdag och allt. Men det var det värt för så goda semlor. Jag älskar SEMLOr kan äta typ 3 st på raken utan probelm. Köpte med mig en påse djungelvrål som jag tryckt i mig på vägen hem.
Väl hemma var Rakel helt ur fas. Hon äter ju ganska dåligt men dricker desto mera hon skulle kunna leva på "välling" om hon fick. Så medans jag var och kissade så hjälpte hon mig att laga mat, hällde i ganska mycket olika kryddor i min indiska kyckling röra. Sen hade hon hällt ut en hel påse med blandade nötter och russin framför sin lillebror trots att jag verkligen sagt till henne - Absolut inte ge nötter till lillebror det här är bara för stora tjejer. Som tur var gick det ju bra men jag blev så arg och trodde jag skulle få sammanbrott över maten som nu helt plötsligt blivit väldigt kryddig och alla nötter som kunde tagit kål på lillebror. Så efter att Rakel haft "time out " på sitt rum och skrikigt som en stucken gris gick ja dit och vek tvätt medans Rakel och Isak lekte. Matlagningen bara struntade jag i det fick Fredrik ta över när han kom hem. Så nu är det bestämt från och med nu ska Rakel inte dricka nappflaska mera. Det går ju inte hon är ju så stor nu. Det bar ganska mycket gråt vid läggdags men jag har lovat henne att hon får välja vad hon vill i valfri leksaks affär i Sverige. Hon sa att hon vill ha en DORA docka vi får väll se.

Måndag
I dag kommer Lucia våran städerska som jag älskar. Sen ska jag följa med Rakel till Lekis 2 gr/månaden måste man nämligen hjälpa till. Så nu är det min tur.

Kommentarer
Postat av: johanna

HJÄLP!
Vad ska vi då bjuda på?
Om inte du dricker vin längre!???
:) JOhanna

2008-02-04 @ 12:32:29
Postat av: Ghaeth Karkhy

grymt bra blogg. Frsök och lägg till och använd psykologin för att få ännumer fram folk som besöker dig:)
Kolla in min så får du se lite på hur jag menar!

2008-02-07 @ 15:11:18
URL: http://gspelet.blogg.se
Postat av: Ghaeth Karkhy

grymt bra blogg. Frsök och lägg till och använd psykologin för att få ännumer fram folk som besöker dig:)
Kolla in min så får du se lite på hur jag menar!

2008-02-07 @ 15:24:14
URL: http://gspelet.blogg.se
Postat av: Viktoria

Hej!
Hittade just hit till din fina blogg. Vi bodde i Chelsea förut (och jag jobbade på Ikea Brent Park), men flyttade tillbaka till Sverige efter att första barnet fötts 2000.

2008-02-20 @ 13:18:04
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0