Ny vecka.

Söndag
Solen skiner det är 12+ ute och vi promenerade till Stoke Newington som är en annan liten village en bit härifrån. Vi hade tänkt äta på en väldigt mysig fiskresturang och hade så klart triggat upp Rakel hela vägen om fisk och musslor och hon var i exstas så klart hon älskar verkligen seafood.
Men när vi kom dit så var det stäng!! Men vi höll god min och gick på engelsk pub, Fredrik åt krabba och jag åt stek med yorkshire pudding, och sötpotatis mos. Dvs, Rakel åt steken, Isak puddingen och jag moset typ. Men det var väldigt trevligt härligt att äta söndags lunch på resturang med hela familjen. Känns lyxigt och privilegerat.
På vägen hem gick vi förbi parken. Nu längtar jag så till våren för hade det varit sommar så hade man kunnat tillbringa resten av eftermiddagen på en filt i solen. Medans nu måste man gå hem för det blir mörkt. Såg en till mus i går. Har försökt att prata med vår landlord som vägrar göra något åt saken, och hänvisar till att trivs vi inte kan vi flytta.. Han är inte poppis här hemma kan jag säga. Annars känns det söndags deppigt. I morgon är det lekis, på tisdag ska bilen besiktigas (håll tummar och tår) På onsdag kanske vi åker till Ikea och äter en semla och på torsdag är det min tur att hålla mammaträff och sen är det fredag igen. I bland känns det bara som att man lever en helt fabricerad tillvaro utan riktig mening (och ja jag vet det är meningsfullt att vara hemma och se två barn växa upp och försöka uppfostra dom)

Lördag
Har varit ute mesta delen av dagen med barnen nu i kväll har jag och Fredrik data kväll.

Fredag
Det var ett roligt kalas hemma hos Oliver i går. Rakel och Aina bråkade lite och Aina bet Rakel i näsan så nu har hon två stora röda bit märken mitt på näsan det ser lite roligt ut. Stackarn det måste gjort så ont. Men jag kan lova er det var nog inte helt utan anledning.. hon var säkert minst lika skyldig. På kvällen hade Anna bjudit över mig och några andra tjejer på middag och det var väll behövligt. God mat och så skönt att komma ifrån. Men idag känns det lite segt. Har försökt städa inför helgen, lämnat Rakel på dagis och funderar nu på en auktion dom ska ha på Rakels lekis för att sammla in pengar, då alla föräldrar ska erbjuda sig en tjänst, sitta barnvakt, gå ut med hunden, lån av sommarstuga etc. Och sedan får alla bjuda på detta. Vad ska jag erbjuda? Fredrik tyckte direkt att jag skulle sy ett örngott det kanske är en bra ide?image446
Rakel med vår granne Freaya

Torsdag
I dag ska vi på barnkalas, går kväll var väldigt trevligt. Först var vi på vernissage och sedan åt vi mat på ett mysigt ställe nere i Knightsbridge.

image445

Onsdag
Var och handlade födelsedgas present till Olivers kalas i morse och sen varr det bara att gå hem och invänta den nya diskmaskinen som ska komma mellan 12-17. Den kom faktiskt kl 13, men när dom burit ut den gammla och in med den ny så fungerade den inte. Tur att det inte är vi som betalar så då körde dom tillbaka med båda två. Så nu har vi världens håll under diskbänken så ni kan ju tänka er hur frächt det är där bakom och med våra möss. Men nu har jag tejpat upp en stor soppsäck för. Högst provisoriskt. Rakel och vill bara dricka nappflaska jag blir galen, ibland är hon en sådan bebis. Men i kväll ska jag och Fredrik gå ut det ska bli roligt.
image444
Lite färdkost innan kyrkanimage443
Isak är nerbäddad
image442
När vi går till Rakels lekis går vi nerför hela denna backe och sedan upp till där vägen slutar, det tar ca 10 min men är bra motion eftersom det är en väldigt brant backe när man ska hem....

Tisdag
Gick fram och tillbaka till doktorn i dag för att jag ville kolla upp det här med Isak men enligt doktorn är han frisk. Men vi får väll se han har en förfärlig hosta och rosslar väldigt men självklart vare sig hostade eller snorade han när vi var där,så typiskt. När vi kom hem var El killen här och tittade på vår EL vi betalar ju fortfarande för grannens el och så ska det ju inte vara. I dag fick vi dessutom en el räkning på nästan 400 pund, tack för det televerket! Men i morgon får vi en ny diskmaskin efter att vår gammla varit trasig i princip sedan vi fick den så jag håller tummarna för den här.
Sen åkte vi in till stan och gick på svenska kyrkan. När vi kom åkte hem kom Fredrik mötte oss vid stationen, och på vägen hem köpte vi ett mega stort svart (fusk)päls överkast till vår säng. Bild kommer. Det blev riktigt coolt. Fredrik vill inreda vårt hem så att det ser ut som en 70tals porr klubb vi får väll se ;)

Måndag
Jag planerar vidare med våran utflykt till våren. Jag tror vi kommer hyra hus på Isle of Wight som är en liten ö som ligger utanför södra delarna av England. Just nu verkar det som att det blir 7 mammor med totalt 11 barn. Det är ju alltid roligt med små projekt. Rakel var på lekis i dag igen och det gick hur bra som helst jag lämnade in henne och gick sedan direkt, inga tårar. Det är härligt att hon är så stor och självständig. Men det bästa av allt I morse var vår nya städerska Lucia här hemma och städade hela morgonen och jag måste säga helt UNDERBART SUPER DUPER FANTASTISKT. Så nu är alla sängarna ren bäddade, det är dammat, torkat alla kläderna är strukna och frt är alldeles alldeles RENT här hemma.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Isle of Wight, det later ju supermysigt! SKicka lank pa stugan nar den ar bokad sa man kan se! Grattis till Lucia, visst ar det varldens basta med litet stadhjalp! Jag forstar inte hur du skulle gora annars med tva ungar, men det ar klart, litet har och litet dar, men da gor man ju inget annat alls an att bara plocka och damma och mata och byta blojor... Kram kram!

2008-01-22 @ 02:50:21
URL: http://cissiandval.blogg.se
Postat av: johanna

lilla Rakel!
Hon ser så stor ut, när man ser henne inser man att Ingrid inte alls är en bebis, som jag tror....

2008-01-22 @ 21:43:16
Postat av: johanna

Vad fin bild på Rakel, och mössan då???
Vart e den ifrån?
Rachel Riley??
Kram johanna.

OCH! ha det så nice tonight!

2008-01-23 @ 18:33:33
Postat av: Malin

Ja den är från Rachel....kanske dags för ett beök snart..

2008-01-24 @ 09:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0