Vecka 3

image436
Rakel och Ruben

Onsdag
I dag ska jag och barnen hem till Malin Ruben och Smilla i Barnes. Pratade precis med försäkringskassan i Sverige dom är så himmla gulliga på min avdelning. Ja sa att jag ville att mina dagar skulle räcka lite längre så hon skulle räkna på lite olika förslag och mejla till mig. Vilken service. För det skulle vara bra om jag kunde vara hemma till Augusti. Så vi får väll se.

Tisdag
Äntligen äntligen öppnade svenska kyrkan igen. Så nu är allt precis som vanligt. Så efter att ha flängt runt här hemma hela morgonen. Vet inte riktigt vad jag gör. Så åkte vi i väg. Han med att gå en runda på stan innan med min stora vagn. I kyrkan lånade vi med oss några svenska VHS band hem verkligen toppen. Sedan tog v i faktiskt bussen hem tar dubbelt så lång tid men roligt med omväxling. Var och handlade utan bil. Ibland gör jag det så jag ska förstå hur skönt det faktiskt är att ha bil. Väldigt lutherskt,... Sen hem och äta middag. Stackars Fredrik är sönderarbetad går hemifrån 7.30 på morgonen och kommer hem kl 8 på kvällen. Nu har dom dessutom sparkat hans chef så nu blir det väll ännu mera att göra framöver.

Måndag
Tog det lugnt på förmiddagen vill ju inte trötta ut vare sig mig eller Rakel nu när hon har inskolning på Lekis. Så efter att ha vilat lite men inte sovit och faktiskt ätit lunch gick vi dit. Rakel tyckte det verkade vara roligt att vara tillbaka och efter en stund gick jag därifrån och det hade tydligen gått hur bra som helst, och hon var glad när jag sa hejdå och glad när jag kom tillbaka. Språket verkar inte var något problem nu när vi kom hem och jag gav henne maten så svarde hon med thank you.. det är ju bara så söt. Och när hon blev uppropad på lekis så sa hon Yes. Det är verkligen så konstigt/häftigt att min lilla tjej förstår och pratar engelska.
Att ha med Isak på Inskolning är inga problem han sover som en prins i sin nya vagn. I dag sov han i princip hela tiden mellan 13-16. Jag är verkligen så nöjd med att hon börjat på lekis.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Försökte kommentera förra veckan, men det verkar inte kommit med! Vad skönt att det går bra för Rakel på lekis, kan ju verkligen vara en bra introduktion inför skolstarten... Visst är det skönt med en stor vagn! Barnen sover så bra så bra i den och jag är sååå nöjd! Vi hörs!
Kram Jenny.

2008-01-15 @ 18:20:09
URL: http://leiasundberg.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilken service från försäkringskassan! (Lite avis...) Vad roligt att lekis fungerar så bra! :)

2008-01-17 @ 21:37:41
URL: http://www.cissistankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0